پرسش و پاسخ در مورد قرص پاورفیت
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

پاورفیت یکی از معروف ترین مکمل‌های حاوی قارچ ارزشمند شیتاکه است که در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیرات خوبی به همراه دارد. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب ضمن معرفی این محصول، گزیده‌ای از مهمترین پرسش و پاسخ در مورد قرص پاورفیت را به شما ارئه می‌دهیم. با ما همراه باشید تا پاسخ همه سوالات خود را درباره Powerfit در این مطلب پیدا کنید.

معرفی قرص پاورفیت و ترکیبات

قرص پاورفیت یک مکمل تقویت سیستم ایمنی از شرکت داروسازی هولیستیکا فرانسه است. این قرص مکمل، با سایر مکمل‌های تقویت کننده سیستم ایمنی کمی متفاوت است و این تفاوت در ترکیبات آن به وضوح دیده می‌شود. برای تهیه این محصول تنها از یک عصاره طبیعی مؤثر به نام قارچ شیتاکه استفاده شده است. قارچ شیتاکه یکی از قدرتمندترین ترکیبات طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی است.

لازم به ذکر است که پاورفیت Powerfit یک مکمل به فرم «کپسول» است اما با عنوان «قرص» نیز شناخته می‌شود. در این متن از هردوی این واژه‌ها برای پاورفیت استفاده کرده‌ایم.

در کپسول پاورفیت از مواد نگهدارنده، رنگ‌ها و طعم‌دهنده‌های صنعتی استفاده نشده است.

پروتئین قارچ شیتاکه، تمام اسیدهای آمینه ضروری برای بدن و تعدادی از مشتقات اسیدهای آمینه مانند هیدروکسی پرولین و هیدروکسی لیزین را داراست. به‌علاوه، وجود قندهای ضروری برای سیستم ایمنی بدن مانند فوکوز، گزیلوز، گلوکوزآمین، گالاکتوز آمین، اسید سیالیک و مانوز که در رژیم غذایی ما بسیار کمیابند، بتاگلوکان‌های مهم مانند لنتینان، KS2 و AC2P ویتامین ها و املاح مختلف سبب شده که این قارچ به عنوان یک تقویت کننده قوای عمومی و سیستم دفاعی بدن علیه انواع بیماری‌های ویروسی، میکروبی و حتی سرطان شناخته شود.

قارچ شی تا که هر ۸ قند ضروری مورد نیاز بدن را در ساختار آلفا گلوکان داراست و بتاگلوکان‌های آن نقش بسیار مهمی در حفظ سلامتی، به‌ویژه سلامت قلب و عروق دارند.

به علاوه، این قارچ حاوی ویتامین‌ها مانند ریبوفلاوین، نیاسین، بیوتین، ویتامین D و همچنین مواد معدنی پتاسیم، فسفر، آهن، سلنیم، روی، مس، سیلیسیم، کلسیم، منیزیم و گوگرد است که به همراه سایر مواد مغذی این قارچ، به افزایش نیروی جسمانی و فیزیکی در مصرف‌کننده کمک می‌کنند.

پرسش و پاسخ درباره قرص پاورفیت

در ادامه مهمترین و متداول‌ترین پرسش و پاسخ در مورد قرص پاورفیت را به شما ارائه می‌دهیم. در صورتی که سوال دیگری درباره قرص پاورفیت دارید، در قسمت نظرات این مقاله یا صفحه خرید پاورفیت در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید تا متخصصین مفیدطب به آن پاسخ دهند.

مشاهده و خرید پاورفیت

قرص پاورفیت برای چه مواردی خوبه؟

پاورفیت با داشتن عصاره قارچ شیتاکه به عنوان ترکیب تشکیل‌دهنده خود، در جنبه‌های زیادی از سلامت از جمله موارد زیر موثر است:

  • تقویت و تعدیل سیستم ایمنی بدن (پیشگیری و بهبود آنفلوانزا، تبخال، زگیل و…)
  • افزایش موثر قوای جسمانی و فیزیکی (ورزشکاران، افراد دارای رژیم های لاغری، دوران نقاهت بیماری، سالمندان و…)
  • افزایش انرژی و بهبود عملکرد مغز
  • درمان کمکی در مبتلایان به زگیل تناسلی
  • خاصیت ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ

شما می‌توانید ویدئوی توضیحات دکتر ضحا مرتضوی درباره این که قرص پاورفیت برای چیست را در مقاله دیگر مجله سلامت مفیدطب مشاهده کنید.

آیا powerfit برای تقویت سیستم ایمنی مفید است؟

مهمترین کاربرد قرص پاورفیت، تقویت و تعدیل سیستم ایمنی بدن در جهت کمک به پیشگیری و بهبود آنفلوانزا، تبخال، زگیل و… است.

آیا قرص پاورفیت یک درمان قطعی برای زگیل تناسلی است؟

تا به حال درمان قطعی برای عامل ایجاد‌کننده زگیل تناسلی، یعنی انواع خاص ویروس پاپیلومای انسانی (Human Papilloma Virus یا به اختصار HPV) به طور کامل به اثبات نرسیده است. گرچه نتایج تحقیقات اولیه در رابطه با تاثیر درمانی قارچ شیتاکه موجود در قرص پاورفیت بر زگیل تناسلی، مثبت بوده است.

با ادامه تحقیقات، این امید وجود دارد که شیتاکه و مکمل‌های آن به عنوان درمان قطعی زگیل تناسلی ارائه شود. به هر حال، مکمل حاوی عصاره این قارچ، مانند قرص Powerfit در بازار موجود است و می‌تواند حداقل به عنوان کمک کننده به درمان زگیل تناسلی مورد استفاده قرار گیرد. به علاوه می‌توان به تاثیر مثبت تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با ویروس HPV هم اشاره کرد که شیتاکه و قرص پاورفیت می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

برای اطلاعات بیشتر، مقاله قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی مجله سلامت مفیدطب را بخوانید.

قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی

قرص پاورفیت برای بهبود ریزش مو مفید است؟

قارچ شیتاکه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها بوده که می‌تواند در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد بدن موثر باشد.

همچنین این قارچ حاوی سلنیوم، زینک، ویتامین D و مس است که بر حفظ سلامت موها و جلوگیری از ریزش مو تاثیر دارند.

علاوه بر این قارچ شیتاکه سرشار از آهن است و به همین دلیل می‌تواند با کم‌خونی که دلیل مهمی برای ریزش مو است، مقابله کند.

سلنیوم موجود در این قارچ نیز یک ترکیب ضروری برای ساختار موها را تشکیل می‌دهد.

به طور کلی مصرف منظم قارچ شیتاکه می‌تواند موجب سلامت و درخشان شدن موهای شما شود.

برای اطلاعات بیشتر، مقاله قرص پاورفیت برای ریزش مو مجله سلامت مفیدطب را بخوانید.

قرص پاورفیت برای تبخال تناسلی کاربرد دارد؟

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم، پاورفیت برای تقویت سیستم ایمنی قابل استفاده است. این مکمل برای کمک به پیشگیری یا حتی بعضاً درمان مواردی مانند آنفولانزا، هرپس سیمپلکس ویروس (تبخال دهانی و تناسلی) یا HPV (زگیل تناسلی) مفید است.

آیا قرص پاورفیت خاصیت چاق کنندگی دارد؟

تنها ماده‌ای که در کپسول پاورفیت وجود دارد، عصاره خشک‌شده قارچ شیتاکه است که هیچ گونه خواص چاق کننده‌ای ندارد.

برای اطلاعات بیشتر، مقاله ایا قرص پاورفیت چاق کننده است مجله سلامت مفیدطب را بخوانید.

آیا می‌توان از قرص پاورفیت برای لاغری استفاده کرد؟

پرسش و پاسخ در مورد قرص پاورفیت هم مانند بسیاری از پرسش و پاسخ‌های دیگر، شامل سوال درباره اثر محصول برای لاغری و کاهش وزن می‌باشد. در پاسخ باید گفت که ماده AHCC که در قارچ شیتاکه وجود دارد، یک ترکیب بالقوه برای کمک به کاهش وزن است اما تحقیقات برای اثبات آن محدود است. بنابراین پاورفیت یک قرص لاغری نیست و اثر اثبات شده‌ای در کمک به کاهش وزن ندارد.

با این حال اگر برای افزایش کارایی در ورزش از آن می‌خواهید استفاده کنید، این قرص می‌تواند با ارتقای انرژی و قوای جسمانی، به فعالیت بیشتر و با‌کیفیت‌تر شما در جهت کاهش وزن کمک کند.

تاثیر پاورفیت در لاغری از سوالات متداول پاورفیت
پاورفیت می‌تواند با افزایش قوای جسمانی، به تحرک بیشتر در جهت کاهش وزن کمک کند.

آیا مصرف قرص پاورفیت محدودیت سنی دارد؟

می‌توانید کپسول پاورفیت را برای کودکان پس از ۱ سالگی به کار ببرید با این حال توصیه می‌کنیم پیش از مصرف این مکمل غذایی با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

قرص پاورفیت برای سالمندان نیز مناسب معرفی شده و می‌تواند از خستگی زودهنگام، در طول انجام فعالیت‌های روزانه جلوگیری کند.

طریقه مصرف قرص پاورفیت چگونه است؟

نحوه مصرف پاورفیت باید طبق نظر پزشک باشد؛ اگر پزشک دستوری تجویز نکرده باشد، بسته به کاربرد و سن مصرف‌کننده، بر اساس توصیه‌های زیر عمل کنید:

طریقه مصرف قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی:

پاورفیت به عنوان درمان کمکی زگیل تناسلی، روزانه ۲ عدد کپسول (یک عدد قبل از صبحانه و یک عدد قبل از ناهار) به مدت ۳ الی ۶ ماه مصرف شود.

تقویت سیستم ایمنی:

جهت بهبود عملکرد سیستم ایمنی، روزانه ۲ عدد کپسول (یک عدد قبل از صبحانه و یک عدد قبل از ناهار) حداقل به مدت یک ماه در آغاز تغییرات فصلی و ابتدای فصل سرما مصرف کنید.

افزایش قوای جسمانی و سطح انرژی:

جهت بهبود انرژی و قوای جسمی، ۱ الی ۲ کپسول در روز (یک عدد قبل از صبحانه و یا ناهار) مصرف نمایید.

کودکان ۱ تا ۸ سال:

این گروه از افراد، روزانه ۱ عدد کپسول پاورفیت قبل از صبحانه مصرف کنند.

بهترین زمان مصرف قرص پاورفیت چه موقع است؟

  • بهترین زمان مصرف برای بزرگسالان: قبل از وعده صبحانه یا ناهار
  • بهترین زمان مصرف برای کودکان: قبل از صبحانه

توصیه می‌شود قرص پاورفیت بعد از ساعت ۴ بعد ازظهر مصرف نشود چرا که خاصیت تونیک (نیروبخش) دارد و می‌تواند برای خواب شما ایجاد مشکل کند.

قرص پاورفیت در بارداری و شیردهی مجاز است؟

مصرف پاورفیت در بارداری و شیردهی طبق مقدار توصیه‌شده و یا تجویز پزشک مجاز است.

احتیاطات مصرف و عوارض قرص پاورفیت چیست؟

برای قرص پاورفیت در دوزهای توصیه شده تداخل و عوارض خاصی گزارش نشده است، مگر مواردی که حساسیت نشان می‌دهند.

لازم به ذکر است که با این که قرص  پاورفیت با داروها تداخل شدید در حد X ندارد، با این حال با توجه به این که تقویت کننده سیستم ایمنی است، ممکن است با داروی سرکوب‌کننده سیستم ایمنی تداخل داشته باشد و اثر آن داروها را کم کند.

استفاده از عصاره پودری قارچ شیتاکه به مدت طولانی ممکن است عوارض جانبی مانند ناراحتی معده و حساسیت به نور خورشید ایجاد کند. بنابراین از مصرف بیشتر از دوره توصیه‌شده برای پاورفیت، خودداری نمایید.

در موارد زیر، مصرف مکمل پاورفیت با احتیاط و مشورت پزشک صورت گیرد:

  • بارداری و شیردهی: اطلاعات کافی و قابل اعتماد درباره ایمنی مصرف قارچ شیتاکه در دوران بارداری یا شیردهی وجود ندارد. برای اطمینان بیشتر، از مصرف آن خودداری کنید.
  • بیماری‌های خودایمنی مانند مولتیپل اسکلروزیس (MS)، لوپوس (لوپوس اریتماتوس سیستمیک، SLE)، آرتریت روماتوئید (RA) یا شرایط دیگر: قارچ شیتاکه ممکن است باعث فعال‌تر شدن سیستم ایمنی شود. این موضوع ممکن است علائم بیماری‌های خودایمنی را افزایش دهد. اگر یکی از این شرایط را دارید، بهتر است از مصرف قارچ شیتاکه خودداری کنید.
  • اختلال خونی به نام ائوزینوفیلی: اگر به این اختلال دچار هستید، از مصرف قارچ شیتاکه (قرص پاورفیت) خودداری کنید چرا که ممکن است ائوزینوفیلی را بدتر کند.

قیمت قرص پاورفیت چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت به‌روز و قانونی کپسول پاورفیت هولیستیکا می‌توانید به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید. همه محصولاتی که در این داروخانه ارائه می‌شوند، با قیمت مصوب اعلام‌شده توسط سازمان غذا و دارو به فروش می‌رسند.

جمع بندی

در این مقاله به پرسش و پاسخ در مورد قرص پاورفیت پرداختیم و جواب مهمترین سوالات متداول را شرح دادیم. در صورتی که درباره این محصول سوال یا نظری دارید، در قسمت نظرات این مطلب یا در صفحه محصول کپسول پاور فیت کامنت بگذارید تا متخصصین مفیدطب به آن پاسخ دهند.

مشاهده و خرید پاورفیت

***

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط