بهترین مارک پودر کلاژن خارجی و ایرانی را بشناسید

بهترین مارک پودر کلاژن
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که به سلامت و تقویت پوست خود اهمیت زیادی می‌دهند، احتمالا از مکمل‌های کلاژن استفاده کرده‌اید و یا نام آن‌ها را شنیده‌اید. کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در پوست یافت می‌شود و باعث استحکام بیشتر و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌گردد. اما متاسفانه با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش پیدا می‌کند و همین مسئله موجب ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می‌شود. لذا مصرف مکمل‌های کلاژن جهت افزایش میزان این پروتئین در بدن، می‌تواند یک راه حل ساده اما در عین حال معجزه‌بخش برای پوست ما باشد. اگر برایتان سوال است که بهترین مارک پودر کلاژن در بین انواع مکمل‌های موجود در بازار کدام است، با این مقاله از مجله سلامت مفیدطب همراه باشید.

قبل از هر چیز لازم است به این نکته اشاره کنیم که کلاژن در برخی غذاها نیز وجود دارد و می‌توان با مصرف بیشتر این مواد خوراکی، مقدار کلاژن بدن را افزایش داد. به عنوان مثال اسیدهای آمینه تشکیل‌دهنده کلاژن در غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت، مرغ و لوبیا یافت می‌شوند. اما برای افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند از منابع غذایی، کلاژن مورد نیاز خود را تامین کنند، مصرف مکمل‌های کلاژن موجود در بازار یک گزینه مناسب خواهد بود.

نکات مهم در انتخاب بهترین مارک پودر کلاژن

توجه داشته باشید که کلاژن انواع مختلفی دارد و نوع کلاژن موجود در هر مکمل، می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال رایج‌ترین انواع مکمل کلاژن عبارتند از موارد زیر:

  • کلاژن پپتید: این نوع کلاژن هضم و جذب آن توسط بدن آسان است. به طور کلی به صورت پودر فروخته می‌شود و می‌توان آن را به نوشیدنی‌ها یا غذاها اضافه کرد.
  • کلاژن ژلاتین: ژلاتین نوعی کلاژن پخته شده است. اغلب به صورت پودر فروخته می‌شود و می‌توان آن را به غذاها یا نوشیدنی‌ها اضافه کرده یا برای تهیه ژله استفاده کرد.
  • کلاژن هیدرولیزه شده: این نوع کلاژن نیز به راحتی توسط بدن جذب می‌شود. مصرف کلاژن هیدرولیز شده نسبت به سایر انواع مختلف کلاژن، بیشتر توصیه می‌شود، چرا که برای افزایش جذب و استفاده از کلاژن در بدن به اسیدهای آمینه تجزیه شده است. کلاژن هیدرولیز شده اغلب به صورت کپسول یا قرص فروخته می‌شود، اما پودرهای آن نیز در بازار وجود دارد.

نکته دیگری که در انتخاب بهترین مارک پودر کلاژن و یا سایر فرم‌های آن باید در نظر داشته باشید، این است که کلاژن جهت سنتز به ویتامین C نیاز دارد. لذا معمولا در ترکیبات مکمل‌های کلاژن، این ویتامین نیز دیده می‌شود. پس بهتر است به وجود ویتامین ث در مکمل انتخابی خود توجه داشته باشید.

بهترین مارک پودر کلاژن چیست؟

مکمل‌های کلاژن به فرم‌های مختلفی از جمله قرص، کپسول و پودر وجود دارند و توسط طیف وسیعی از برندهای گوناگون به بازار دارویی ارائه می‌شوند. انتخاب بهترین مارک پودر کلاژن، ممکن است برای افرادی که به تازگی قصد مصرف این مکمل را دارند، کار آسانی نباشد.

مهم‌ترین نکته در انتخاب بهترین مکمل کلاژن، اعم از پودر، قرص و یا کپسول، این است که محصول دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو باشد. بهتر است جهت تهیه این نوع از مکمل‌ها به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده بروید. در ادامه مقاله شما را با بهترین مارک پودر کلاژن آشنا می‌کنیم، با ما همراه باشید.

پودر کلاژن گلد آدریان سلامت

شرکت آدریان سلامت یکی از تولیدکننده‌های مکمل‌های کلاژن در ایران است که آن‌ها را به صورت قرص و یا پودرهای ساشه‌ای ارائه می‌کند. کلاژن موجود در این پودر از نوع کلاژن هیدرولیزشده بوده که به مقدار ۵۰۰۰ میلی‌گرم در هر ساشه در نظر گرفته شده است. پودر کلاژن گلد آدریان سلامت، علاوه بر کلاژن هیدرولیز شده، حاوی هیالورونیک اسید و ویتامین C نیز می‌باشد.

خرید پودر کلاژن گلد بهترین مارک پودر کلاژن
پودر کلاژن گلد آدریان سلامت بهترین مارک پودر کلاژن ایرانی

پودر کلاژن گلد، یکی از بهترین مارک پودر کلاژن بوده و شهرت زیادی دارد. دلیل آن این است که کلاژن گلد با اثرات فوق‌العاده خود توانسته، رضایت حداکثری مصرف‌کنندگان خود را کسب کند. پودر کلاژن گلد آدریان سلامت می‌تواند در تقویت و سلامت بیشتر پوست کمک‌کننده باشد و در رفع چین و چروک و لک‌های ناشی از آفتاب اثرگذار است. ترکیبات موجود در این پودر کلاژن در کاهش عمق چروک‌ها، آبرسانی پوست، جوانسازی، استحکام و کشسانی پوست نقش موثری ایفا می‌کند.

خرید پودر کلاژن گلد

پودرهای کلاژینو‌ صورتی و آبی

این پودرهای کلاژن که بسیار پرفروش هستند و از محبوبیت بالایی برخوردارند، در کارخانه ویشارد فرانسه تولید شده و در ایران بسته بندی می‌شود. پودر کلاژینو در دو نوع صورتی (کلاژینو بیوتی) و کلاژینو آبی تولید می‌شود. از پودر کلاژینو آبی برای تقویت پوست و مو، سلامت استخوان‌ها و مفاصل و کنترل وزن کمک می‌کند و حاوی پودر خالص کلاژن ماهی می‌باشد. در حالی که پودر کلاژینو صورتی علاوه بر پودر کلاژن ماهی، حاوی ویتامین C، زینک، بیوتین و هیالورونیک اسید نیز می‌باشد و جهت حفظ سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن‌ها به کار می‌رود.

پودر کلاژینو صورتی بهتره یا آبی؟
پودر کلاژینو صورتی و آبی از بهترین و معروف‌ترین مکمل‌های کلاژن هیدرولیز شده

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و خواص پودر کلاژن صورتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش چین و چروک و جلوگیری از ایجاد آن
  • کاهش افتادگی پوست
  • آبرسانی و شادابی پوست
  • جلوگیری از ریزش مو
  • افزایش ضخامت فولیکول‌های مو
  • افزایش ضخامت و استحکام ناخن‌ها
  • بهبود رشد مو و ناخن‌ها
  • ترمیم زخم و آسیب‌های ناشی از اشعات مضر
  • رفع آکنه و لک‌های پوستی
  • فاقد قند، چربی و کلسترول

پودر کلاژن آبی علاوه بر فوایدی که در تقویت پوست و مو دارد، می‌تواند به کاهش درد و التهاب مفاصل، افزایش سوخت و ساز بدن و بازسازی توده عضلانی نیز موثر عمل کند.

سمانیک کلاژن

یکی دیگر از بهترین مارک پودر کلاژن ایرانی، پودر سمانیک کلاژن است. این محصول حاوی ۲۵۰۰ میلی‌گرم کلاژن پپتید، ۶۶ میلی‌گرم ویتامین C و عصاره بلوبری است. سمانیک کلاژن از VERISOL® (ترکیب خاص و ثبت اختراع شده کلاژن پپتید) محصول شرکت آلمانی Gelita تهیه شده است که شناخته شده‌ترین و بهترین کلاژن پپتید دنیا می‌باشد.

ترکیب خاص و ثبت اختراع شده VERISOL® نگرانی‌های اصلی در مورد نشانه‌های پیری از قبیل کاهش خاصیت کشسانی و استحکام پوست، افزایش چین و چروک و سلولیت پوستی، و همچنین نازک و شکننده بودن مو و ناخن را برطرف می‌نماید.

خرید پودر سمانیک کلاژن
پودر سمانیک کلاژن از شرکت سمانیک گستر ایران

از مهم‌ترین موارد مصرف و خواص پودر سمانیک کلاژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به بهبود سلامت پوست، مو و ناخن
  • افزایش خاصیت کشسانی و انعطاف پوست
  • کاهش چین و چروک و خطوط ریز پوستی
  • بهبود سطح پوست
  • بهبود سلولیت پوستی
  • بهبود استحکام مو و ناخن
  • آنتی اکسیدان

خرید پودر سمانیک کلاژن

پودر کلاژن بایوکل

 این محصول در کارخانه ژلنکس برزیل فرموله شده و در شرکت صنایع غذایی فال ایران بسته بندی می‌شود. پودر کلاژن بایوکل به عنوان یکی از بهترین مارک پودر کلاژن حاوی ۵۰۰۰ میلی‌گرم کلاژن هیدرولیز شده در هر ساشه است. این محصول علاوه بر کلاژن هیدرولیز شده حاوی الاستین و ویتامین C نیز می‌باشد.

از مهم‌ترین موارد مصرف و خواص پودر کلاژن بایوکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوست و مو
  • مفاصل و استخوان
  • کاهش وزن
  • ورزش و تناسب اندام

خرید پودر کلاژن بایوکل

خرید پودر کلاژن بایوکل

پودر کلاژن یوروویتال

برند بسیار معتبر یوروویتال که تولید کننده انواع مکمل‌های غذایی بسیار باکیفیت است، محصولی با نام ساشه کلاژن پلاس بیوتین یوروویتال را ارائه می‌کند. این محصول در ایران تحت لیسانس Euro OTC pharma UK Ltd کشور آلمان تولید می‌شود.

پودر کلاژن یوروویتال حاوی ۵۰۰۰ میلی‌گرم کلاژن هیدرولیز شده به همراه هیالورونیک اسید، بیوتین و ویتامین C می‌باشد. این پودر به واسطه کلاژن دریایی هیدرولیز شده موجود در آن موجب کاهش چین و چروک و جلوگیری از افتادگی پوست می‌شود. همچنین به دلیل خاصیت آبرسانی، شادابی پوست را به همراه دارد. پروتئین کلاژن در افزایش ضخامت فولیکول مو نیز موثر است که از همین رو ساشه کلاژن پلاس بیوتین یوروویتال برای جلوگیری از نازک شدن موها و کاهش ریزش مو نیز موثر شناخته شده است.

کلاژن به همراه بیوتین و ویتامین ث در سلامت پوست و مو بسیار موثر عمل می‌کند. همچنین از شکننده شدن ناخن‌ها در سنین بالا جلوگیری می‌کند. این سه ترکیب به خصوص بیوتین در ساختار ناخن و رشد بهتر آن موثر هستند.

خرید پودر کلاژن یوروویتال

خرید پودر کلاژن یوروویتال

بهترین مارک پودر کلاژن خارجی

همانطور که در طول متن مشاهده کردید، برخی از پودرهای کلاژن معرفی شده، در خارج از ایران تولید می‌شوند و یا تحت لیسانس شرکت‌های دیگر کشورها هستند. به عنوان نمونه برای بهترین مارک پودر کلاژن خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پودر کلاژن یوروویتال
  • پودر کلاژن آبی کلاژینو
  • پودر کلاژن صورتی کلاژینو

بهترین مارک پودر کلاژن ایرانی

پودرهای کلاژن خارجی معمولا به‌سختی در بازار پیدا می‌شوند و قیمت بالایی دارند؛ به همین دلیل بسیاری دنبال بهترین مارک پودر کلاژن ایرانی می‌گردند که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم تمامی خواص پودرهای خارجی را برای پوستشان تأمین کند. پودرهای کلاژنی که در ادامه معرفی می‌کنیم کیفیت قابل‌قبولی دارند و می‌توانید آن‌ها را به جای پودر کلاژن خارجی مصرف کنید:

  • پودر سمانیک کلاژن
  • پودر کلاژن گلد آدریان سلامت

جمع بندی

این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به معرفی چند نمونه از بهترین مارک پودر کلاژن اختصاص یافت. شما با مطالعه این مطلب و مقایسه محصولات معرفی‌شده، می‌توانید آگاهانه بهترین مکمل کلاژن را برای خود انتخاب کنید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که مکمل‌های کلاژن به خصوص کلاژینوهای صورتی و آبی، به صورت تقلبی نیز در بازار وجود دارند. لذا جهت خرید محصولات اصل و باکیفیت، لازم است به مراکز معتبر مرجعه کنید.

داروخانه آنلاین مفیدطب یکی از این مراکز مورد اعتماد است که می‌توانید جهت خرید تمام مکمل‌های کلاژن معرفی شده (به صورت اصل) به فروشگاه اینترنتی آن مراجعه کنید.

خرید انواع پودر و قرص کلاژن

اگر شما هم تجربه استفاده از هر یک از این محصولات و یا دیگر مکمل‌های کلاژن را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم، نظرات خود را در مورد مصرف این مکمل‌ها با ما درمیان بگذارید. تا به دیگر کاربران در انتخاب بهترین مارک پودر کلاژن کمک کرده باشید. همچنین هر سوالی در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط