انواع کاندوم چیست؟ کدام نوع کاندوم برای شما مناسب‌تر است؟

انواع کاندوم چیست؟
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

کاندوم، این وسیله بهداشتی غلافی شکل، رایج‌ترین و مطمئن‌ترین روش پیشگیری از بارداری است. از کاندوم در طول رابطه جنسی برای کاهش احتمال بارداری و یا جلوگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی استفاده می‌شود. امروزه کاندوم‌ها در تنوع زیاد توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. به طور مثال انواع کاندوم ضد حساسیت، تاخیری، خاردار، فضایی، تنگ کننده، گرم کننده، روان کننده و… وجود دارد و تنوع این محصولات بسیار زیاد است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب شما را با انواع کاندوم آشنا کرده و راهنمایی‌های لازم جهت انتخاب و خرید کاندوم مناسب برای هر فرد را ارائه می‌کنیم.

مزایای کاندوم چیست؟

بهتر است قبل از هر چیز، مرور کوتاهی داشته باشیم بر اینکه کاندوم چیست و استفاده از آن چه مزایایی می‌تواند داشته باشد. کاندوم مردانه قبل از آمیزش بر روی آلت تناسلی در حالت نعوظ کشیده می‌شود و با تشکیل یک مانع فیزیکی که مانع از ورود مایع منی به بدن شریک جنسی می‌شود، عمل می‌کند. البته به جز کاندوم مردانه، نوع دیگری نیز وجود دارد که خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند و به آن کاندوم زنانه گفته می‌شود.

همه ما می‌دانیم که از کاندوم چه زنانه و چه مردانه، معمولا برای جلوگیری از بارداری و انتقال بیماری‌های مقاربتی (STIs) در حین رابطه جنسی استفاده می‌شود. البته استفاده از کاندوم فواید متعددی دارد، به طور مثال برخی افراد در جهت افزایش لذت خود یا همسرشان از کاندوم کمک می‌گیرند.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از بارداری: کاندوم‌ها یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از بارداری هستند. استفاده صحیح از آنها در هر بار رابطه جنسی، می‌تواند احتمال بارداری را تا ۹۸ درصد کاهش دهد.
  • محافظت در برابر بیماری‌های مقاربتی: کاندوم‌ها سدی ایجاد می‌کنند که از انتقال بیماری‌های مقاربتی مانند HIV، سوزاک، کلامیدیا، تبخال و HPV جلوگیری می‌کند.
  • بدون نسخه و در دسترس: کاندوم‌ها بدون نسخه و به راحتی در داروخانه‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و حتی برخی از سوپرها در دسترس هستند.
  • قیمت ارزان: در مقایسه با سایر روش‌های پیشگیری از بارداری مانند قرص‌های ضد بارداری یا IUDها، کاندوم‌ها بسیار ارزان هستند.
  • بدون عوارض جانبی: کاندوم‌ها برخلاف برخی از روش‌های پیشگیری از بارداری هورمونی، هیچ عوارض جانبی شناخته شده‌ای ندارند.
  • افزایش لذت جنسی: برخی از افراد احساس می‌کنند که کاندوم‌ها می‌توانند اصطکاک را در طول رابطه جنسی کاهش داده و آن را لذت‌بخش‌تر کنند.
  • انواع کاندوم مختلف: کاندوم‌ها در انواع مختلفی از جمله کاندوم‌های تاخیری، خاردار، طعم‌دار و فوق نازک موجود هستند تا بتوانید نوعی را که متناسب با نیازها، سلیقه و ترجیحات شماست پیدا کنید.
  • استفاده آسان: استفاده از کاندوم آسان است و نیازی به نسخه یا قرار ملاقات با پزشک ندارد.
  • محافظت در برابر سرطان دهانه رحم: استفاده از کاندوم می‌تواند خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را در زنان کاهش دهد.
  • محافظت در برابر عفونت‌های دستگاه تناسلی: کاندوم‌ها می‌توانند از شما در برابر عفونت‌های دستگاه تناسلی مانند کاندیدیازیس و واژینوز باکتریایی محافظت کنند.
  • بهبود سلامت باروری: استفاده از کاندوم می‌تواند به حفظ سلامت باروری هم برای مردان و هم برای زنان کمک کند.
مزایای استفاده از کاندوم
استفاده از کاندوم مزایای زیادی برای زوجین دارد که مهمترین آن‌ها پیشگیری از بارداری ناخواسته و جلوگیری از انتقال عفونت‌های مقاربتی است.

شناخت انواع کاندوم

انتخاب یک کاندوم مناسب به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به طور مثال برخی افراد ترجیح می‌دهند از کاندوم‌های طعم‌دار استفاده کنند. برخی نیز کاندوم‌های روان‌کننده، گرم کننده یا خاردار را انتخاب می‌کنند، تا لذت بیشتری در طول رابطه تجربه کنند. همچنین کاندوم‌های تاخیری که مصرف آن‌ها بسیار رایج است، گزینه مناسبی برای افرادی است که دارای مشکل زود انزالی هستند. پس شناخت انواع کاندوم، می‌تواند کمک زیادی در انتخاب این وسیله بهداشتی به شما بکند.

کاندوم‌ها از نظر جنس به ۳ نوع کاندوم‌های لاتکسی، کاندوم‌های پلی یورتانی و کاندوم‌های طبیعی تقسیم بندی می‌شوند که در این بین کاندوم‌های لاتکس بیشترین طرفدار را دارند. اما انواع کاندوم‌ها از نظر ظاهری و ویژگی‌های آن‌ها شامل مواردی همچون تاخیری، خاردار، ضد حساسیت، روان‌کننده، گرم‌کننده، سرد کننده و… می‌باشد که در بخش‌های بعد به طور مفصل با آن‌ها آشنا می‌شویم.

کاندوم‌های کلاسیک

کاندوم‌های ساده یا کلاسیک رایج‌ترین نوع موجود است که از لاتکس نازک ساخته می‌شود. این نوع کاندوم در طیف وسیعی از اندازه‌ها و ضخامت‌ها موجود هستند تا بتوانید نوعی که برای شما راحت‌تر است را پیدا کنید. همچنین ممکن است کاندوم های کلاسیک در طعم‌های مختلف و با ویژگی‌های گوناگونی وجود داشته باشند. این نوع کاندوم‌ها ارزان‌ترین گزینه بوده و به راحتی در دسترس هستند.

برند ناچ کدکس همواره به عنوان یک برند کاندوم قابل اعتماد و با کیفیت مناسب شناخته می‌شود. شما می‌توانید انواع کاندوم کدکس را در لینک زیر مشاهده کرده و با تخفیفات ویژه خریداری کنید:

خرید انواع کاندوم کدکس

کاندوم‌های طعم‌دار

این نوع کاندوم حاوی طعم‌دهنده‌های مختلفی مانند گیلاس، انار، موز، قهوه، شکلات و… است که می‌تواند به افزایش لذت جنسی دهانی کمک کند. کاندوم‌های طعم‌دار می‌توانند برای زوج‌هایی که به دنبال تنوع در رابطه جنسی خود هستند مفید باشند. همچنین کاندوم‌های طعم‌دار برای افرادی که از بوی لاتکس خام خوششان نمی‌آید، مناسبند، چرا که دارای رایحه‌های خوشبو هستند.

طعم‌دار بودن کاندوم می‌تواند به عنوان یک ویژگی جانبی نیز در نظر گرفته شود. به این معنی که شما می‌توانید مثلا یک کاندوم از نوع تاخیری را خریداری کنید که دارای طعم نیز می‌باشد و یا مثلا یک کاندوم خاردار نیز می‌تواند طعم‌های مختلفی داشته باشد.

کاندوم‌های فوق نازک

این نوع کاندوم از لاتکس نازک‌تر از کاندوم‌های کلاسیک ساخته شده است که می‌تواند احساس را افزایش دهد و در عین حال محافظت کند. کاندوم‌های فوق نازک ممکن است برای زوج‌هایی که به دنبال افزایش حس و میل جنسی هستند مفید باشند. این نوع کاندوم‌ها ممکن است از کاندوم‌های کلاسیک کمی گران‌تر باشند و به دلیل نازک‌تر بودن، ممکن است احتمال پاره شدن آنها نیز بیشتر باشد.

انواع کاندوم خاردار

کاندوم‌های خاردار دارای برجستگی‌ها یا خارهای کوچکی روی کاندوم هستند که می‌توانند اصطکاک و تحریک را در طول رابطه جنسی افزایش دهند، در نتیجه باعث لذت بیشتر می‌شوند. این برجستگی‌ها ممکن است در قسمت پایینی کاندوم، یا بدنه و یا در قسمت کلاهک قرار گرفته باشند که بسته به محل قرارگیری آن، نقاط خاصی از آلت را تحریک می‌کنند.

انواع کاندوم خاردار
کاندوم خاردار در انواع مختلفی در بازار و داروخانه‌ها وجود دارد.

این نوع از کاندوم‌ها می‌توانند برای زوج‌هایی که به دنبال افزایش میل جنسی هستند مفید باشند. علاوه بر این زوجینی که مدت زمان زیادی از طول رابطه‌شان می‌گذرد و یا خانم‌هایی که تجربه زایمان داشته‌اند و دیواره رحم آن‌ها بازتر شده است، نیز از کاندوم‌های خاردار جهت تحریک بیشتر استفاده می‌کنند.

کاندوم‌های خاردار، خود دارای انواع مختلفی هستند. از انواع کاندوم خاردار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاندوم خاردار طعم‌دار: دارای رایحه‌های متفاوت
  • کاندوم خاردار و شیاردار: علاوه بر نقطه‌های برجسته، شیارهایی نیز روی بدنه دارند.
  • کاندوم خاردار تاخیری: حاوی مواد تاخیری جهت به تاخیر انداختن انزال
  • کاندوم خاردار حلقوی: خارها روی دایره‌هایی روی بدنه کاندوم قرار دارند.
  • کاندوم‌های خاردار فضایی: جهت لذت و تحریک پذیری بیشتر، شامل کاندوم فضایی شمشیری، دکمه‌دار، طوق‌دار، چرخان و اره ماهی
  • کاندوم خاردار درشت: خارهای روی بدنه بزرگتر و درشت‌تر است.
  • کاندوم خاردار ژله‌ای یا سیلیکونی: قابل شستشو هستند.

شما می‌توانید انواع کاندوم خاردار را از برند ایکس دریم تهیه کنید. کاندوم‌های فضایی ایکس دریم با اشکال جذاب و در انواع مختلف وجود دارند که با استقبال زیادی روبرو شده‌اند. جهت خرید محصولات کاندوم ایکس دریم به لینک زیر مراجعه کرده و از تخفیفات ویژه استفاده کنید:

خرید انواع کاندوم ایکس دریم

کاندوم‌های روان کننده

لوبریکانت یا روان‌کننده، ژل یا ماده‌ای است که می‌تواند باعث روان شدن ناحیه مورد استفاده شود. در واقع لوبریکانت به هر گونه ماده‌ای گفته می‌شود که از اصطکاک رابطه جنسی جلوگیری کند و روان بودن حرکت را تسهیل کند. لوبریکانت‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توانند بر پایه آب، روغن و یا سیلیکون باشند که در کاندوم‌های روان‌کننده از لوبریکانت بر پایه آب بهره گرفته شده است. (لوبریکانت بر پایه روغن و یا سیلیکون، ممکن است باعث پاره شدن کاندوم شود.)

کاندوم‌های لوبریکانت برای راحتی بیشتر خانم‌ها در رابطه جنسی و افزایش لذت استفاده می‌شوند. این کاندوم‌ها برای جلوگیری از رابطه دردناک به خصوص در خانم‌های جوان که به تازگی وارد رابطه زناشویی شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاندوم‌های تاخیری

این نوع کاندوم حاوی ماده بی‌حس‌کننده‌ای مانند لیدوکائین یا بنزوکائین است که انزال را به تأخیر می‌اندازد. کاندوم‌های تاخیری می‌توانند برای زوج‌هایی که انزال زودرس دارند مفید باشند و به آنها کمک می‌کنند تا رابطه جنسی طولانی‌تر و لذت‌بخش‌تری داشته باشند.

کاندوم تاخیری در واقع به تاخیر انداختن ارگاسم را با بی‌حس کردن موقتی آلت جنسی مردان انجام می‌دهد. لیدوکائین یا محلول بنزوکائین در داخل کاندوم تاخیری برای جلوگیری از انزال و طولانی شدن نعوظ در حین مقاربت، حساسیت اندام جنسی مرد را کاهش می‌دهد.

کاندوم‌های تاخیری در انواع معمولی، خیلی قوی یا مضاعف، non stop و یا دابل دیلی در داروخانه‌ها وجود دارند. همچنین ممکن است دارای طعم‌های مختلف باشند و یا ظاهر آن‌ها به شکل خاردار، شیاردار، حلقوی و… باشد.

انواع کاندوم تاخیری
کاندوم های تاخیری جهت به تاخیر انداختن انزال و در نتیجه لذت بیشتر و طولانی‌تر از رابطه

برند کاپوت یک نام آشنا در زمینه تولید کاندوم است. محصولات این برند در تنوع بالا شامل انواع کاندوم‌های کلاسیک، تاخیری، خاردار، سردکننده، گرم کننده و… همواره دارای کیفیت مناسبی بوده‌اند. شما می‌توانید انواع کاندوم کاپوت را در لینک زیر مشاهده کرده و با تخفیفات ویژه خریداری کنید:

خرید انواع کاندوم کاپوت

کاندوم‌های حجم دهنده

کاندوم‌های حجم دهنده معمولا دارای سطح درونی آغشته به مواد حجم دهنده طبیعی هستند که از عصاره گیاهان مختلف ساخته شده است. این مواد بعد از قرار گرفتن روی آلت به آرامی جذب آلت می‌شوند که با افزایش گردش خون در آلت افزایش حجم و متورم شدن را به همراه دارد.

البته نمی‌توان از کاندوم حجم دهنده توقع افزایش حجم چشم گیر و زیاد را داشت و به این گونه نیست که به طرز حیرت‌آوری حجم آلت تناسلی را افزایش دهند. تاثیر این کاندوم‌ها جزئی و مختصر است و به ژنتیک و تاثیر پذیری بدن فرد استفاده کننده نیز ارتباط دارد اما به گونه‌ای نیست که بی‌تاثیر باشد. نکته مهم این است که کاندوم بزرگ‌کننده برای تاثیرگذاری نیاز به زمان دارد و به محض گذاشتن کاندوم افزایش حجم اتفاق نمی‌افتد.

کاندوم گرم کننده

این کاندوم با موادی که دارد، باعث می‌شود که حس گرما در پوست واژن زن ایجاد شود و با افزایش گردش خون و گرما در این ناحیه، به ارگاسم رسیدن زن را راحت‌تر و ممکن کند. گرم کننده بودن یک کاندوم، می‌تواند به عنوان یک ویژگی جانبی در نظر گرفته شود. به این معنا که کاندوم های گرم کننده ممکن است دارای خواص دیگری مثل تاخیری نیز باشند که باعث دیر انزالی شده و به طولانی کردن رابطه جنسی کمک می‌کنند.

کاندوم خنک کننده

یکی دیگر از انواع کاندوم، خنک کننده‌ها یا سردکننده‌ها هستند. به طور معمول کاندوم‌های خنک کننده حاوی عصاره نعنا هستند، که با القای حس خنکی به آلت مرد، کمک می‌کند تا انزال به تاخیر بیفتد و مشکل زود انزالی موقتا حل شود. همچنین کاندوم خنک کننده دارای ماده مخصوص جهت خنک کردن سیستم تناسلی خانم‌ها است که موجب افزایش میل و لذت جنسی آن‌ها می‌گردد.

کاندوم تنگ کننده

این کاندوم دارای این ویژگی است که واژن را تنگ‌تر کرده و از همین لذت رابطه را بیشتر می‌کند. این نوع کادوم با نام کاندوم اناری نیز شناخته می‌شود و از خواص جمع‌کنندگی این میوه بهره می‌برد. برای خانم‌هایی که مدت زمان زیادی از ازدواجشان می‌گذرد، یا تجربه یک یا چند بار زایمان را داشته‌اند، کاندوم تنگ کننده می‌تواند کمک‌کننده باشد.

انواع کاندوم ضد حساسیت

این کاندوم‌ها دارای ویژگی ضد میکروب و ضدعفونی‌کنندگی مضاعف برای بدن‌هایی با حساسیت بیشتر است. کاندوم‌های آنتی باکتریال یا ضد حساسیت مخصوص افرادی است که در تماس با کاندوم‌های معمولی دچار خارش، سوزش و یا التهاب می‌شوند.

این کاندوم‌ها ممکن است از جنس لاتکس بوده اما با خاصیت ضد حساسیت تولید شوند و یا ممکن است از جنس غیر لاتکس تهیه شده باشند. کاندوم‌های بدون لاتکس از پلی‌اورتان یا پوست بره برای افرادی که به لاتکس آلرژی دارند ساخته شده‌اند. به جز اشخاصی که دچار حساسیت هستند، برخی از افراد ممکن است کاندوم‌های بدون لاتکس را به دلیل احساس متفاوت آنها نسبت به کاندوم‌های لاتکس، ترجیح ‌بدهند.

انواع کاندوم زنانه

در ادامه معرفی انواع کاندوم، باید به کاندوم‌های زنانه اشاره کنیم. کاندوم زنانه یک لوله نازک ساخته شده از لاستیک نیتریل یا لاتکس آزمایشگاهی است که باید آن را در واژن خود قرار داده و بعد از رابطه جنسی بیرون بیاورید. مواد لاستیکی یک سد فیزیکی را تشکیل می‌دهند که اجازه عبور اسپرم را نمی‌دهند. این سد مانع از رسیدن اسپرم به تخمک می‌شود، در نتیجه احتمال بارداری را به حداقل یا صفر می‌رساند. همچنین این کاندوم نیز از انتقال عفونت‌های مقاربتی جلوگیری می‌کند.

کاندوم زنانه چه شکلی است؟
تصویر بالا شکل یک کاندوم زنانه را نشان می‌دهد که دارای دو حلقه در ابتدا و انتهای کاندوم است.

استفاده از کاندوم زنانه یا مردانه به انتخاب شما و همسرتان بستگی دارد. کاندوم‌های مردانه تنوع بالاتری داشته، قیمت کمتری دارند و روش استفاده راحت‌تری دارند. در مقابل کاندوم‌های زنانه عریض‌تر هستند ولی ممکن است جایگذاری آن‌ها کمی سخت باشد. اما کنترل استفاده از آن‌ها در دست خود خانم است و این می‌تواند یک مزیت برای خانم‌ها در بحث محفاظت از رابطه باشد. کاندوم زنانه فقط در یک نوع استوانه‌ای موجود است، اما ممکن است جنس آن متفاوت باشد.

انواع کاندوم دهانی

رابطه دهانی به رابطه‌ای گفته می‌شود که زن و مرد از لب و دهان خود برای تحریک آلت جنسی همسر خود استفاده کنند. در پاسخ به این سوال که کاندوم دهانی چیست، مهم‌ترین وظیفه‌ای که این کاندوم بر عهده دارد، محافظت از دهان، زبان، لثه و دندان‌های شما از بیماری‌های احتمالی موجود در آلت تناسلی و متقابلا محافظت از آلت تناسلی شما در برابر بیماری‌های احتمالی منتقل‌شونده از دهان به آلت تناسلی است.

کاندوم دهانی درست همانند کاندوم از جنس لاتکس ساخته شده است و می‌تواند حرارت را به خوبی منتقل کند. انواع کاندوم دهانی به دو شکل است:

  • کاندوم زبانی که به صورت یک پوشش هرمی شکل بر روی زبان قرار می گیرد.
  • کاندوم سد دهانی یا Dental Dam که به شکل یک صفحه از جنس لاتکس است و به طور کامل بر روی آلت تناسلی در هریک از طرفین رابطه قرار خواهد گرفت.

هر دو نوع کاندوم دهانی در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف تولید می‌شوند. وجود اسانس‌های خوراکی در کاندوم‌های دهانی سبب می‌شود تا طعم و بوی لاتکس خنثی شده و طعم مطلوبی ایجاد شود که برای فرد خوشایند باشد.

***

خرید انواع کاندوم های موجود در بازار
خرید انواع کاندوم های موجود در بازار از طریق داروخانه آنلاین مفیدطب با تخفیفات ویژه

انواع کاندوم های موجود در بازار

تا این بخش از مقاله با انواع کاندوم‌ها از نظر ظاهری و ویژگی‌های متفاوت آن‌ها آشنا شدیم. اما انواع کاندوم های موجود در بازار می‌توانذ از لحاظ دیگر نیز تقسیم‌بندی شود. به طور مثال جنس و اندازه کاندوم که در بخش‌های بعد به شناخت انواع آن می‌پردازیم.

انواع کاندوم از نظر جنس

همانطور که گفتیم، یک نوع تقسیم‌بندی کاندوم‌ها از نظر جنس آن‌ها است. جنس کاندوم می‌تواند فاکتور مهمی برای برخی افراد باشد، چرا که احتمال حساسیت وجود دارد. کاندوم‌ها از نظر جنس به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • کاندوم‌های لاتکس: این نوع کاندوم که از لاتکس ساخته می‌شود، بسیار پراستفاده است و بیشترین محبوبیت را در بین کاندوم‌ها دارند. کاندوم‌های لاتکس در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.
  • کاندوم‌های پلی یورتان: این نوع کاندوم‌ها از موادی شبیه به پلاستیک ساخته می‌شوند و برای افرادی که به لاتکس حساسیت نشان می‌دهند، مناسب هستند.
  • کاندوم‌های طبیعی: این کاندوم‌ها همانطور که از نامشان پیداست، از مواد طبیعی مانند پوست بز، پوست بره، چوب کاج و… ساخته می‌شوند. کاندوم‌های طبیعی برای افرادی مناسب هستند که به مواد شیمیایی حساسیت دارند.

انواع کاندوم از نظر سایز

کاندوم‌ها از نظر سایز نیز متفاوت هستند. معمولا بر روی جعبه کاندوم سایز آن نوشته شده که با دقت به این اعداد، می‌توانید سایز متناسب با خود را انتخاب کنید. اعداد درج شده روی جعبه، نشان‌دهنده طول و عرض کاندوم هستند. اما ممکن است سایز بندی کاندوم بر اساس برخی علائم که نشان‌دهنده کوچک یا بزرگ بودن آن هستند، ثبت شده باشد.

انواع کاندوم از نظر سایز می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • S: این علامت برای کاندوم‌های کوچک است که دارای عرض ۴.۴۵ سانتی‌متر و طول ۱۶ سانتی‌متر هستند.
  • M: علامت M نشان‌دهنده اندازه متوسط بوده و برای کاندوم‌هایی با عرض ۵.۰۸ سانتی‌متر و طول ۲۰.۰۱ نوشته می‌شود.
  • L: کاندوم‌های بزرگ را با این علامت نشان داده که دارای عرض ۵.۳۹ و طول ۲۰.۰۱ هستند.
  • XL: برای کاندوم‌های خیلی بزرگ در نظر گرفته می‌شوند که عرض آن‌ها ۵.۷۲ و طولشان ۲۰.۵۷ می‌باشد.

جهت اطلاع دقیق‌تر از چگونگی سایز بندی کاندوم در داروخانه و همچنین یادگیری نحوه اندازه‌گیری آلت برای انتخاب سایز مناسب کاندوم، می‌توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

توضیح کامل سایز بندی کاندوم در داروخانه به همراه جدول سایزبندی

سخن پایانی

کاندوم یکی از مهم‌ترین محصولات بهداشتی است که به جهت جلوگیری از بارداری ناخواسته و ممانعت از انتقال بیماری‌های جنسی، اهمیت زیادی دارد. شناخت انواع کاندوم به شما کمک می‌کند، تا بهتر بتوانید یک کاندوم مطابق با سلیقه، نیاز، جنس و سایز مورد نظر خود انتخاب کنید. اما دقت داشته باشید، معتبر بودن برند کاندوم نیز یک عامل بسیار مهم در خرید است که می‌تواند خیال شما را از بابت کارایی کاندوم راحت کند.

شما می‌توانید بهترین برندهای کاندوم را با قیمت مناسب، همراه با تخفیفات ویژه از داروخانه آنلاین مفیدطب خریداری کنید. سفارشات شما در کمترین زمان ممکن و به صورت کاملا محرمانه درب منزل تحویل داده می‌شود. جهت خرید کاندوم در هر نوع از برندهای باکیفیت و معتبر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید کاندوم

اگر سوال دیگری در مورد این محصولات داشتید، می‌توانید پایین این مقاله بپرسید. متخصصین داروساز ما در اولین زمان به سوالات شما پاسخ دقیق و کارشناسی می‌دهند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط