بهترین قرص امگا ۳ بدون جیوه کدام است؟

بهترین قرص امگا 3 بدون جیوه
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اسیدهای چرب امگا۳ یکی از مواد ضروری برای بدن هستند که لازم است از طریق منابع غذایی و یا مکمل‌ها تامین شوند. کمبود این ماده مغذی می‌تواند عوارض زیادی ایجاد کند. از همین رو مکمل‌های امگا ۳ برای گروه‌های زیادی از جمله افرادی که به اندازه کافی ماهی مصرف نمی‌کنند، توسط پزشکان تجویز می‌شود. اما انتخاب یک قرص امگا ۳ با مزایای عالی و مناسب برای بدنمان در میان تنوع زیاد محصولات می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم چند نمونه از بهترین قرص امگا ۳ بدون جیوه موجود در داروخانه‌ها را به شما معرفی کنیم.

امگا ۳ به تسکین و بهبود بسیاری از بیماری‌ها خصوصا مشکلات قلبی کمک می‌کند. این اسیدهای چرب ضروری در موارد زیادی به کمک بدن می‌آیند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون تنظیم ریتم قلب، کاهش فشار خون و تری گلیسیرید، بهبود سلامت چشم، مقابله با افسردگی و اضطراب، سلامت استخوان‌ها و مفاصل، کاهش درد قاعدگی، بهبود کیفیت خواب و… اشاره کرد.

فرق امگا ۳ با جیوه و بدون جیوه چیست؟

قبل از معرفی بهترین قرص امگا ۳ بدون جیوه لازم است توضیح کوتاهی در مورد فرق امگا ۳ با جیوه و بدون جیوه بدهیم. همانطور که می‌دانید اصلی‌ترین منبع تامین امگا ۳، روغن ماهی است. از آنجا که ماهی‌ها به طرق گوناگونی در معرض آلودگی از جمله عنصر جیوه قرار می‌گیرند، ممکن است اسیدهای چرب امگا ۳ حاصل از روغن ماهی نیز حاوی جیوه باشد.

از همین رو برخی از گروه‌ها مانند خانم‌های باردار و شیرده و کودکان زیر ۶ سال باید با احتیاط بیشتری از فرآورده‌های برگرفته از ماهی استفاده کنند. توجه داشته باشید که تمامی مکمل‌های امگا ۳ که دارای مجوز از سازمان غذا و دارو باشند، مورد بررسی و آزمایش‌های گوناگون قرار گرفته و میزان جیوه موجود در آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. لذا برای گروه‌های حساس، افرادی که به اندازه کافی ماهی مصرف نمی‌کنند و همچنین کسانی که نگران جیوه موجود در ماهی‌ها هستند، مصرف مکمل‌های امگا ۳ دارای مجوز از سازمان غذا و دارو توصیه می‌شود.

بهترین قرص امگا ۳ بدون جیوه

در بازار مکمل و داروخانه‌ها انواع مختلفی از مکمل‌ها مانند قرص و کپسول امگا ۳ ارائه می‌شود. همانطور که گفتیم اگر بخواهیم بهترین قرص امگا ۳ بدون جیوه را انتخاب کنیم، لازم است در میان مکمل‌های دارای مجوز سازمان غذا و دارو این جستجو را انجام دهیم. در ادامه به چهار مورد از بهترین نمونه‌های آن می‌پردازیم. عموماً هنگامی که صحبت از مکمل امگا ۳ می‌شود، مکمل‌هایی مدنظر هستند که حاوی روغن ماهی می‌باشند. اگر گیاه‌خوار هستید یا تمایل به مصرف مکمل امگا ۳ روغن ماهی ندارید، نمونه‌هایی از قرص امگا ۳ با منشاء گیاهی قابل استفاده هستند که در اینجا نیز یکی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

کپسول امگا ۳ آپوویتال

کپسول امگا ۳ آپوویتال یکی از بهترین قرص امگا ۳ بدون جیوه است که حاوی ۱۱۸۰ میلی‌گرم روغن ماهی می‌باشد. مصرف روزانه این محصول می‌تواند ۵۰۰ میلی‌گرم اسیدهای چرب امگا ۳ را برای بدن تامین کند. کپسول امگا ۳ آپوویتال حاوی ژلاتین، گلیسیرین و ویتامین E نیز می‌باشد.

خرید کپسول امگا3 آپوویتال

از جمله مهم‌ترین مزایای این فرآورده می‌توان به کاهش کلسترول، کمک به سلامت قلب و عروق و کاهش التهاب اشاره کرد. همچنین می‌تواند در بهبود عملکرد مغز و بینایی نیز کمک‌کننده باشد. ویتامین E موجود در قرص امگا۳ آپوویتال در حفاظت سلول‌ها در مقابل استرس اکسیداتیو موثر است.

روش مصرف کپسول امگا ۳ آپوویتال، به صورت روزانه یک عدد همراه آب و غذا است.

کپسول امگا ۳ باریویتال

کپسول امگا ۳ باریویتال ۱۰۰۰ میلی گرم دیگر قرص امگا ۳ بدون جیوه است که قصد داریم به شما معرفی کنیم. این محصول توسط شرکت داروسازی معتبر باریج اسانس تولید شده و حاوی ۱۰۰۰ میلی‌گرم روغن ماهی شامل ۱۸۰ میلی‌گرم ایکوزاپنتا انولیک اسید (EPA) و ۱۲۰ میلی‌گرم دوکوزاهگزانولیک اسید (DHA) به همراه ۷/۵ واحد بین‌المللی ویتامین E است.

خرید کپسول امگا 3 باریویتال

از جمله خواص قرص امگا ۳ باریویتال باریج شامل کمک به کاهش کلسترول، کمک به سلامت قلب و عروق و کمک به کاهش التهاب می‌باشد. این محصول یک مکمل امگا ۳ بدون جیوه است و حاوی هیچ‌گونه شیرین کننده نیست؛ بنابراین برای مادران باردار و شیرده و افراد مبتلا به دیابت مناسب می‌باشد.

نحوه مصرف کپسول امگا ۳ باریویتال به صورت روزانه ۱ تا ۳ کپسول نرم همراه غذا و یا طبق دستور پزشک است.

کپسول هربال امگا ۳ باریج اسانس

هربال امگا ۳ باریج یک قرص امگا۳ با کیفیت است که فواید زیادی برای بدن به همراه دارد. این کپسول امگا ۳ منشاء کاملا گیاهی داشته و به همین دلیل برای گیاهخواران و افرادی که روغن ماهی نمی‌خورند، می‌تواند مصرف شود.

خرید کپسول هربال امگا 3

هر کپسول نرم هربال امگا ۳ حاوی حداقل ۳۵۰ میلی‌گرم آلفا لینولنیک اسید (ALA) گرفته شده از روغن بزرک (Linum usitatissimum) یا همان گیاه کتان (منبع گیاهی غنی از امگا ۳) می‌باشد. طبق برخی از تحقیقات، بزرک می‌تواند به عنوان یک کاندیدای امیدوار کننده برای مدیریت سندرم متابولیک، برای کنترل سطح چربی خون، قند خون ناشتا، مقاومت به انسولین، وزن بدن، دور کمر، توده بدن و فشار خون باشد.

روش مصرف کپسول هربال امگا ۳ مارک باریج، در صورتی که پزشک دستور دیگری نداده باشد، یک کپسول نرم ۳ بار در روز همراه غذا است.

کپسول امگا ۳ ویواتیون ویتا فارمد

کپسول امگا ۳ ویواتیون یکی از بهترین قرص امگا ۳ بدون جیوه بوده که برند آن توسط شرکت ویتا فارمد سوئیس Vita Pharmed ارائه شده است. این کپسول حاوی روغن ماهی ۱۰۰۰ میلی گرم می‌باشد. این مکمل حاوی این اسیدهای چرب است:

  • EPA ایکوزا پنتانوئیک اسید ۱۸۰ میلی‌گرم
  • DHA دوکوزاهگزائنوئیک اسید ۱۲۰ میلی‌گرم

اسیدهای EPA و DHA در کپسول امگا ۳ ویواتیون به مقدار کمتری وجود دارد. به همین دلیل میزان مصرف روزانه کپسول نرم ژلاتینی امگا-۳ ویواتیون یک تا سه عدد است.

خرید کپسول امگا 3 ویواتیون

خرید بهترین قرص امگا ۳ بدون جیوه

همانطور که گفتیم تنها در صورتی می‌توان به فاقد جیوه بودن یک مکمل امگا ۳ اطمینان پیدا کرد که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده باشد. از همین رو جهت خرید بهترین قرص امگا ۳ بدون جیوه، باید به مراکز معتبر و داروخانه‌ها مراجعه کنید. یک روش آسان‌تر، خرید اینترنتی محصولات است که داروخانه آنلاین مفیدطب، یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی است که می‌توانید مکمل‌های مورد نظر خود را از آن تهیه کنید. تمامی محصولات موجود در این داروخانه دارای مجوز سازمان غذا و دارو هستند. جهت تهیه مکمل‌های معرفی‌شده در این مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

مشاهده و خرید انواع مکمل امگا ۳

سوالات متداول

قرص امگا ۳ را چگونه مصرف کنیم؟

طبق برخی از شواهد، جذب اسیدهای چرب امگا ۳ وقتی همراه با یک وعده غذایی حاوی چربی غذایی مصرف شوند، موثرتر است. بنابراین اغلب توصیه می‌شود مکمل امگا ۳ همراه با غذا مصرف شود.

امگا ۳ در چه مواد غذایی وجود دارد؟

انواع ماهی (مخصوصا ماهی‌های چرب یا روغنی سردآبی)، مثل ماهی آزاد، شاه ماهی و ساردین، و منابع گیاهی مانند تخم کتان، دانه چیا، گردو و لوبیای سویا حاوی مقادیر خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

چه کسانی نباید امگا ۳ مصرف کنند؟

با وجود این که امگا ۳ برای بدن لازم است و خواص زیادی را به همراه دارد، اما برخی از افراد لازم است قبل از مصرف امگا ۳ از طریق مکمل، با پزشک خود مشورت کنند. اگر داروی خاصی (به خصوص داروهای ضد انعقاد خون) مصرف می‌کنید، یا دچار بیماری‌های مزمن مثل دیابت، بیماری قلبی، بیماری کلیوی، بیماری کبدی یا هرگونه اختلال مربوط به پانکراس (لوزالمعده) هستید، قبل از مصرف مکمل امگا ۳ با پزشک مشورت نمایید. همچنین اگر آلرژی غذایی خاصی دارید نیز بهتر است احتیاط لازم را داشته باشید.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط