طریقه مصرف قرص بلغم برای لاغری و کاهش چاقی شکمی

طریقه مصرف قرص بلغم برای لاغری
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

شاید شما هم شنیده باشید که رفع بلغم و سردی معده می‌تواند در کاهش وزن و درمان چاقی موثر باشد. از همین رو به دنبال طریقه مصرف قرص بلغم برای لاغری باشید. نکته‌ای که در این باره باید بدانید این است که چاقی انواع مختلفی دارد و رفع بلغم، فقط یک نوع از چاقی را درمان خواهد کرد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب توضیح می‌دهیم که غلبه بلغم باعث ایجاد چه نوع چاقی می‌شود. در ادامه دو نمونه از قویترین انواع قرص بلغم موجود در داروخانه‌ها را معرفی کرده و روش مصرف آن‌ها برای لاغری را توضیح می‌دهیم.

بلغم چه نقشی در چاقی دارد؟

غلبه بلغم می‌تواند کل مزاج فرد را تحت تاثیر قرار دهد و یا تنها یک اندام را دچار مشکل کند. چاقی شکم و پهلوها زمانی ایجاد می‌شود که غلبه بلغم به طور عمومی رخ داده باشد. یعنی کل مزاج فرد، سرد و تر شده و به سمت بلغم تغییر کرده باشد.

غلبه بلغم که بر اثر سردی و تری زیادی ایجاد می‌شود، می‌تواند موجب چاقی شحمی در فرد بلغمی شود. چنین فردی در صورت درمان بلغم می‌تواند اضافه وزن شحمی خود را کنترل کند. این مسئله با اصلاح سبک زندگی، کاهش مصرف غذاهای سرد، افزایش مصرف گرمیجات و تنظیم خواب امکان‌پذیر است. همچنین در این راستا، دوای بلغم (داروی رفع بلغم) نیز توسط پزشک طب سنتی تجویز می‌شود که با داشتن گرمیجات مفید، در رفع سردی و رطوبت معده بسیار موثر است. در ادامه مقاله قبل از اینکه در مورد طریقه مصرف قرص بلغم برای لاغری صحبت کنیم، با چاقی ناشی از بلغم آشنا می‌شویم.

خرید قویترین داروی ضد بلغم

تشخیص چاقی ناشی از بلغم

با توضیحات داده شده تا این بخش از مقاله، ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که از کجا بفهمیم چاقی ما بلغمی است یا نه. چاقی شحمی که از غلبه بلغم در یک فرد ایجاد می‌شود، ناشی از تجمع چربی در نواحی شکم، ران و باسن است. این چربی در مردها معمولا پراکنده و در زن‌ها، بیشتر متمرکز در شکم و باسن است.

افرادی که مبتلا به غلبه بلغم یا اصافه وزن شحمی هستند، معمولا به طور کلی چاق‌اند و اندامی وارفته دارند، یا افراد لاغر اندامی هستند که شکم بزرگی دارند. البته تشخیص مزاج به این راحتی نیست و غلبه بلغم، علائم بسیاری دارد که بهتر است توسط پزشک متخصص طب سنتی انجام بگیرد. اگر مزاج شما سرد و تر یا بلغمی باشد، آنگاه می‌توانید با رفع بلغم یا تعدیل آن به سمت لاغری و کاهش وزن پیش بروید.

چاقی شکمی ناشی از بلغم

قرص بلغم برای کاهش وزن و لاغری

در نسخ طب سنتی دارویی با نام دوای بلغم وجود دارد که به واسطه ترکیبات خود می‌تواند در درمان غلبه بلغم یا کاهش آن بسیار موثر عمل کند. این دارو با داشتن گرمیجات مفید (از جمله گیاهان دارویی با طبع گرم) در رفع سردی و رطوبت معده بسیار موثر هستند. به طور مثال قرص دوای بلغم نیاک، به عنوان قویترین داروی ضد بلغم شناخته می‌شود که طرفداران زیادی دارد. برای اطلاع از طریقه مصرف قرص بلغم برای لاغری در ادامه مقاله همراه ما باشید.

باید توجه داشته باشید که انواع قرص بلغم از هر برندی، اختصاصا برای لاغری و کاهش وزن تولید نمی‌شوند. بلکه خاصیت اصلی آن‌ها کاهش سردی معده، رفع نفخ و بادشکن قوی است. با این حال این فرآورده‌ها می‌توانند با کمک به دفع بلغم اضافی در درمان چاقی ناشی از تجمع چربی، موثر باشند.

باز هم تاکید می‌کنیم که قرص دوای بلغم تنها درصورتی می‌تواند موجب کاهش وزن و چربی سوزی شود که چاقی شما ناشی از غلبه بلغم باشد.

طریقه مصرف قرص بلغم برای لاغری

خب تا این بخش از مقاله بیان کردیم که یک قرص بلغم چطور می‌تواند به کاهش وزن شحمی ناشی از غلبه بلغم کمک کند. اما در پاسخ به این سوال که طریقه مصرف قرص بلغم برای لاغری چگونه است، باید بگوییم این مسئله به نوع قرصی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. در واقع با توجه به آنکه برندهای مختلفی از قرص دوای بلغم در بازار وجود دارد، روش مصرف نیز می‌تواند برای هر یک از آن‌ها متفاوت باشد.

قرص‌های بلغم موجود در داروخانه‌ها معمولا ترکیبات یکسانی شامل آویشن، زنیان، مصطکی، سیاه دانه به همراه عسل دارند. اما از آنجا که مقدار هر یک از این ترکیبات در هر برند قرص بلغم ممکن است متفاوت باشد، جهت اطلاع از روش مصرف آن‌ها باید از پزشک یا بروشور محصول کمک گرفت.

برای اینکه با طریقه مصرف قرص بلغم برای لاغری آشنا شوید، در ادامه مقاله دو نوع از معروف‌ترین قرص‌های بلغم را معرفی کرده و نحوه استفاده از آن‌ها را شرح می‌دهیم.

روش مصرف قرص دوای بلغم نیاک

قرص بلغم نیاک که بسیاری از افراد آن را قویترین داروی ضد بلغم موجود در بازار می‌دانند، حاوی ترکیبات گیاهی است که اثرات ضد بلغم قوی دارند و عوارض ناشی از این عارضه مانند رفلاکس معده، چاقی، سستی معده، سردی مزاج و… را بهبود می‌بخشند.

خرید قرص بلغم نیاک

نحوه استفاده از قرص بلغم نیاک با توجه به نوع علائم متفاوت بوده و به شرح زیر است:

  • جهت مشکلات گوارشی: یک تا دو قرص بعد از هر وعده غذایی
  • جهت دفع بلغم: ۲ تا ۳ قرص صبح ناشتا و ۲ تا ۳ قرص قبل از خواب
  • جهت رفع سرفه: ۳ تا ۴ مرتبه در روز، ۱ تا ۲ عدد قرص

جهت اطلاع از طریقه مصرف قرص بلغم برای لاغری و کاهش وزن، بهتر است با یک متخصص طب سنتی یا پزشک مشورت کنید. اما به طور کلی می‌توانید برای این منظور روزانه ۲ تا ۳ عدد قرص را صبح به صورت ناشتا و ۲ تا ۳ عدد قرص را شب قبل از خواب میل کنید تا علائم بلغم از بدن شما دفع گردد و به وزن مطلوب برسید.

خرید قویترین داروی ضد بلغم

روش مصرف قرص دوای بلغم دیموند

یکی دیگر از انواع قرص بلغم موجود در داروخانه‌ها از برند دیموند است که دارای ترکیبات مشابه قرص بلغم نیاک می‌باشد. این دارو نیز به عنوان ضد نفخ و بادشکن، موثر در رفع بلغم و رفع چاقی شکمی شناخته می‌شود.

طریقه مصرف این قرص بلغم به صورت روزانه ۳ مرتبه، هر بار ۲ عدد قرص می‌باشد. قرص بلغم دیموند را باید قبل از غذا، با معده خالی و به همراه آب کافی میل کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب در مورد یکی از مشکلات بسیار رایج در زمینه چاقی و افزایش وزن صحبت کردیم که بلغم و چاقی ناشی از بلغم بود. مصرف یک قرص یا داروی ضد بلغم می‌تواند به کاهش وزن و رفع چاقی شکمی کمک کند. اما فقط در صورتی که این چاقی ناشی از غلبه بلغم باشد. پس اگر شما هم به چاقی اطراف ناحیه شکم، ران‌ها و باسن مبتلا هستید، می‌توانید با مراجعه به یک متخصص طب سنتی و تشخیص مزاج خود، در صورت بلغمی بودن از یک قرص بلغم برای کاهش وزن کمک بگیرید. طریقه مصرف قرص بلغم برای لاغری در این مقاله بیان شد.

شما می‌توانید جهت خرید قرص دوای بلغم نیاک و سایر محصولات ضد بلغم به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کرده و محصول مورد نظر خودتان را سفارش دهید. خرید شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده خواهد شد. همچنین درصورت داشتن هر سوالی درباره محصولات می‌توانید در پایین این مقاله یا در صفحه هر محصول از داروخانه آنلاین مفیدطب، سوال خود را مطرح کنید. متخصصین داروساز ما سریعا به شما پاسخ خواهند داد.

 


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط