بهترین قرص تاخیری فوری در داروخانه ها برای مردان

بهترین قرص تاخیری فوری در داروخانه ها
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

همه افراد از رابطه جنسی خود انتظار لذت بیشتر و طولانی‌تری دارند. اما متاسفانه زود انزالی یک مشکل شایع در میان مردان است که آن‌ها را از رسیدن به لذت ایده‌آل باز می‌دارد. از همین رو مصرف داروهای تاخیری یا محصولات تاخیری موضعی در میان آقایان رواج دارد. از آنجا که سوالات زیادی در مورد انتخاب بهترین قرص تاخیری فوری از متخصصین ما پرسیده می‌شود، این مقاله از مجله سلامت مفیدطب را به آن اختصاص دادیم. با ما همراه باشید تا با انواع قرص تاخیری شیمیایی و گیاهی موجود در داروخانه‌ها آشنا شوید.

زود انزالی چیست؟

قبل از معرفی بهترین قرص تاخیری فوری خارجی و ایرانی، لازم است کمی با مفهوم زود انزالی بیشتر آشنا شویم. انزال زودرس (premature ejaculation) که به آن زود انزالی نیز می‌گویند، یک اختلال جنسی شایع است که در آن زن یا مرد زودتر از آنچه خودش یا شریک جنسی‌اش می‌خواهد به اوج لذت می‌رسد. این اختلال در میان مردان رایج‌تر است و در مورد آن‌ها خروج مایع منی در زمان فعالیت جنسی (انزال) زودتر از زمان دلخواه اتفاق می‌افتد.

اگر شخص در اغلب مواقع یا همیشه، پس از ۱ تا ۳ دقیقه از شروع رابطه، به انزال برسد و یا اینکه قادر به تاخیر انداختن انزال خود نباشد، می‌توان گفت این فرد به اختلال زود انزالی دچار شده است. زود انزالی در برخی موارد به صورت موقتی و به دلایلی مانند اضطراب پیش آمده و برطرف می‌شود. اما گاهی از مواقع نیز می‌تواند به صورت مزمن و طولانی‌مدت اتفاق بیفتد، که باید به دنبال روش‌های درمان بود.

درمان زود انزالی چگونه است؟

خوشبختانه انزال زودرس قابل درمان است. از جمله روش‌های رایجی که در بهبود رابطه جنسی افرادِ دچار زود انزالی، تاثیرات مثبتی به همراه دارند، می‌توان مصرف داروهای گیاهی و شیمیایی، مشاوره و برخی تکنیک‌های کمک به تاخیر انزال را نام برد. قبل از معرفی بهترین قرص تاخیری فوری در داروخانه ها شما را با تکنیک‌های درمان زود انزالی آشنا می‌کنیم.

  • انواع داروهای تاخیری: یک قرص تاخیری با کاهش حساسیت آلت تناسلی باعث می‌شود مدت زمان رابطه بیشتر شده و در رسیدن به انزال تاخیر به وجود بیاید. همچنین قرص‌های تاخیری جریان خون را به آلت تناسلی افزایش داده که باعث می‌شود قدرت نعوظ در مردان بهبود پیدا کند. در این صورت فرد کنترل بهتری روی انزال خود خواهد داشت.
  • تغییر در رژیم غذایی: ایجاد اصلاحات و تغییراتی در رژیم غذایی که در نتیجه آن بتوانید زینک و منیزیم بیشتری را به صورت روزانه دریافت کنید، می‌تواند راهکار ساده اما موثری در بهبود زود انزالی شما باشد.
  • مصرف مکمل زینک برای زود انزالی: زینک یکی از درمان‌های طبیعی برای زود انزالی مردانی است که سطح تستوسترون پایینی دارند.
  • حرکات ورزشی برای زود انزالی: تقویت ماهیچه‌های دیافراگم لگنی یا کف لگن (Pelvic floor) می‌تواند در زمان رسیدن به ارگاسم و بهبود زود انزالی بسیار موثر باشد.
  • درمان‌های رفتاری: این درمان‌ها بر تکنیک‌هایی تمرکز دارند که می‌توانند به مردان کمک کنند تا انزال خود را کنترل کنند.
  • استفاده از بی حسی موضعی: این روش شامل استفاده از کرم یا ژل بی‌حس کننده روی آلت تناسلی قبل از رابطه جنسی است. همچنین می‌توانید از انواع کاندوم‌های تاخیری نیز کمک بگیرید. برای خرید کاندوم از بهترین برندها و با ویژگی‌های متنوع به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید کاندوم از بهترین برندها

انواع قرص تاخیری

همانطور که گفتیم قرص‌های تاخیری رایج‌ترین روش درمان زود انزالی است که توسط پزشکان تجویز شده و مردان نیز آن را ترجیح می‌دهند. اما آیا می‌دانید یک قرص تاخیری چگونه عمل می‌کند؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، قرص‌های تاخیری با توجه به عملکردشان به دو نوع تقسیم می‌شوند. این تقسیم‌بندی به علت زود انزالی وابسته است که در ادامه توضیح می‌دهیم.

بر اساس نظر محققین و پزشکان، انزال زودرس می‌تواند به دو نوع دلیل روانشناسی و بیولوژیکی اتفاق بیفتد. در نتیجه درمان نیز با توجه به نوع علت زود انزالی می‌تواند به دو نوع تقسیم شود.

  • دلایل روانشناسی انزال زودرس شامل افسردگی، استرس، نگرانی، مشکلات عاطفی، تجربه فعالیت جنسی زودهنگام، مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتن و یا داشتن تصویر بدنی ناخوشایند از خود
  • دلایل بیولوژیکی انزال زودرس شامل سطوح نامنظم هورمون‌ها، ویژگی‌های وراثتی، سطوح نامنظم مواد شیمیایی در مغز (دوپامین، سروتونین و…) و یا وجود ورم یا عفونت در پروستات یا مجاری ادراری

با توجه به دلایل گفته شده، قرص‌های تاخیری با دو مکانیسم اصلی موجب تاخیر در انزال می‌شوند. برخی از این قرص‌ها با خاصیت ضد افسردگی، موجب افزایش سروتونین در مغز شده و در به تاخیر افتادن انزال موثر هستند. برخی دیگر از بهترین قرص تاخیری فوری، جریان خون را به آلت تناسلی افزایش داده که باعث می‌شود قدرت نعوظ در مردان بهبود پیدا کند. در این صورت فرد کنترل بهتری روی انزال خود خواهد داشت.

دلایل زود انزالی در آقایان

بهترین قرص تاخیری فوری در داروخانه ها

جهت انتخاب بهترین قرص تاخیری فوری، بهتر است با یک پزشک مشورت داشته باشید. چرا که لازم است ابتدا علت زود انزالی شما مشخص شود. با توجه به علت انزال زودرس، نوع درمان و نوع قرص تاخیری تجویزی برای شما نیز متفاوت خواهد بود. همانطور که در بخش قبل گفته شد، قرص‌های تاخیری در دو دسته بندی اصلی قرار می‌گیرند:

مهارکننده‌های فسفودی استراز نوع ۵ (PDE5)

از بهترین قرص تاخیری فوری در داروخانه ها می‌توان به داروهای مهار کننده فسفودی استراز نوع ۵ اشاره کرد که با نام مخفف PDE5 شناخته می‌شوند. این داروها با افزایش جریان خون به آلت تناسلی به حفظ نعوظ و تاخیر در انزال کمک می‌کنند. همچنین حساسیت آلت تناسلی را کاهش داده که موجب به تاخیر افتادن انزال می‌شود.

برخی از PDE5s که می‌توانند برای تأخیر در انزال نیز استفاده شوند عبارتند از:

  • سیلدنافیل (ویاگرا) شناخته‌شده‌ترین قرص تاخیری
  • تادالافیل (سیالیس)
  • واردنافیل (لویترا)

مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI)

یکی دیگر از انواع قرص تاخیری داروهای مهار کننده انتخابی بازجذب سروتونین با نام مخفف SSRI هستند. این داروها در درمان افسردگی و برخی اختلالات اضطرابی و شخصیتی کاربرد دارند. اس اس آر آی ها که داروهای ضد افسردگی هستند و از انواع قرص تاخیری می‌باشند، با افزایش سطح سروتونین در مغز عمل می‌کنند. سروتونین ماده‌ای است که انزال را کنترل می‌کند و افزایش سطح آن در بدن مردان، یکی از عوامل درمان زود انزالی محسوب می‌شود.

از جمله SSRIs رایج برای تأخیر در انزال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرترالین (certraline)
  • فلوکستین (fluoxetine)
  • پاروکستین (paroxetine)
  • سیتالوپرام (citalopram)

بهترین قرص تاخیری فوری خارجی و ایرانی

تا این بخش از مقاله با انواع قرص تاخیری موجود در داروخانه ها آشنا شدیم. همانطور که مشاهده کردید این قرص‌ها با دو مکانیسم مختلف عمل می‌کنند. اگر مشکل زود انزالی فرد به دلایل روانشناسی باشد، لازم است از داروهای ضد افسردگی کمک گرفته شود. ولی اگر زود انزالی ناشی از دلایل بیولوژیکی باشد، از یک قرص تاخیری فوری با عملکرد مهارکننده فسفودی استفاده می‌شود.

در ادامه مقاله با انواع بهترین قرص تاخیری فوری خارجی و ایرانی آشنا می‌شویم:

بهترین قرص تاخیری فوری ویاگرا

داروی سیلدنافیل یا ویاگرا برای درمان فشار خون بالا در ریه‌ها (فشار خون ریوی) استفاده می‌شود. اما مهم‌ترین مورد مصرف ویاگرا یا سیلدنافیل برای درمان اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی) مردان و افزایش نعوظ است. این قرص از نوع مهار کننده فسفودی استراز نوع ۵ است که در افزایش زمان رسیدن به انزال نیز تاثیرگذار می‌باشد، لذا آن را به عنوان بهترین قرص تاخیری فوری می‌‌شناسند.

عکس قرص ویزارسین
قرص ویزارسین یکی از انواع قرص‌های ویاگرا یا سیلدنافیل است که به عنوان یک قرص تاخیری فوری شناخته می‌شود.

تادالافیل (سیالیس)

این دارو نیز یکی از مهار کننده‌های PDE-5 است که می‌تواند برای درمان دو مورد اختلال نعوظ و علائم پروستات بزرگ شده مورد استفاده قرار بگیرد. تادالافیل را می‌توان به عنوان یک قرص تاخیری فوری در نظر گرفت، چرا که تاثیر آن ۳۰ دقیق پس از مصرف خود را نشان می‌دهد. این دارو می تواند بعد از ارضا شدن هم آلت تناسلی را در حالت نعوظ نگه دارد.

واردنافیل (لویترا)

قرص واردنافیل که با نام تجاری لویترا نیز شناخته می‌شود، در درمان اختلالات نعوظ کاربرد داشته و برای زیادی فشار خون شریان ریوی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. واردنافیل یک مهارکننده فسفودی استراز نوع ۵ است که با افزایش جریان خون در آلت تناسلی به مردان کمک می‌کند که حالت نعوظ خود را حفظ کنند.

سرترالین (certraline)

دیگر قرص تاخیری که قصد داریم به شما معرفی کنیم، قرص سرترالین است که یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکننده‌های بازجذب سروتونین می‌باشد. این دارو برای درمان اختلالات افسردگی، اختلال وسواسی جبری، اختلال هراس، فوبیای اجتماعی و اختلال استرس پس از سانحه مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. سرترالین برای بهبود عملکرد جنسی و درمان انزال زودرس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فلوکستین (fluoxetine)

دیگر داروی ضد افسردگی مهارکننده باز جذب سروتونین که برای رفع زود انزالی نیز تجویز می‌شود، فلوکستین است. از این دارو برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی اجباری، اختلال هراس، اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی و پرخوری عصبی استفاده می‌شود.

پاروکستین (paroxetine)

پاروکستین نیز یکی دیگر از داروهای ضد افسردگی است که برای درمان زود انزالی کاربرد دارد. این قرص یک داروی آرام بخش است و در گروه مهارکننده‌های باز جذب سروتونین قرار می‌گیرد.

کپسول دایان مکث طب اکسیر

کپسول دایان مکث یکی از بهترین و پرفروش‌ترین داروهای تاخیری گیاهی است که به جلوگیری از انزال زودرس آقایان کمک می‌کند. این دارو با تاثیر بر گیرنده‌های عصبی-حسی اندام تناسلی موجب رفع مشکل زودانزالی آقایان می‌شود. دایان مکث جزو بهترین قرص تاخیری فوری ایرانی قرار می‌گیرد.

قرص دایان مکث
قرص دایان مکث یک قرص تاخیری ایرانی است که حاوی ترکیبات گیاهی می‌باشد.

قرص آفرودیت گل دارو

این قرص اختلالات ناشی از ناتوانی‌ها و کمبود تمایلات جنسی در مردان و زنان را برطرف می‌کند.قرص آفرودیت موجب اتساع عروق آلت شده و با تجمع خون در این عضو باعث نعوظ می‌گردد. همچنین تمایلات را افزایش داده و از انزال‌های زودرس و ناقص پیشگیری نموده و موجب ظهور رابطه رضایت بخش می‌شود.

بهترین قرص تاخیری فوری گیاهی

یکی دیگر از انواع قرص‌های تاخیری موجود در داروخانه‌ها، داروهای گیاهی است. این داروها از تاثیرات و خواص ترکیبات گیاهی موثر در این زمینه بهره می‌برند. به طور مثال گیاهانی همچون مانند تمر هندی، جینسینگ، عصاره میخک، زعفران، خارخاسک و … دارای اثرات اثبات شده بر تقویت قوای جنسی و رفع اختلالات جنسی هستند. علاوه بر این برخی از انواع قرص تاخیری می‌توانند بر گیرنده‌های عصبی-حسی اندام تناسلی تاثیر گذاشته و موجب رفع مشکلات زود انزالی آقایان شوند.

داروهای تاخیری گیاهی را می‌توانید بدون نیاز به نسخه پزشک از داروخانه‌ها تهیه کنید. از جمله بهترین انواع قرص تاخیری گیاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کپسول دایان مکث طب اکسیر
  • کپسول دیلی کیم کیمیاگر
  • قرص آفرودیت گل دارو
  • قرص ویگورمن سیمرغ
  • قرص کانفیدو هیمالیا
  • قرص ایکس اید گلدن لایف
  • کپسول زینگا لایف سلامت گستر
  • کپسول پاورگل گل دارو
  • قرص های سنس باریج
  • کپسول سیلدناهرب بهتا دارو

شما می‌توانید تمامی این داروهای گیاهی را بدون نیاز به نسخه پزشک از طریق داروخانه آنلاین مفیدطب خریداری کنید. سفارشات شما به صورت محرمانه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده می‌شوند. برای خرید بهترین قرص افزایش میل مردان در داروخانه و محصولات معرفی‌شده به لینک زیر مراجعه کنید:

بهترین قرص افزایش میل مردان در داروخانه

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی انواع بهترین قرص تاخیری فوری موجود در داروخانه ها پرداختیم. همانطور که در طول مقاله بیان شد، قرص‌های تاخیری می‌توانند یک راه موثر برای درمان زود انزالی باشند. با این حال، مهم است که قبل از مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید و از سایر روش‌های درمانی احتمالی نیز آگاه باشید.

داروخانه آنلاین مفیدطب یک منبع معتبر جهت خرید انواع داروهای گیاهی، مکمل‌های جنسی و بهداشتی است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این داروخانه، لیست کاملی از داروهای تقویت جنسی آقایان و همچنین انواع قرص افزایش میل زنان در داروخانه را مشاهده کنید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط