بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی را در این مقاله بشناسید!

بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

اشخاصی که به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهند و از روتین‌های روزانه مخصوص خود پیروی می‌کنند، در اغلب موارد نتایج فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهند کرد. یکی از بهترین راه‌ها جهت تقویت پوست و مو، کمک گرفتن از مکمل‌های حاوی مواد مغذی است. اگر شما هم جزو این دسته افراد باشید، حتما نام مکمل‌های کلاژن را شنیده‌اید و یا از آن‌ها استفاده کرده‌اید. این مکمل‌ها به تولید بیشتر پروتئین کلاژن کمک کرده که همین مسئله فواید زیادی برای پوست به همراه می‌آورد. با این مقاله از مجله سلامت مفیدطب همراه باشید تا بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی را به شما معرفی کنیم.

مهم‌ترین ترکیبات قرص‌های کلاژن ساز چیست؟

حتما می‌دانید که پروتئین کلاژن در استحکام بیشتر پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن نقش مهمی ایفا می‌کند. به طوری که کمبود این ماده در اثر افزایش سن، موجب بروز چین و چروک و افتادگی پوست می‌شود. از همین رو یک مصرف مکمل کلاژن یا یک قرص کلاژن ساز، می‌تواند راه حل بسیار مناسبی در تامین این پروتئین ضروری برای پوست باشد.

مکمل‌های گوناگونی حاوی کلاژن توسط برندهای مطرح در بازار وجود دارند که تفاوت آن‌ها ممکن است در میزان تاثیر و ترکیبات این مکمل‌ها باشد. ترکیبات قرص کلاژن بسته به نوع کاربرد آن ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال در برخی انواع کپسول کلاژن یا قرص و پودر آن، علاوه بر کلاژن ممکن است ویتامین C، بیوتین، هیالورونیک اسید و یا ال لیزین نیز به ترکیبات افزوده شود.

افزوده شدن هر یک از این ترکیبات به کلاژن می‌تواند در افزایش تاثیر آن بسیار کمک‌کننده باشد. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین ترکیبات بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی و خارجی، ویتامین C است. زمانی که این ویتامین با کلاژن همراه گردد، یکی از موثرترین مکمل‌های ضد پیری پوست محسوب می‌شود. در واقع مصرف ویتامین C و کلاژن با هم ضروری است چرا که اگر میزان ویتامین ث در بدنتان کم باشد، کلاژن کافی تولید نمی‌شود.

قرص کلاژن ایرانی یا خارجی؟ کدام بهتر است؟

انتخاب بین بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی و خارجی، با توجه به تنوع بسیار زیاد محصولات موجود در بازار دارویی، کار آسانی نیست. با این حال نگران نباشید ما در این مقاله دقیقا راجع به همین موضوع شما را راهنمایی خواهیم کرد.

بر کسی پوشیده نیست که برخی از مکمل‌های خارجی دارای کیفیت بسیار خوبی هستند و تاثیرگذاری آن‌ها نیز عالی است. اما متاسفانه اخیراً به دلیل تحریم‌های مختلف، پیدا کردن بعضی از مکمل‌های خارجی در کشور ما به سختی انجام می‌شود. از سوی دیگر قیمت این مکمل‌ها به نسبت مکمل‌های ایرانی بالاتر بوده که همین مسئله، خرید مداوم و مصرف منظم مکمل‌های خارجی را برای افراد زیادی دشوار می‌کند.

خوشبختانه امروزه برخی از شرکت‌های سازنده مکمل‌های ایرانی، محصولات بسیار باکیفیتی را تولید کرده‌اند که از نظر ترکیبات تشکیل‌دهنده، تاثیرگذاری و کیفیت ساخت، با مکمل‌های مشابه خارجی کاملا برابری می‌کنند. لذا افراد زیادی خرید و مصرف مکمل‌های ایرانی از جمله قرص‌های کلاژن ساز ایرانی را به مکمل‌های خارجی ترجیح می‌دهند.

معرفی و مقایسه چند قرص کلاژن ساز ایرانی

برای انتخاب بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی، منطقی‌ترین راهکار مشورت با پزشک متخصص پوست است که با توجه به شرایط شما مکمل مناسب توصیه می‌شود. اما نکاتی که در انتخاب یک مکمل کلاژن باید بدانید، اول از همه توجه به ترکیبات آن و موراد مصرف این مکمل می‌باشد. بسته به هدفتان از مصرف قرص کلاژن ساز می‌توانید محصول مورد نظر را انتخاب نمایید. در ادامه شما را با چند نمونه از پرطرفدارترین و بهترین قرص کلاژن ساز پوست آشنا می‌کنیم:

قرص کلاژن گلد آدریان

قرص کلاژن گلد که احتمالا همه شما آن را بشناسید، به جرات می‌توان آن را به عنوان بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی معرفی کرد. این مکمل کلاژن دارای خواص ضد چروک و جوان‌کننده پوست است و از محبوبیت بالایی در بین تقویت‌کننده‌های پوست برخوردار می‌باشد. هر قرص روکشدار کلاژن گلد حاوی ۸۳۳ گرم کلاژن هیدرولیز شده نوع ۱ و ۳ است. از مهم‌ترین فواید قرص کلاژن گلد می‌توان به مواردی مانند کمک به درمان لک‌های پوستی ناشی از آفتاب، جلوگیری از ایجاد چین و چروک، ضد پیری و جوان‌کننده پوست، حفظ خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست و همچنین رفع تیرگی‌های پوست اشاره کرد.

عنوان ویژگی‌ها
ترکیبات ۸۳۳ میلی‌گرم کلاژن هیدرولیزشده
فواید سلامت پوست، جلوگیری از چین و چروک، ضد پیری، افزایش آبرسانی، رفع تیرگی‌ها و حفظ استحکام پوست
نحوه مصرف روزانه ۳ عدد بعد از غذا به مدت ۴ الی ۱۲ هفته
تعداد در هر بسته ۶۰ عدد قرص روکشدار
شرکت سازنده شرکت توسعه طب آدریان سلامت
قرص کلاژن گلد آدریان، بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی
قرص کلاژن گلد آدریان، بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی

قرص کلاژن گلد +بیوتین و ویتامین ث آدریان سلامت

این شرکت مکمل کلاژن دیگری نیز ارائه کرده است که علاوه بر کلاژن هیدرولیز شده، حاوی ترکیبات موثر بیوتین و ویتامین C نیز می‌باشد. این قرص در تولید کلاژن پوست بسیار موثر عمل کرده و سلامت پوست، مو و ناخن‌ها را تضمین می‌کند. مشخصات قرص کلاژن گلد بیوتین آدریان سلامت را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

عنوان ویژگی‌ها
ترکیبات ۸۳۳ میلی‌گرم کلاژن هیدرولیزشده، ۱۶۶۶ میکروگرم بیوتین، ۳۳.۳۳ میلی‌گرم ویتامین C
فواید سلامت پوست، مو و ناخن‌ها، درمان لک‌های پوستی، جلوگیری از چین و چروک، ضد پیری، افزایش آبرسانی، رفع تیرگی‌ها و حفظ استحکام پوست
نحوه مصرف روزانه ۳ عدد بعد از غذا به مدت ۴ الی ۱۲ هفته
تعداد در هر بسته ۶۰ عدد قرص روکشدار
شرکت سازنده شرکت توسعه طب آدریان سلامت
قرص کلاژن بیوتین و ویتامین ث آدریان سلامت
قرص کلاژن بیوتین و ویتامین ث آدریان سلامت

کپسول کلاژن نوع ۲ نیچرز پلنتی

کپسول کلاژن هیالورونیک اسید ساخته شرکت پرارین پارس ایران است که حاوی کلاژن نوع ۲، هیالورونیک اسید، ویتامین C، ویتامین D3، و ویتامین E می‌باشد. از کپسول کلاژن نوع ۲ نیچرز پلنتی علاوه بر تقویت پوست، مو و ناخن، در جهت کمک به سلامت استخوان‌ها و مفاصل نیز استفاده می‌توان استفاده کرد. مکمل کلاژن نیچرز پلنتی به فرم کپسول حاوی پلت‌های آهسته رهش تولید می‌شود که مزیت آن تجزیه آهسته در معده می‌باشد.

عنوان ویژگی‌ها
ترکیبات ۶۰۰ میلی‌گرم کلاژن نوع ۲، ۱۰۰ میلی‌گرم هیالورونیک اسید، ۱۶۰ میلی‌گرم ویتامین ث، ۸۰۰ واحد ویتامین د۳ و ۲۶.۶۸ واحد ویتامین ای
فواید سلامت پوست، مو و ناخن، کمک به سلامت استخوان‌ها و مفاصل
نحوه مصرف روزانه ۲ تا ۴ عدد کپسول پلت همراه با وعده غذایی
تعداد در هر بسته ۳۰ عدد کپسول حاوی پلت‌های آهسته رهش
شرکت سازنده شرکت پرارین پارس ایران
قرص کلاژن نوع 2 و هیالورونیک اسید نیچرز پلنتی
قرص کلاژن نوع ۲ و هیالورونیک اسید نیچرز پلنتی

قرص کلارینک سیمرغ

این مکمل از شرکت داروسازی معتبر و قدیمی سیمرغ، یکی دیگر از بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی است. قرص کلارینک سیمرغ حاوی کلاژن هیدرولایز شده و ویتامین C می‌باشد. از مهم‌ترین مزایای این مکمل کلاژن می‌توان به افزایش رطوبت و کشسانی در پوست، کاهش خطوط و چروک پوست، کاهش فرایند پیری و آبرسانی بهتر اشاره کرد.

عنوان ویژگی‌ها
ترکیبات ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلاژن هیدرولیز شده، ۶۰ میلی‌گرم ویتامین ث
فواید سلامت پوست، آبرسانی پوست، افزایش استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست، جوان‌سازی و کاهش اثرات پیری روی پوست
نحوه مصرف روزانه ۳ عدد قرص
تعداد در هر بسته ۳۰ عدد قرص
شرکت سازنده شرکت داروسازی سیمرغ داروی عطار نیشابور
قرص کلارنیک سیمرغ، قرص کلاژن ساز ایرانی
قرص کلارنیک سیمرغ، قرص کلاژن ساز ایرانی

کپسول کوکونات کلاژن مزرعه سبز سوران

قرص کوکونات کلاژن محصولی از شرکت مزرعه سبز سوران است که به واسطه فرمولاسیون خاص خود در حفظ سلامت پوست، مو و ناخن‌ها کمک‌کننده می‌باشد. این کپسول حاوی کلاژن، روغن نارگیل و ویتامین C بوده که در کاهش چین و چروک و کند شدن فرایند پیری پوست موثر است. این محصول علاوه بر کلاژن و ویتامین ث حاوی پودر روغن نارگیل نیز می‌باشد که دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و از پوست در برابر میکروارگانیسم‌های مضر محافظت می‌کند.

عنوان ویژگی‌ها
ترکیبات ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلاژن هیدرولیز شده، ۲۵۰ میلی‌گرم پودر روغن نارگیل، ۸۰ میلی‌گرم ویتامین ث
فواید حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، محافظت از پوست در برابر عوامل مضر
نحوه مصرف روزانه ۲ عدد کپسول، یک عدد صبح و یک عدد شب
تعداد در هر بسته ۳۰ عدد کپسول
شرکت سازنده شرکت مزرعه سبز سوران

قرص کوکونات کلاژن مزرعه سبز سوران
قرص کوکونات کلاژن مزرعه سبز سوران

بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی کدام است؟

در بخش قبل با معرفی چند نمونه از بهترین قرص‌های کلاژن ایرانی، مشخصات این مکمل‌ها را بیان کردیم تا بتوانید به راحتی این محصولات را از نظر ترکیبات، فواید و دیگر ویژگی‌ها مقایسه کنید. اما برای کسانی که می‌خواهند بدانند بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی از نظر مردم کدام است؟ باید بگوییم قرص کلاژن گلد آدریان سلامت بیشتر از سایر مکمل‌های کلاژن ایرانی مورد استقبال قرار گرفته است. به طوری که این محصول با مکمل‌های کلاژن تحت لیسانس شرکت‌های خارجی مانند قرص کلاژن پلاس آپوویتال، قرص کلاژن یوروویتال، کپسول آلکوژن آلفا ویتامین و کپسول کلاژن اکتیو سان لایف، نیز رقابت می‌کند.

به طور کلی توصیه ما به شما این است که هر قرص کلاژن سازی که انتخاب می‌کنید، از برندهای معتبر و اصل باشد تا خطری برای شما نداشته باشد. همچنین اگر بیماری خاصی دارید یا از داروهای دیگر استفاده می‌کنید، حتما قبل از مصرف قرص کلاژن ساز با پزشک خود مشورت کنید.

داروخانه آنلاین مفیدطب یکی از این مراکز مورد اعتماد است که می‌توانید جهت خرید تمام مکمل‌های کلاژن معرفی شده (به صورت اصل) به فروشگاه اینترنتی آن مراجعه کنید. برای مشاهده قیمت قرص کلاژن در داروخانه به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید انواع پودر و قرص کلاژن

اگر شما هم تجربه استفاده از هر یک از این محصولات و یا دیگر مکمل‌های کلاژن را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم، نظرات خود را در مورد مصرف این مکمل‌ها با ما درمیان بگذارید. تا به دیگر کاربران در انتخاب بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی و خارجی کمک کرده باشید. همچنین هر سوالی در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط