یکی از بهترین دانشمندان تغذیه، برای سلامت روده هر هفته ۳۰ نوع گیاه مصرف می‌کند!

سلامت روده با تنوع مصرف گیاهان
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یکی از بهترین دانشمندان تغذیه، هر هفته ۳۰ نوع گیاه مصرف می‌کند؛ روش توصیه‌شده او برای سلامت روده را در این مطلب بخوانید:

  • دکتر تیم اسپکتور، اپیدمیولوژیست، تلاش می‌کند برای بهبود سلامت روده خود هر هفته ۳۰ گیاه مختلف مصرف کند.
  • او راهی ساده برای افزودن انواع گیاهان به وعده‌های غذایی را به اشتراک گذاشت.
  • این روش شامل داشتن یک «جار شیشه ای تنوع» پر از آجیل و دانه‌هاست.

چگونه می‌توان ۳۰ نوع گیاه در هفته مصرف کرد؟

یک دانشمند برجسته تغذیه روش ساده‌ای را برای رسیدن به هدف مصرف ۳۰ گیاه مختلف هر هفته به اشتراک گذاشت.

دکتر تیم اسپکتور، اپیدمیولوژیست (همه‌گیرشناس) بریتانیایی و هم‌بنیانگذار شرکت تغذیه ZOE، به بیزینس اینسایدر گفت که او یک «جار شیشه ای تنوع» در دسترس نگه می‌دارد تا تعداد گیاهانی که می‌خورد را برای بهبود سلامت روده افزایش دهد.

او گفت: «جار شیشه‌ای تنوع به طور ساده ای مجموعه‌ای از آجیل، دانه‌ها و سایر گیاهان است که می‌توانید به عنوان میان‌وعده مصرف کنید یا به وعده‌های غذایی اضافه کنید.»

تیم اسپکتور به بیزینس اینسایدر گفت هر صبح یک مشت از جار خود به صبحانه شامل کفیر، ماست و توت‌ها اضافه می‌کند. او همچنین از آن برای تزئین سالادها و پاستاهای خود استفاده می‌کند.

او گفت: «من جار تنوع خود را برای بیشتر وعده‌های غذایی استفاده می‌کنم، زیرا ترکیب آجیل و دانه‌ها با بیشتر چیزها خوب می‌شود. گاهی اوقات، من آن را به نان ترش با مقداری حمص اضافه می‌کنم.”

سلامت روده در حال حاضر موضوع پرطرفداری است. بر اساس گزارش فوربز، صنعت میکروبیوم روده در سال ۲۰۲۱ به ارزش ۸۴.۲۷ میلیون دلار تخمین زده شده بود و انتظار می‌رود از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ با نرخ ۳۱.۲۴٪ رشد کند.

شرکت اسپکتور، ZOE، پروبیوتیک‌ها و برنامه‌های شخصی‌سازی شده‌ای می‌فروشد که قول می‌دهند سلامت روده را بهبود بخشند و به مردم کمک کنند تا به وزن سالمی برسند، احساس نفخ کمتری داشته باشند و بهتر بخوابند.

اما شما نیازی به خرج کردن پول برای برنامه‌ها یا پروبیوتیک‌ها برای داشتن روده‌ای سالم ندارید. تغییرات ساده‌ای در رژیم غذایی شما، مانند افزودن آجیل و دانه‌ها از یک جار تنوع، می‌تواند مفید باشد.

اسپکتور به بیزینس اینسایدر گفت: «هر بار که غذا می‌خورید، فرصتی برای بهبود سلامت خود دارید.»

اسپکتور تلاش می‌کند برای سلامت روده خود هر هفته ۳۰ گیاه بخورد

جار تنوع به اسپکتور کمک می‌کند به هدف خود که خوردن حداقل ۳۰ گیاه مختلف در هفته است، برسد. او به طور مداوم جار خود را با کیسه‌های مخلوط دانه‌ها و آجیل‌ها پر می‌کند تا تعداد گیاهان را افزایش دهد.

او این کار را می‌کند زیرا «خوردن یک رژیم غذایی متنوع و مبتنی بر گیاه به حمایت از سلامت بلندمدت کمک می‌کند.»

این به این دلیل است که میکروبیوم روده – میکروارگانیسم‌های موجود در دستگاه گوارش ما – از یک رژیم غذایی متنوع تغذیه می‌کند. یک میکروبیوم روده سالم بر سلامت کلی و همچنین هضم تأثیر می‌گذارد؛ تحقیقات سلامت خوب روده را به عملکرد بهتر سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان و اختلالات روده مرتبط کرده‌اند.

اسپکتور گفت که جار تنوع حاوی حدود ۱۰ گیاه «شروع خوبی» برای گنجاندن ۳۰ گیاه در هفته به شما می‌دهد.

آجیل‌ها و دانه‌ها برای سلامتی عالی هستند

نه تنها آجیل‌ها و دانه‌های موجود در جار تنوع به اسپکتور کمک می‌کنند تا گیاهان بیشتری مصرف کند، بلکه این مواد دارای فواید خاصی نیز هستند.

گردو و دانه چیا منابعی از اسیدهای چرب امگا-۳ و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که برای سلامت قلب مفید می‌باشند. یک وعده شاهدانه حاوی پروتئین بیشتری نسبت به یک تخم‌مرغ است که به رشد و نگهداری عضلات کمک می‌کند. همچنین بادام حاوی کلسیم است که به تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها و تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند.

علاوه بر این، یک بررسی از مطالعات در سال ۲۰۲۲ ارتباط بین مصرف بیشتر آجیل‌ها و دانه‌ها و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ناشی از مسائل سلامتی مانند سرطان را نشان داد.

آجیل‌ها و دانه‌ها همچنین حاوی فیبر هستند، که بسیاری از افراد به اندازه کافی مصرف نمی‌کنند. اسپکتور گفت که فیبر برای هضم بسیار مهم است و همچنین با کاهش خطر سرطان روده بزرگ مرتبط بوده است، بنابراین دریافت مقدار توصیه شده فیبر برای سلامتی بلندمدت مفید است.

منبع: businessinsider

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط