قرص لاکتوگام برای چیست؟ همه چیز درباره خواص و کاربردهای لاکتوگام

قرص لاکتوگام برای چیست
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

امروزه بهداشت و سلامت دهان و دندان اهمیت بالایی دارد، به طوری که مشکلاتی مانند عفونت‌های دهانی، پوسیدگی دندان و بوی بد دهان می‌توانند به طور جدی کیفیت زندگی افراد را تحت تأثیر قرار دهد. در این راستا، انواع قرص پروبیوتیک به عنوان یکی از نوآوری‌های مهم در علم بهداشت دهان و دندان مورد توجه قرار گرفته‌اند. یکی از این محصولات، قرص لاکتوگام زیست تخمیر است که با بهره‌گیری از میکروارگانیسم‌های مفید، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان مکمل‌های پروبیوتیکی پیدا کند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب، به این موضوع می‌پردازیم که قرص لاکتوگام برای چیست و چه خاصیتی برای ما به همراه دارد. با ما همراه باشید.

قرص لاکتوگام چیست؟

پروبیوتیک‌ها، باکتری های مفیدی هستند که وجود آن ها برای سلامت بدن ما ضروری است. بر هم خوردن تعادل در این باکتری ها، می‌تواند منجر به بیماری شود. در پاسخ به این که قرص لاکتوگام چیست، به طور خلاصه می‌توان گفت قرص مکیدنی لاکتوگام یک مکمل پروبیوتیک است که فواید زیادی برای سلامت دهان و دندان و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های مربوطه را به همراه دارد.

قرص لاکتوگام، حاوی سویه‌های باکتری مفید استرپتوکوکوس سالیواریوس K12 و M18، به طور خاص برای بهبود سلامت دهان و دندان طراحی شده است. این باکتری‌های مفید به طور طبیعی در دهان از بدو تولد حضور دارند و نقش مهمی در حفظ تعادل فلور دهان و پیشگیری از مشکلات دهانی ایفا می‌کنند. با توجه به اهمیت این موضوع، مصرف مکمل‌های پروبیوتیکی مانند لاکتوگام می‌تواند به کاهش عفونت‌های دهانی، بهبود بهداشت دهان و حتی بوی بدن دهان کمک کند.

هر بسته قرص لاکتوگام، حاوی ۱۰ عدد قرص مکیدنی پروبیوتیک با طعم نعنا است.

نظرات در مورد قرص لاکتوگام به طور کلی مثبت بوده و استقبال خوبی از این مکمل پروبیوتیک شده است. در ادامه با ترکیبات این محصول آشنا می‌شوید و سپس می‌گوییم که قرص لاکتوگام برای چیست.

مشاهده و خرید اینترنتی قرص لاکتوگام

لاکتوگام برای چیست
قرص لاکتوگام برای سلامت دهان، دندان و دستگاه تنفسی می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی به همراه آورد.

ترکیبات قرص لاکتوگام چیست؟

قرص لاکتوگام زیست تخمیر با ترکیبی منحصر به فرد از پروبیوتیک‌های مفید، طراحی شده است تا به طور مؤثر به بهبود سلامت دهان و دندان کمک کند. این قرص حاوی دو سویه اصلی باکتری استرپتوکوکوس سالیواریوس (Streptococcus Salivarius K12 و Streptococcus Salivarius M18) می‌باشد که به خاطر خواص ضدباکتریایی و نقش مهمشان در حفظ تعادل باکتری‌های دهان شناخته شده‌اند.

در ادامه، جدول ترکیبات این محصول را مشاهده می‌کنید که نشان‌دهنده مقدار هر یک از این سویه‌های باکتری در هر قرص می‌باشد:

عنوان ترکیب مقدار
Streptococcus Salivarius K12 ۱۵۰ میلی‌گرم
Streptococcus Salivarius M18 ۱۵۰ میلی‌گرم

این ترکیبات، در کنار یکدیگر به طور مؤثری در مقابله با باکتری‌های مضر دهان و بهبود کلی سلامت دهانی عمل می‌کنند.

قرص لاکتوگام برای چیست؟

حال که با قرص لاکتوگام و ترکیبات آن آشنا شدید، در این بخش می‌گوییم که دقیقا قرص لاکتوگام برای چیست و چه خواصی دارد.

قرص لاکتوگام برای بوی دهان

کمک به رفع بوی بد دهان (هالیتوزیس) یکی از ویژگی‌های پرطرفدار قرص لاکتوگام است؛ در واقع بسیاری از افراد به خاطر بوی دهان از این مکمل استفاده کرده و از خواص آن بهره‌مند می‌شوند. قرص لاکتوگام با ایجاد تعادل باکتریایی در دهان، به رفع عوامل ایجاد کننده بوی بد دهان کمک می‌کند.

قرص لاکتوگام برای کاهش عفونت

استرپتوکوکوس سالیواریوس (ترکیبات لاکتوگام) یکی از اولین باکتری‌هایی است که از بدو تولد در محوطه دهان و حلق کلونیزه می‌شوند. علاوه بر مهار رقابتی، این باکتری‌ها با تولید ترکیبات ضد باکتریایی، باکتری‌های مضر را حذف کرده و از بروز عفونت‌های دهان و حلق جلوگیری می‌کنند.

لاکتوگام برای کاهش عفونت‌‌های تنفسی و عفونت گوش میانی نیز کاربرد دارد.

قرص لاکتوگام برای سلامت دهان و دندان

قرص لاکتوگام زیست تخمیر به حفظ سلامت دهان و دندان از جهات مختلف کمک می‌کند. این مکمل پروبیوتیک قادر است التهابات لثه و بافت‌های اطراف دندان را کاهش داده و از پوسیدگی و ایجاد پلاک دندان پیشگیری کند. تحقیقی علمی نشان داده است که با مصرف قرص مکیدنی حاوی استرپتوکوک سالیواریوس K12 و M18 (ترکیبات قرص لاکتوگام)، کاهش قابل توجهی در ریسک پوسیدگی مشاهده می‌شود.

قرص لاکتوگام در درمان برفک دهان نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. در بیماری برفک دهان، قارچ‌های کاندیدای موجود در دهان بیش از حد رشد کرده و به صورت برفک در دهان دیده می‌شوند. برفک باعث التهاب شدید و احتمال عفونت، به خصوص در  افرادی که دچار نقص ایمنی هستند، می‌شود. در این شرایط، قرص لاکتوگام می‌تواند با بازگرداندن تعادل میکروبی به دهان، به رفع این عارضه کمک کند.

قرص لاکتوگام برای گلودرد و التهاب گوش، حلق و بینی

یکی از مزایای مصرف قرص لاکتوگام، کاهش بروز و شدت گلودرد است. سویه‌های باکتریایی موجود در این قرص می‌‌توانند باکتری‌های مضر دهان و حلق را مهار کنند. این باکتری‌های مفید، محیطی ناسازگار برای رشد باکتری‌های مضر ایجاد می‌کنند و از بروز عفونت‌های گلو جلوگیری می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف منظم پروبیوتیک‌های حاوی S. salivarius K12 می‌تواند به کاهش فراوانی و شدت فارنژیت (التهاب گلو) کمک کند.

قرص لاکتوگام همچنین در کاهش التهاب‌های مربوط به گوش، حلق و بینی نقش دارد. باکتری‌های مفید موجود در این قرص، علاوه بر تولید ترکیبات ضدباکتریایی، به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کنند. این تقویت سیستم ایمنی می‌تواند به کاهش التهاب‌های موضعی و پیشگیری از عفونت‌های مزمن گوش، حلق و بینی کمک کند. بر اساس مطالعات انجام‌شده، استفاده از پروبیوتیک‌های حاوی S. salivarius K12 می‌تواند به کاهش التهاب گوش میانی و جلوگیری از بروز عفونت‌های تنفسی کمک کند.

قرص لاکتوگام برای التهاب گوش، حلق و بینی
قرص لاکتوگام در کاهش التهاب‌های مربوط به گوش، حلق و بینی نقش دارد.

قرص لاکتوگام برای بازگشت بویایی و چشایی

یکی از مشکلات رایج پس از ابتلا به عفونت‌های ویروسی تنفسی، از دست دادن حس بویایی و چشایی است. کمک به بازگشت حس بویایی و چشایی در اثر بیماری‌های ویروسی تنفسی یکی دیگر از خواص قرص لاکتوگام می‌‌باشد. قرص لاکتوگام، با کاهش بار باکتریایی مضر و التهاب در ناحیه بینی و سینوس‌ها، می‌تواند به بازگشت حس بویایی و چشایی کمک کند.

در واقع تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف پروبیوتیک‌های حاوی S. salivarius K12 می‌تواند به کاهش التهاب‌های مرتبط با مخاط بینی و بهبود عملکرد بویایی کمک کند.

باکتری‌های مفید موجود در این قرص، با مهار باکتری‌های مضر و تقویت باکتری‌های مفید دهان، محیطی سالم‌تر برای عملکرد صحیح پرزهای چشایی فراهم می‌کنند.

مشاهده و خرید اینترنتی قرص لاکتوگام

عوارض قرص لاکتوگام

به طور کلی پروبیوتیک‌ها فرآورده‌هایی ایمن هستند و اغلب به عنوان عوامل Generally Recognized as Safe یا GRAS توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به ثبت رسیده‌اند و بقیه توسط اروپا و ژاپن تایید شده است.

به علاوه، مکمل های پروبیوتیک به خوبی تحمل می‌شوند و ممکن است در افراد سالم علائم گوارشی ملایم مانند نفخ ایجاد کنند که معمولا با ادامه مصرف بهبود می‌یابد. اما در صورتی که این عارضه طولانی و یا شدیدتر شد، باید از ادامه مصرف خودداری و به پزشک یا داروساز مراجعه کنید.

از عوارض جانبی شایع قرص لاکتوگام می‌توان به مواردی همچون نفخ، گاز و اسهال اشاره کرد و از عوارض جانبی نادر برای این مکمل می‌توان واکنش‌های آلرژیک را بیان کرد.

مقدار و نحوه مصرف قرص پروبیوتیک لاکتوگام

نحوه مصرف قرص پروبیوتیک لاکتوگام روزانه یک قرص به‌ مدت ۱۰ روز متوالی است. این تعداد برای یک ماه کافی است.

قرص مکیدنی لاکتوگام هرچه بیشتر و در مدت طولانی‌تری در محیط دهان بماند، شانس بیشتری برای ساخت کلونی خواهد داشت و اثرگذاری آن نیز، بیشتر می‌شود.

شرکت زیست تخمیر در نحوه مصرف قرص لاکتوگام توصیه کرده است تا دو ساعت بعد از مصرف، از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

لازم به ذکر است که فرآورده پروبیوتیک لاکتوگام برای افراد بالای ۴ سال، فاقد قند و گلوتن طراحی شده است. بر این اساس، خوشبختانه قرص لاکتوگام برای کودکان بالای ۴ سال قابل استفاده است.

جمع بندی

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که قرص لاکتوگام برای چیست و چه خواص و کاربردهایی برای سلامت دهان و دندان ها به همراه دارد. برای تهیه این مکمل پروبیوتیک محبوب که نظرات مثبت بسیاری از مصرف کنندگان را به همراه داشته است، میتوانید از طریق داروخانه آنلاین مفیدطب اقدام کنید. همچنین دیگر مکمل ها و قرص های پروبیوتیک را که برای سلامت نقاط مختلف بدن تولید میشوند، در مفیدطب بیابید.

مشاهده و خرید قرص های پروبیوتیک

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط