قرص ممورکس چیست؟ معجزه‌ای برای تقویت حافظه

قرص ممورکس برای تقویت حافظه
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

مغز به عنوان مرکز کنترل بدن به انرژی زیادی برای انجام فعالیت‌های خود نیاز دارد. پمپاژ خون تازه به درون مغز باعث می‌شود تا مواد غذایی و انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های مغزی به صورت مداوم تأمین شود. اگر به هر دلیلی در گردش خون مغزی محدودیتی ایجاد شود آسیب‌های جبران ناپذیری به این بخش حیاتی بدن وارد می‌شود. مهم‌ترین علائم ناشی از محدودیت گردش خون مغزی شامل کم شدن حافظه، سرگیجه، وزوز گوش و سردرد هستند. اگر شما یا اطرافیانتان با این علائم رو به رو هستید سریعاً باید به دنبال یک روش مطمئن برای تقویت گردش خون مغزی و یک راه مناسب برای پیشگیری از علائم آن خصوصاً کم شدن حافظه و آلزایمر باشید. قرص ممورکس ایران داروک یک قرص گیاهی حاوی جینکوبیلوبا است که می‌تواند بهترین گزینه برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر باشد.

اگر نمی‌دانید که قرص ممورکس برای چیست؟ چه خواص و عوارضی دارد و چگونه باعث رفع بسیاری از مشکلات کمبود حافظه می‌شود، در ادامه این مطلب از مجله سلامت مفید طب همراه ما باشید تا با کپسول ممورکس برای تقویت حافظه بیشتر آشنا شویم و به همه سؤالات شما در مورد آن پاسخ دهیم.

قرص ممورکس چیست؟

قرص ممورکس ایران داروک، یک داروی گیاهی حاوی عصاره خشک شده برگ گیاه جینکوبیلوبا است که از آن برای درمان اختلالات گردش خون مغزی و تقویت حافظه استفاده می‌کنند. این دارو به دلیل استفاده از ترکیبات جینکوبیلوبا یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مکمل‌های تقویت حافظه در ایران است. کپسول ممورکس برای تقویت حافظه حاوی ۳۰ عدد قرص ۱۰۰ میلی گرمی است که از آن علاوه بر تقویت حافظه، برای جلوگیری از آلزایمر و مشکلات دیگر مربوط به اختلالات عروق مغزی و محیطی مانند سرگیجه، سردرد، وزوز گوش، بواسیر، واریس و .. استفاده کرد. اگر به دنبال یک مکمل گیاهی برای تقویت حافظه و پیش گیری از آلزایمر هستید قرص ممورکس می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

ویژگی‌های قرص ممورکس ایران داروک

  • کمک به تقویت حافظه
  • جلوگیری از سرگیجه و سردرد ناشی از اختلالات عروق
  • پیشگیری از آلزایمر و فراموشی
  • بهبود گردش خون مغزی
  • کمک به درمان کاهش خونرسانی به عروق مغزی و علائم آن مانند وزوز گوش و ضعف بینایی
  • درمان اختلالات عروق محیطی (واریس، بواسیر)
  • کمک به رفع اختلالات قلبی و جلوگیری از حمله‌های قلبی
  • جلوگیری از سکته‌های مغزی
ترکیبات قرص ممورکس برای تقویت مغز
ترکیبات قرص ممورکس برای تقویت مغز

ترکیبات داروی ممورکس؛ بهترین قرص گیاهی برای تقویت حافظه

همانطور که گفتیم، قرص تقویت حافظه ممورکس حاوی عصاره خشک برگ‌های گیاه جینکوبیلوبا است. جینکوبیلوبا با نام درخت مقدس معابد نیز شناخته می‌شود. این گیاه از قدیمی‌ترین گیاهان زنده روی زمین هستند که از بازماندگان دوران دایناسورها محسوب می‌شوند. جینکوبیلوبا به طور کلی به درمان و بهبود اختلالات عروق مغزی و محیطی کمک می‌کند. به این ترتیب با رفع این اختلالات، علائم ناشی از آن‌ها مانند کمبود حافظه، آلزایمر، سردرد و سرگیجه و حتی مشکلات قلبی را کاهش می‌دهند. این مکمل تقویت حافظه با بهبود گردش خون در سراسر بدن علاوه بر بهبود بسیاری از بیماری‌ها همچون بواسیر و واریس که ناشی از اختلالات عروق محیطی هستند، می‌تواند به تقویت جنسی نیز کمک کند.

هر قرص ممورکس حاوی ۴۰ میلی گرم عصاره خشک جینکوبیلوبا است. در این مقدار از عصاره جینکوبیوبا ۲-۴ میلی گرم فلاونوئیدهای تام بر حسب هایپرزوئید وجود دارد که در رقیق شدن خون و جلوگیری از آسیب‌های مغزی بسیار مؤثر هستند.

قرص ممورکس برای چی خوبه؟ (اثرات گیاه جینکوبلیوبا)

همانطور که اشاره کردیم قرص ممورکس حاوی عصاره گیاه جینکوبلیوبا به دلیل کمک به درمان اختلالات عروق مغزی، بهبود گردش خون مغزی و بهبود اختلالات عروق محیطی می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات مربوط به گردش خون مورد استفاده قرار بگیرد. در اینجا با موارد مصرف این قرص گیاهی تقویت حافظه بیشتر آشنا می‌شویم.

ممورکس برای کمک به تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر

مهم‌ترین مورد مصرف مکمل گیاهی ممورکس، درمان کمبود حافظه ناشی از اختلالات عروق مغزی است. جینکوبلیوبا حاوی فلاونوئیدهایی است که از ایجاد لخته خون جلوگیری کرده و با خون رسانی مناسب و در دسترس قرار دادن سوخت کافی برای سلول‌های مغزی، به عملکرد بهتر آن‌ها و بهبود حافظه کمک می‌کنند.

قرص گیاهی ممورکس برای تقویت حافظه
قرص گیاهی ممورکس برای تقویت حافظه

درمان سردرد و سرگیجه ناشی از اختلالات عروقی با قرص گیاهی ممورکس

از خواص دیگر عصاره جینکوبلیوبا و فلاونوئیدهای موجود در آن کمک به رفع علائم اختلال گردش خون در گوش درونی است. با بهبود گردش خون در گوش درونی علائمی مانند سردرد، سرگیجه و وزوز گوش درمان می‌شوند. علاوه بر این در بسیاری از موارد سردردها ممکن است ناشی از وجود رادیکال‌های آزاد یا راحت نبودن عصب‌های مرکزی باشند. فلاونوئیدهای موجود در قرص ممورکس خاصیت آنتی اکسیدانی و خنثی سازی رادیکال‌های آزاد را دارند و به راحتی عصب‌ها نیز کمک می‌کنند. به این ترتیب تأثیر قابل توجهی در کاهش این مشکلات دارند.

بهبود گردش خون محیطی و رفع اختلالات مربوط به آن

عصاره جینکوبلیوبا علاوه بر تأثیر مثبت در گردش خون مغزی، به رقیق شدن خون و بهبود گردش خون در سراسر بدن نیز کمک می‌کند. در نتیجه در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند بواسیر و واریس که نتیجه مستقیم اختلال در گردش خون هستند کمک می‌کند.

قرص ممورکس را چگونه مصرف کنیم؟

قرص ممورکس را چگونه مصرف کنیم؟

قرص ممورکس یک مکمل تقویت حافظه است، بنابراین مانند سایر مکمل‌ها بهتر است همراه با غذا مصرف شود. می‌توانید روزانه ۳ بار این قرص را همراه با صبحانه، ناهار و شام مصرف نمایید.

از آنجایی که موارد مصرف قرص ممورکس بسیار متنوع است ممکن است در درمان بیماری‌های مختلف میزان مصرف و مدت مصرف دارو متفاوت باشد. این موضوع به نظر پزشک بستگی دارد اما معمولاً:

  • در درمان سرگیجه و سردرد ناشی از اختلالات عروقی روزانه ۳ بار هر بار ۱ قرص به مدت ۶ هفته مصرف می‌شود.
  • در درمان کاهش خون رسانی به عروق مغزی (کمبود حافظه) روزانه ۳ بار هر بار ۱ یا ۲ قرص به مدت ۳ هفته مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در اختلالات انسدادی شریان‌های محیطی (بواسیر، واریس) و قلبی، مصرف روزانه ۳ بار، هر بار ۱ قرص، به مدت ۳ هفته توصیه می‌شود.

سؤالات و نظرات در مورد قرص ممورکس

تا به اینجا با قرص تقویت حافظه ممورکس، ویژگی‌های آن و ترکیبات مؤثر آن آشنا شدیم. با این حال، ممکن است هنوز هم سؤالات زیادی در ذهن شما وجود داشته باشد که قبل از خرید قرص ممورکس باید به آن‌ها پاسخ داده شود. به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم تا با پاسخ دادن به پر تکرارترین سؤالات و نظرات در مورد قرص ممورکس اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

عوارض قرص ممورکس برای تقویت حافظه چیست؟

مهم‌ترین عوارض مصرف قرص ممورکس شامل ناراحتی‌های خفیف گوارشی، سردرد، افزایش ضربان قلب، واکنش‌های آلرژیک می‌شود که ممکن است در موارد بسیار محدودی دیده شود. از طرفی وجود ترکیبات رقیق کننده خون ممکن است در صورت مصرف بیش از مقدار توصیه شده، موجب خونریزی خودبخودی، کاهش ویتامین B6 و در نتیجه کما و تشنج گردد.

بهترین زمان مصرف قرص ممورکس برای تقویت حافظه چه زمانی است؟

پیشنهاد می‌شود قرص ممورکس را سه بار در روز پیش از وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام مصرف نمایید تا این مکمل گیاهی بهترین عملکرد را داشته باشد.

مکمل تقویت حافظه ممورکس با چه قرص‌هایی نباید مصرف شود؟

از مصرف همزمان ممورکس با سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و… به همراه داروهای مهار کننده مونو آمینو اکسیداز خودداری کنید. همچنین در صورت مصرف داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت، نباید از داروی گیاهی تقویت حافظه ممورکس استفاده کنید.

چه کسانی نباید از قرص گیاهی تقویت حافظه ممورکس استفاده کنند؟

زنان باردار و شیرده، کودکان زیر ۱۲ سال، بیمارانی که نیاز به جراحی فوری دارند، بیماران مبتلا به صرع و افرادی که دارای حساسیت به گیاه جینکوبیلوبا هستند نباید از قرص گیاهی ممورکس برای تقویت حافظه استفاده کنند.

بهترین قرص گیاهی تقویت حافظه را از ما بخواهید

در این مطلب به معرفی قرص ممورکس، که یکی از بهترین مکمل‌های گیاهی تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر است، پرداختیم. شما می‌توانید برای خرید قرص ممورکس و سایر مکمل‌های تقویت حافظه، همین حالا وارد اپلیکیشن یا سایت داروخانه آنلاین مفید طب شوید و به راحتی در هر کجای ایران که باشید سفارش خود را با چند کلیک ساده ثبت کنید. در نهایت می‌توانید این قرص و سایر مکمل‌های مد نظر خود را در زمان کوتاهی درب منزل تحویل بگیرید.

در صورتی که هنوز هم سؤال بی جوابی در مورد قرص ممورکس دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات مطرح کرده و پاسخ خود را از دکتر داروساز دریافت کنید. همچنین اگر سابقه استفاده از این مکمل تقویت حافظه را داشته‌اید خوش حال می‌شویم نظرات خود در مورد قرص ممورکس را با ما به اشتراک بگذارید.

خرید سریع قرص ممورکس

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

52 دیدگاه دربارهٔ «قرص ممورکس چیست؟ معجزه‌ای برای تقویت حافظه»

  1. سلام
    من ۲۴ سالمه کاملا سالم هستم و دانشجو هستم برای حفظ دروس مشکل دارم حس میکنم حافظه ضعیفی دارم میخاستم بدونم چجوری مصرف کنم این قرص رو به چه مدت ؟ و عوارض خطرناکی نداره دیگ ؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، قرص ممورکس با دارا بودن گیاه جینکوبیلوبا می تواند در بهبود حافظه و بهبود گردش خون مغزی به شما کمک نماید.
      استفاده از ممورکس در بزرگسالان بالغ سالم روزی ۳بار و هر بار یک قرص می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام خسته نباشید ۳۶سالمه بیماری ندارم برای تقویت حافظه م میخواستم بدونم نحوه ی مصرف ممورکس به چه صورت است

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، به منظور تقویت حافظه در بزرگسالان سالم می‌توانید یک عدد صبح و یک عدد بعد از نهار استفاده نمایید. اما به صورت کلی به منظور مشاهده اثرات آن توصیه می‌شود حداقل به مدت ۴ هفته استفاده شود. زیرا این محصول دارای ترکیبات گیاهی و طبیعی بوده و اثر آنی نداشته و طولانی اثر می‌باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام من قرص پروپرانول ۲۰ و سرترالین ۵۰ مصرف می کنم آیا میتوانم قرص ممورکس هم مصرف کنم؟ ۱۹ سالمه و کنکوری هستم در صورت مصرف روزانه چند تا و چه زمانی مصرف کنم

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست عزیز، ممورکس با داروهای مهارکننده بازجذب سروتونین مانند سرترالین تداخل دارد و نباید مصرف شود.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام

    من ۱۸ سالمه
    دوبار قرص ممورکس رو مصرف کردم و هر دوبار احساس خواب‌آلودگی بهم دست داد
    آیا این قرص باعث خواب میشه ؟؟

    و اینکه این قرص در حفظ تمرکز تاثیر داره ؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، قرص ممورکس حاوی گیاه جینکوبیلوبا بوده که در تقویت حافظه و تمرکز نقش دارد.
      اثرات خواب آوری از این گیاه مطرح نشده است.
      بهتر است در این خصوص سایر عوامل موثر بر خواب آلودگی را نیز مورد بررسی قرار دهید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام و احترام : من با مثرف اولین قرص ممورکس به شدت دچار خواب آلودگی شدم علتش چی میتونه باشه ؟ ضمنا هیچ دارویی مصرف نمیکنم / با تشکر

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، ممورکس حاوی گیاه جینکوبیلوبا می باشد که عارضه ی خواب الودگی شدید با این گیاه گزارش نشده است.
      با احترام دکتر داروساز

  6. با سلام ، سرگیجه همراه با تهوع و عرق سرد داشتم رفتم دکتر قرص ممورال رو تجویز کردن آیا این قرص ب بیماریِ من مرتبط است؟ اگه هست تداخل دارویی با قرص کنکور۲/۵ و قرص آهن نداره؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، با توجه به اینکه در قرص ممورال زنجبیل موجود است،و و زنجیبل درارای اثرات ضد التهاب و ضد تهوع می باشد. می تواند در بهبود مشکل با توجه به تجویز پزشک شما کمک کننده باشد.
      تداخلی بین ممورال و قرص بیزوپرولول(کنکور) و قرص آهن نمی باشد.اما رعایت فاصله حداقل چند ساعته بین ممورال و داروهای مصرفی واجب است.
      با احترام دکتر داروساز

  7. سلام
    کپسول ممورکس، ممورال و ممولیک ویواتیون
    کدام یک بهتره
    اگر بعد از هر دوره یک کپسول مصرف کنیم مشکلی پیش نمیاد
    در حال حاضر شروع به مصرف ممورال کردم
    سپاس

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      اجزای این ۳ مکمل متفاوتند به جز جینکوبایلوبا که در ممورکس و ممولیک مشترک است. به طور کل با توجه به اینکه هر ۳ عملکرد نزدیک به هم دارند، میتوانید همانطور که ذکر کردید یک دوره از هر کدام استفاده نمایید تا متوجه شوید برای مشکل شما کدام اثر بهتری دارد.
      با احترام دکتر داروساز

  8. هوشنگ غلامی

    باسلام من روزانه قرصهای آسپرین ، آتانول۵۰ ، گلوکوفاژ و آتورواستاتین ۱۰ هرکدام یک عدد مصرف میکنم آیا میتوانم روزی یک قرص ممورکس هم مصرف کنم

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      ممورکس سبب ازدیاد اثر داروهای ضد انعقاد از جمله آسپرین میشود که فقط در این مورد دچار تداخل است.ولی با توجه به اینکه شما قرار است کمتر از دوز توصیه شده مصرف کنید بعید است مشکلی ایجاد شود. با این حال بهتر است جهت اطمینان با پزشک معالج خود مشورت نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  9. سلام.من قرص شیکوریدین رو دارم مصرف میکنم و اگر همزمان قرص ممورکس هم مصرف کنم مشکلی پیش نمیاد؟

  10. سلام
    جینکو تیدی بهتره یا ممورکس، آخه من جینکو تیدی رو مصرف کردم ولی هیچ اثری نداشت روی تمرکز و وزوز گوشم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام جینکوتیدی و ممورکس محتویات یکسانی دارند و هیچکدام بر دیگری برتری ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      همانطور که میدانید “سردی” و “گرمی” مفاهیمی مربوط به طب سنتی ایرانی هستند. از طرفی، گیاه جینکو در ایران نمی روید. به همین دلیل طبع این گیاه در منابع طب سنتی ایرانی ذکر نشده و نامشخص است.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  11. با سلام ، آیا مصرف همزمان ممورکس و کپسول ممورال تداخلی نداره؟ میشه در روز با رعایت فاصله مصرف کرد؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      با اینکه کاربرد هر دو دارو برای افزایش تمرکز و حافظه است، با این حال اجزای متفاوتی دارند و در فرد سالم مصرفشان هر ۲ مشکلی نخواهد داشت. البته جینکگوبالوبا در ممورکس و زنجیبل در ممورال مصرف همزمانشان برای افرادی که مشکلات انعقادی دارند و یا داروی خاصی مصرف میکنند، باید با احتیاط و تحت نظر پزشک باشد تا ریسک خونریزی را افزایش ندهد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ممورکس با سرترالین تداخل دارد. این دو دارو هر دو خاصیت ضد انعقاد دارند و همزمانی دوره مصرف آنها می تواند ریسک خونریزی را افزایش دهد.
      با احترام دکتر داروساز

  12. سلام.
    تاثیرگذاری قرص ممورکس برای تقویت حافظه معمولا چند روز یا چند هفته بعد از شروع آن آغاز می شود؟
    و آیا مصرف همزمان آن با قرص متورال اشکالی دارد؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام معمولا اثرات گیاه جینکو که در ممورکس وجود دارد، بعد از یک یا چند هفته مصرف آغاز می شود.
      با احترام دکتر داروساز

  13. سلام.
    مصرف قرص ممورکس روزی دوبار برای مدت ۶ هفته برای تقویت حافظه خوب هست؟ و یاطبق دستورالعمل حتما باید روزی سه بار و به مدت ۳ هفته باشد؟
    من۱۸ سالمه، کنکوری هستم و برای تقویت حافظه میخوام استفاده کنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف ممورکس به صورت روزی دو باربه مدت ۶ هفته بلامانع است. لطفا قبل از مصرف ممورکس موارد تداخل و موارد منع مصرف را مطالعه فرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      ا سلام ممورکس و ترکیبات آن با ممانتین تداخلی ندارند. همچنین ممورکس در سنین بالا ایمن می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  14. سلام وقت بخیر
    بنده ۴۰ سالمه، چند ماهی هست که احساس میکنم کمی فراموش کار شدم مخصوصا در هنگام رانندگی برای چند لحضه بعضی وقت ها مسیر را گم میکنم میخواستم ببینم مصرف این قرص کمی میکنی بهم و چطور مصرف کنم،
    باتشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص ممورکس با داشتن جینکو بیلوبا، گردش خون مغز را تقویت می کند و از این طریق در بهبود حافظه موثر است. برای این منظور ممورکس باید به مدت سه هفته روزی سه بار هر بار یک عدد میل شود.
      لطفا قبل از مصرف ممورکس موارد تداخل و موارد منع مصرف را در صفحه محصول مطالعه کنید:
      https://www.mofidteb.com/product/230
      با احترام دکتر داروساز

  15. سلام,من برای کنکور درس میخونم و این قرص رو صرفا برای تقویت حافظه خریدم, آیا مصرفش برای من که هیچ مشکلی ندارم ضرر داره?

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف محصولات حاوی گیاه جینکو از جمله قرص ممورکس در افراد سالم بلامانع است. قرص ممورکس هم مانند هر محصول دارویی دیگری عوارض جانبی دارد. این قرص می تواند در برخی افراد مشکلات گوارشی از قبیل تهوع، استفراغ و اسهال ایجاد کند.
      استفاده طولانی مدت ممکن است موجب فشارخون، ادم، مشکلات قلبی، مشکلات عدم تعادل الکترولیت ها و ضعف عضلانی شود.
      مصرف ممورکس در این افراد ممنوع است: زنان باردار و شیرده، کودکان زیر ۱۲ سال، افراد حساس به گیاه جینکوبیلوبا، بیمارانی که نیاز به جراحی Elective (فوری) دارند (جهت پیشگیری از خونریزی احتمالی پس از عمل جراحی)، بیماران مبتلا به صرع
      با احترام دکتر داروساز

  16. سلام و عرض احترام
    بنده هنگامی که مصرف می کنم دچار سردرد شدید می شوم آیا با ادامه مصرف سردرد برطرف میشود ؟ سپاس

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام یکی از عوارض محصولات محتوی گیاه جینکو بیلوبا از جمله ممورکس، سردرد می باشد. اینکه با ادامه مصرف سردرد برطرف میشود یا خیر، مورد بررسی قرار نگرفته و مشخص نیست. با توجه به اینکه مطابق گفته خودتان، شدت سردرد ناشی از ممورکس در شما زیاد است، بهتر است مصرف را متوقف نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  17. سلام من ١۶ سالمه
    بدنسازی کار میکنم و درحال استفاده از کراتین هستم
    قرص ممورکس رو مصرف کنم مشکلی پیش نمیاد؟

  18. سلام.
    اگر این قرص برای همیشه روزی سه بار با غذا مصرف بشه مشکلی ایجاد میکنه؟؟؟
    یا نه باید بعد از مدتی مصرفش رو قطع کنیم؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      قرص ممورکس باید حداقل دو و حداکثر شش ماه استفاده شود. مصرف بیش از ۶ ماه بهتر است با نظر پزشک باشد.
      ضمنا ممورکس بهتر است نیم یا یک ساعت قبل از غذا میل شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. با سلام
      ممورکس ممکن است با این داروها تداخل پیدا کند. بدون مشورت پزشک معالجتان هیچ داروی گیاهی با اثر بر سیستم عصبی مصرف نکنید.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    2. سلام ببخشید من دانشجوم
      این قرص رو تازه خریدم و بار اولم هست ک میخوام استفاده کنم
      واقعا این قرص برا تقویت حافظه خوبه ؟ روزانه یک عدد مصرف کنم؟

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        با سلام گیاه جینکوبیلوبا با افزایش خونرسانی به مغز به تقویت حافظه کمک می کند. این تاثیر در مطالعات هم در افراد دچار دمانس و آلزایمر و هم در افراد جوان سالم، مشاهده شده است.
        میزان مصرف معمول ممورکس روزی ۳ عدد می باشد.
        با احترام دکتر داروساز

    3. آیا خوردید اینها رو با هم و مشکلی نبود؟ یعنی نتیجه خوب بود… چون من عینا این دارو ها رو مصرف می کردم و الان فقط شبی یه دونه ترانکوپین… با ممورکس اوضاع بهتر شد؟

      1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

        با سلام دوست عزیز توصیه می‌کنیم که لطفا بدون مشورت پزشک معالجتان از هیچ داروی گیاهی با اثر بر سیستم عصبی استفاده نکنید.

    1. ضحا مرتضوی

      با سلام.
      ممورکس حاوی جینکگو بیلوباست که خاصیت ضدانعقاد خون دارد و افزایش ریسک خونریزی در مصرف همزمان این دارو با داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت (مثل آسپرین) وجود دارد.
      بنابراین قبل از مصرف ممورکس باید با پزشک معالج خود مشورت کنید.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط