هفت روغن روشن کننده پوست صورت که برای شما معجزه می‌کنند.

روغن لیمو

شاید قبلاً هم شنیده باشید که آب لیمو می‌تواند اثر روشن‌کنندگی داشته باشد. ترکیبات موجود در لیمو نه تنها پوست را روشن می‌کنند، بلکه می‌توانند به اکسیداسیون آسیب رسانده و بازسازی سلولی را برای بهبود رنگ پوست تحریک کنند.

روغن بذر هویج

علاوه بر اینکه به عنوان یک عامل روشن کننده عمل می‌کند، می‌تواند بیماری‌های پوستی مانند درماتیت، آکنه، پسوریازیس، بثورات، لکه‌های پیری و حتی زخم‌ها را نیز درمان کند. روغن بذر هویج یک منبع غنی از بتاکاروتن و ویتامین A است که آن را به یکی از بهترین راه حل‌های ضد پیری تبدیل می‌کند.

روغن علف لیمو

در بین روغن‌های روشن کننده پوست، علف لیمو می‌تواند یک گزینه عالی باشد. به این دلیل که دارای ویژگی‌های بازسازی کننده و سم زدا است. جدا از اینکه این روغن یک آنتی اکسیدان است، به عنوان یک ضد التهاب، قارچ کش، ضد عفونی کننده و قابض نیز عمل می‌کند و موجب کاهش منافذ می‌شود.

روغن اسطوخودوس

این روغن سرشار از مواد مغذی فراوانی است که برای روشن کردن پوست، بهبود رنگ چهره و کاهش تیرگی لکه‌های پیری مناسب است. استفاده از روغن اسطوخودوس می‌تواند پوست را از آلودگی‌ها و کثیفی خلاص کند. علاوه بر این، گردش خون را بهبود می‌بخشد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای حاوی خواص ضد باکتری، ضد قارچ، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده است، بنابراین به ترمیم طبیعی پوست کمک می‌کند. به این ترتیب، می‌توان از آن برای درمان خراش‌ها، بریدگی‌های جزئی و سوختگی نیز استفاده کرد.

روغن گل شمعدانی

این روغن اثرات شگفت انگیزی مانند جلوگیری از چین و چروک، سفت کردن افتادگی پوست، از بین بردن پف زیر چشم و از بین بردن آکنه را برای پوست شما ارائه می‌دهد. همچنین می‌تواند بافت‌های لکه دار را تجدید کند تا پوست شما جوان‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد.

روغن ترنج

مرکبات یک پاک کننده طبیعی هستند. روغن ترنج می‌تواند منافذ را باز کند و درست مانند روغن شمعدانی، حاوی خواصی است که به تعادل سطح pH پوست شما کمک می‌کند.

برای آشنایی با دستورالعمل استفاده از این روغن‌ها به لینک زیر مراجعه کنید:

در این استوری از مجله سلامت مفیدطب، 7 روغن روشن کننده پوست صورت را به شما معرفی کرده و توضیح دادیم که هر کدام چطور می‌توانند باعث درخشان شدن پوست شما و رفع تیرگی‌ها و لک‌ها بشوند.

قرص پیگمنتا

اگر مصرف روغن‌های روشن کننده برایتان سخت است، می‌توانید قرص روشن کننده پوست پیگمنتا را که از پرفروش‌ترین محصولات در این زمینه است تهیه کنید.  برای خرید روی لینک زیر کلیک کنید: