توضیح کامل سایز بندی کاندوم در داروخانه به همراه جدول سایزبندی

سایز بندی کاندوم در داروخانه چطور است؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

بسیاری از آقایان در هنگام خرید کاندوم با چالش انتخاب سایز مناسب خود مواجه هستند. چرا که کوچک بودن یا بزرگ بودن کاندوم و به طور کلی عدم مناسب بودن سایز، می‌تواند مشکلات زیادی در حین رابطه جنسی ایجاد کند. از همین رو انتخاب کاندوم بر اساس سایز بندی استاندارد، از احتمال پاره‌شدگی و آسیب کاندوم و همچنین بارداری ناخواسته جلوگیری می‌کند. از آنجایی که شرکت‌های سازنده کاندوم، این محصولات را در سایزهای مختلف تولید می‌کنند، در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب در مورد انواع سایز بندی کاندوم در داروخانه‌های ایران صحبت می‌کنیم. همچنین روش‌های اندازه‌گیری آلت تناسلی جهت انتخاب بهتر کاندوم را نیز بیان خواهیم کرد.

چگونه سایز کاندوم را انتخاب کنیم؟ اندازه‌گیری آلت برای کاندوم

جهت اندازه گیری آلت و انتخاب سایز کاندوم نیاز به دقت وجود دارد. این کار را می‌توانید از چند روش انجام دهید. توجه داشته باشید که برای اندازه‌گیری، آلت تناسلی باید در حالت نعوظ کامل باشد.

جهت انتخاب سایز کاندوم باید محیط آلت اندازه گرفته شود. برای این کار از یک تکه نخ یا یک متر پارچه‌ای کمک بگیرید و آن را روی ضخیم‌ترین قسمت آلت بپیچید. این اندازه به دست آمده را یادداشت کنید. برای به دست آوردن عرض یا قطر آلت باید عدد به دست آمده را بر ۲ تقسیم کنید. حال شما مقدار عرض یا قطر آلت تناسلی خود را دارید، این اندازه مهم‌ترین فاکتور در سایز بندی کاندوم مردانه است.

اما ممکن است به مقدار طول آلت نیز نیاز داشته باشید. البته اغلب تولیدکنندگان کاندوم، طول محصولات خود را بزرگ‌تر از نیاز معمولی طراحی و تولید می‌کنند. بنابراین طبیعی است که اندازه‌ای که شما از طول آلت خود بدست بیاورید، از عدد نوشته‌شده روی بسته‌های کاندوم کمتر باشد، پس عرض یا قطر آلت، فاکتور دقیق‌تری است. اما برای اندازه‌گیری طول آلت، کافی است یک سر خط کش یا متر را از سمت شکم در انتهای آلت بگذارید و سر دیگر آن را تا سر آلت و نوک آن بکشید. نکته‌ای که باید در این روش توجه داشته باشید، این است که خط کش نباید به صورت مستقیم با آلت در تماس باشد، بلکه باید در بالای آن قرار بگیرد. عدد به دست آمده طول آلت را نشان می‌دهد.

سایز کاندوم کجای جعبه نوشته شده است؟

در اکثر بسته‌بندی‌های کاندوم، سایز آن روی جعبه محصول درج شده است. این عدد در پشت جعبه نوشته شده که کلمه length طول و کلمه width عرض کاندوم را نشان می‌دهند. پس برای انتخاب مناسب سایز بندی کاندوم، به اعداد طول و عرض که در بخش قبل، روش اندازه‌گیری آن‌ها گفته شد، نیاز دارید.

سایز کاندوم کجای جعبه نوشته شده
به طور معمول سایز هر کاندوم پشت جعبه درج شده است، اما بسته به هر برندی می‌تواند محل آن متفاوت باشد.

اگر روی جعبه کاندوم عددی نوشته نشده باشد، بهتر است از فروشنده کمک بخواهید. ممکن است در داخل بروشور محصول، اطلاعات لازم درج شده باشد. البته بیشتر کاندوم‌ها نیز دارای اندازه استاندارد هستند و کمتر پیش می‌آید که نوع بزرگ یا کوچک مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع سایز بندی کاندوم در داروخانه

همانطور که گفتیم، سایز کاندوم بر روی جعبه یا بروشور آن نوشته می‌شود. اعداد درج شده روی جعبه، نشان‌دهنده طول و عرض کاندوم هستند. اما ممکن است سایز بندی کاندوم بر اساس برخی علائم که نشان‌دهنده کوچک یا بزرگ بودن آن هستند، ثبت شده باشد. این علائم شامل S (کوچک یا اسمال)، M (متوسط یا مدیوم)، L (بزرگ یا لارج) و XL (خیلی بزرگ یا ایکس لارج) می‌باشند.

هر یک از این سایزبندی‌ها، نشان‌دهنده مقدار مشخصی طول و عرض کاندوم هستند که در اینجا برای شما مشخص کرده‌ایم:

  • S: این علامت برای کاندوم‌های کوچک است که دارای عرض ۴.۴۵ سانتی‌متر و طول ۱۶ سانتی‌متر هستند.
  • M: علامت M نشان‌دهنده اندازه متوسط بوده و برای کاندوم‌هایی با عرض ۵.۰۸ سانتی‌متر و طول ۲۰.۰۱ نوشته می‌شود.
  • L: کاندوم‌های بزرگ را با این علامت نشان داده که دارای عرض ۵.۳۹ و طول ۲۰.۰۱ هستند.
  • XL: برای کاندوم‌های خیلی بزرگ در نظر گرفته می‌شوند که عرض آن‌ها ۵.۷۲ و طولشان ۲۰.۵۷ می‌باشد.

سایز بندی کاندوم در ایران

امروزه تعداد شرکت‌های سازنده کاندوم در ایران افزایش یافته و تنوع محصولی در این زمینه بسیار زیاد شده است. اگر بخواهیم معروف‌ترین و بهترین مارک کاندوم را به شما معرفی کنیم، موارد زیر در ابتدای لیست قرار می‌گیرند:

کاپوت، کدکس، فیستا، ایکس دریم، بونکس، گودلایف و اورز

روش نشان دادن سایز بندی کاندوم در هر برند می‌تواند متفاوت باشد. به طور مثال اکثر کاندوم‌ها در ایران، مقدار طول و عرض دقیق کاندوم را روی جعبه درج کرده‌اند. همچنین ممکن است از روش گفته شده در بخش قبل یعنی علائم S، M، L و XL برای نشان دادن سایز کاندوم استفاده شده باشد. اما یک روش دیگر که برای سایز بندی کاندوم در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، به صورت زیر است:

  • سایز کوچک: کاندوم‌هایی با عرض کمتر از ۴.۴۵ سانتی‌متر و طول بین ۱۷.۷۸ تا ۱۹.۸۱ سانتی‌متر
  • سایز استاندارد: کاندوم‌هایی با عرض بین ۴.۴۵ تا ۵.۰۸ سانتی‌متر و طول ۱۸.۴۱۵ تا ۱۹.۸۱۲ سانتی‌متر
  • سایز بزرگ: کاندوم‌هایی با عرض بیشتر از ۵.۰۸ سانتی‌متر و طول بین ۱۸.۴۱۵ تا ۲۰.۵۷۴ سانتی‌متر

جدول سایز بندی کاندوم

برای اینکه بهتر متوجه شوید که مقدار سایز بندی کاندوم‌ها در هر دو روش گفته شده در این مقاله، چه اندازه‌ای است، این مقادیر را در قالب جدول برای شما آورده‌ایم که می‌توانید در انتخاب کاندوم با سایز مناسب خود از آ‌ن‌ها استفاده کنید:

سایز کاندوم عرض (سانتی‌متر) طول (سانتی‌متر)
S ۴.۴۵ ۱۶
M ۵.۰۸ ۲۰.۰۱
L ۵.۳۹ ۲۰.۰۱
XL ۵.۷۲ ۲۰.۵۷

جدول سایز بندی کاندوم در داروخانه به دیگر روش گفته‌شده نیز به صورت زیر است که می‌توانید بعد از اندازه‌گیری طول و عرض آلت تناسلی خود از آن استفاده کرده و کاندوم متناسب خود را خریداری کنید:

سایز کاندوم عرض (سانتی‌متر) طول (سانتی‌متر)
کوچک کمتر از ۴.۴۵ ۱۷.۷۸ تا ۱۹.۸۱
استاندارد بین ۴.۴۵ تا ۵.۰۸ ۱۸.۴۱ تا ۱۹.۸۱
بزرگ بیشتر از ۵.۰۸ ۱۸.۴۱ تا ۲۰.۵۷

البته باید بر این نکته تاکید کنیم که هر برندی دارای اندازه‌گیری‌های خاص خود است، اما اعداد ذکر شده در جدول‌های سایز بندی کاندوم، با اندازه‌گیری اکثر برندها مطابقت دارد.

سایز بندی کاندوم در داروخانه

جدول سایز بندی کاندوم کدکس

به عنوان نمونه در این بخش، جدول سایز بندی کاندوم کدکس، یکی از بهترین و پرفروش‌ترین برندهای کاندوم در ایران را آورده‌ایم.

سایز کاندوم قطر (سانتی‌متر) طول (سانتی‌متر)
کوچک (S)
۴.۷ تا ۴.۹ ۱۶ تا ۱۸
متوسط (M)
۵.۲ تا ۵.۴ ۱۸ تا ۲۰
بزرگ (L)
۵.۵ تا ۵.۷ ۱۹ تا ۲۱
خیلی بزرگ (XL)
۵.۸ تا ۶ ۲۰ تا ۲۲

برند ناچ کدکس همواره به عنوان یک برند کاندوم قابل اعتماد و با کیفیت مناسب شناخته می‌شود. شما می‌توانید انواع کاندوم کدکس را در لینک زیر مشاهده کرده و با تخفیفات ویژه خریداری کنید:

خرید انواع کاندوم کدکس

جمع بندی

کاندوم یکی از مهم‌ترین محصولات بهداشتی است که به جهت جلوگیری از بارداری ناخواسته و ممانعت از انتقال بیماری‌های جنسی، اهمیت زیادی دارد. ممکن است به نظر برسد که چون کاندوم دارای خاصیت کشسانی است، پس اندازه آن برای همه مناسب خواهد بود. اما این باور اشتباه است. انتخاب یک کاندوم بزرگ می‌تواند باعث عبور اسپرم شده و همچنین احساس راحتی و لذت را در حین رابطه از بین ببرد. در مقابل اگر کاندومی کوچک‌تر از سایز خود انتخاب کنید، احتمال پاره شدن یا سوراخ شدن آن زیاد است. بنابراین انتخاب بهترین سایز بندی کاندوم اهمیت زیادی دارد که باید آن را درست و دقیق انجام دهید.

به کمک مقادیر درج‌شده روی بسته‌بندی کاندوم و جدول‌های این مقاله می‌توانید یک کاندوم متناسب و استاندارد برای خود انتخاب کنید. پس از این اندازه‌گیری می‌توانید با خیال راحت به خرید کاندوم بپردازید. جهت خرید کاندوم در هر نوع از برندهای باکیفیت و معتبر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید کاندوم

شما می‌توانید بهترین برندهای کاندوم را با قیمت مناسب، همراه با تخفیفات ویژه از داروخانه آنلاین مفیدطب خریداری کنید. سفارشات شما در کمترین زمان ممکن و به صورت کاملا محرمانه درب منزل تحویل داده می‌شود. اگر سوال دیگری در مورد این محصولات داشتید، می‌توانید پایین این مقاله بپرسید. متخصصین داروساز ما در اولین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ دقیق و کارشناسی می‌دهند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط