عوارض قرص اوابوست چیست
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

قرص اوابوست یکی از مکمل‌های محبوب برای بهبود کیفیت تخمک‌ها و عملکرد تخمدان در خانم ها محسوب می‌شود. اوابوست می‌تواند با چنین کارکردی، برای تقویت قوای باروری خانم‌ها تاثیرات مثبتی به همراه آورد. مانند هر مکمل دیگری، درباره این محصول نیز سوالات زیادی وجود دارد، از جمله آن که عوارض قرص اوابوست چیست؟ در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

معرفی قرص اوابوست

قرص اوا بوست فیرهون هلث یک مکمل تقویت باروری برای خانم‌ها است که در بهبود کیفیت تخمک و ارتقای عملکرد تخمدان تاثیر دارد. این محصول در زمینه تقویت قوای باروری خانم‌ها محصول پرطرفداری است، چرا که با داشتن فرمولی ویژه متشکل از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها، به سلامت تخمک ها کمک می‌کند.

کپسول اوابوست محصولی از برند فیرهون هلث Fairhavenhealth آمریکا است که در ایران تحت لیسانس این کمپانی تولید می‌شود. این مکمل را در برخی مواقع با عنوان «قرص اوابوست» یا «قرص اووبوست» نیز می‌شناسند که ما هم در این مقاله از این عناوین استفاده کرده‌ایم. کپسول اوابوست فیرهون هلث در دو نوع بسته‌بندی قوطی‌های ۶۰ عددی یا ۱۲۰ عددی به بازار ارائه می‌گردد.

ترکیبات قرص اوابوست را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. با توجه به این که در بروشور این محصول دوز توصیه‌شده، روزانه ۴ عدد کپسول است، مقدار ترکیبات بر این اساس آورده شده است.

عنوان ترکیب مقدار ترکیبات (در هر ۴ کپسول) ارزش روزانه
ویتامین E ۶۷ میلی‌گرم ۴۴۷%
فولات ۳۴۰ میکروگرم ۸۵%
میواینوزیتول ۲۰۰۰ میلی‌گرم *
ترکیب ویژه: آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور، کوآنزیم کیوتن، ملاتونین ۲۴۲ میلی‌گرم *

با مقدمه‌ای درباره این مکمل و ترکیبات آن، بهتر می‌توانیم به این سوال که عوارض قرص اوابوست چیست پاسخ دهیم.

عوارض قرص اوابوست چیست؟

قرص اوابوست عوارض جانبی شناخته شده‌ای ندارد. با این حال قبل از شروع مصرف هر مکملی، لازم است جهت جلوگیری از تداخلات دارویی با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

گرچه عارضه جانبی خاصی برای قرص اوابوست ذکر نشده است، در ادامه عوارض احتمالی ترکیبات قرص اوابوست را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم. البته باید اشاره کنیم که درباره جزئیات و مقدار هر یک از محتویات «ترکیب ویژه» این مکمل، یعنی آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور، کوآنزیم کیوتن و ملاتونین، اطلاعاتی در دسترس نیست. بنابراین عوارضی که برای این موارد گفته می‌شوند، ممکن است در مقدار موجود در قرص اوابوست، اصلاً احتمال بروز نداشته باشد.

  • ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی و ضروری برای ماست که در دوزهای معمول توصیه‌شده، معمولاً عوارضی به همراه ندارد.
  • فولات یک ماده مغذی ضروری برای بدن است که به طور معمول عوارض جانبی خاصی ندارد؛ این ماده ممکن است عوارض خفیفی مثل تهوع، کاهش اشتها و گاز شکم به همراه داشته باشد.
  • اینوزیتول (که در قرص اوابوست به شکل میواینوزیتول وجود دارد)، احتمالا برای اکثر بزرگسالان به مدت حداکثر ۱۰ هفته بی‌خطر است. ممکن است در برخی افراد باعث اسهال، گاز معده و حالت تهوع شود.
  • درباره آلفا-لیپوئیک اسید، باید گفت عوارض جانبی آن معمولاً نادر هستند و تنها ممکن است شامل بی‌خوابی، خستگی، اسهال و بثورات پوستی باشند.
  • با توجه به این که میزان عصاره دانه انگور در قرص اوابوست مشخص نیست، تنها می‌توانیم بگوییم که عوارض جانبی که به طور کلی برای این ماده ذکر شده، می‌تواند شامل سردرد، خارش پوست سر، سرگیجه و حالت تهوع باشد.
  • اگرچه بیشتر افراد کوآنزیم Q10 را به خوبی تحمل می‌کنند، اما ممکن است این ماده، عوارض جانبی خفیفی مانند ناراحتی معده، از دست دادن اشتها، حالت تهوع، استفراغ و اسهال را ایجاد کند.
  • ملاتونین یک هورمون خواب است و در اوابوست فواید دیگر آن مورد نظر بوده است؛ اما مقدار ملاتونین موجود در این محصول احتمالا به اندازه‌ای نیست که تاثیری بر روی خواب شما داشته باشد.

برای جلوگیری از عوارض گوارشی احتمالی قرص اوابوست، آن را به همراه وعده‌های غذایی مصرف کنید.

در صورتی که در اثر مصرف قرص اوابوست دچار عوارضی شُدید، با پزشک خود مشورت نمایید.

قرص اوابوست فیرهون
در مجموع برای قرص اوابوست عوارض خاصی ذکر نشده است و ترکیبات آن عموماً ایمن محسوب می‌شوند.

احتیاط در مصرف اوابوست

  • فقط برای مصرف بزرگسالان می باشد.
  • به محض تایید بارداری مصرف را قطع نمائید.
  • در صورت داشتن هرگونه مشکل پزشکی لطفا پیش از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.
  • اگر داروهای اعصاب و روان (حتی داروهای گیاهی، مثلا داروی حاوی گیاه علف چای) مصرف می‌کنید، در مصرف قرص اوابوست احتیاط نمایید.
  • در صورت مسمومیت ناشی از مصرف بیش از اندازه فورا با مراکز درمانی تماس حاصل فرمایید.
  • اوابوست مکمل است و جهت تشخیص، پیشگیری و درمان نمی‌باشد.

جمع بندی

در این مقاله به این سوال که «عوارض قرص اوابوست چیست؟» پاسخ دادیم. برای مکمل اوابوست عوارض جانبی خاصی ذکر نشده است. با این حال بررسی کردیم که مصرف هر کدام از ترکیبات تشکیل‌دهنده آن، به طور عمومی چه عوارض احتمالی‌ای به همراه دارند.

شما می‌توانید کپسول اوابوست را از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورت اینترنتی خریداری کنید.

خرید کپسول اوابوست

در صورتی که سوالی درباره عوارض قرص اوابوست یا جنبه های دیگر این محصول دارید، می‌توانید در قسمت نظرات کامنت بگذارید تا متخصصین مفیدطب به آن‌ها پاسخ دهند.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط