آیا واقعا پودر اسلیم لست لاغر میکنه
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

تولیدکنندگان محصولات متنوع کمک به لاغری و کاهش وزن که در بازار موجود هستند، ادعاهای مختلفی دارند. اما این که هرکدام از این داروهای لاغری و ضد اشتها با چه مکانیسم اثر و چه میزان تاثیرگذاری عمل می‌کنند، همواره مورد سوال مخاطبان است. اسلیم لست نام مکملی به فرم پودر است که با هدف کاهش اشتها، تامین مواد مغذی و نهایتا کمک به لاغری تولید شده است. سوالی که درباره این مکمل بسیار پرسیده می‌شود این است که «آیا واقعا پودر اسلیم لست لاغر میکنه؟». در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب می‌خواهیم با بررسی مکانیسم اثر و شرایط ایجادشده با مصرف اسلیم لست برای لاغری، به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی پودر اسلیم لست کارن

مکمل‌های اسلیم لست محصولاتی هستند که با هدف کاهش اشتها و افزایش احساس سیری تولید شده‌اند. پودرهای اسلیم لست همچنین حاوی پروتئین و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که می‌توانند نیاز شخص دارای رژیم لاغری به مواد مغذی را به خوبی تامین کنند. این مکمل‌های کاهش وزن در طعم‌های مختلف توسط شرکت داروسازی کارن تولید می‌شوند.

پودرهای اسلیم لست کارن در سه نوع بر اساس نیاز بدن سه گروه از افراد، موجود هستند:

  • پودر اسلیم لست ۱: مناسب برای افراد با اضافه وزن ناشی از اشتهای بالا
  • پودر اسلیم لست ۲ (لیپو اسلیم): مناسب برای افراد با اضافه وزن ناشی از اشتهای بالا و مستعد یا دارای چربی خون
  • پودر اسلیم لست ۳ (گلیکو اسلیم): مناسب برای افراد با اضافه وزن ناشی از اشتهای بالا و مستعد یا دارای چربی و قند خون
پودرهای اسلیم لست (اسلیم لست 1، گلیکو اسلیم، لیپو اسلیم)
پودر اسلیم لست ۱، گلیکو اسلیم و لیپو اسلیم

ترکیبات پودر اسلیم لست ۱ کارن شامل پروتئین غلیظ‌شده آب پنیر، پروتئین غلیظ‌شده شیر، فیبر گندم، فیبر جو دو سر، نشاسته مقاوم، مجموعه ویتامینی، فیبر پسیلیوم، گوارگام، زانتان گام، آسپارتام و طعم‌دهنده‌های مجاز خوراکی است.

پودر لیپو اسلیم و پودر گلیکو اسلیم دارای ترکیبات مشابهی با اسلیم لست ۱ هستند؛ با این تفاوت که با ایجاد تغییراتی، برای افراد دارای چربی خون و قند خون فرموله شده‌اند.

همانطور که مشاهده می‌کنید، پودر اسلیم لست حاوی پروتئین و فیبر متنوعی است. طبق جدول حقایق تغذیه‌ای این مکمل، اسلیم لست حاوی ۹.۷ گرم پروتئین و ۹ گرم فیبر غذایی در هر وعده است. با دانستن این موارد، در بخش بعدی به طور دقیق‌تر می‌توانیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا واقعا پودر اسلیم لست لاغر میکنه؟

آیا واقعا پودر اسلیم لست لاغر میکنه؟

همانطور که گفتیم، اسلیم لست یک مکمل فیبری پروتئینی است که به واسطه ترکیبات خود می‌تواند باعث ایجاد حس سیری و کاهش اشتها شده که این موضوع به کاهش حجم غذا و کالری دریافتی شما می‌انجامد. در صورتی که از این پودر نیم ساعت قبل از غذا استفاده کنید، میل شما به خوردن غذای آن وعده کاهش پیدا کرده و در نتیجه اسلیم لست از طریق این مکانیسم به کاهش وزن شما کمک می‌کند. ضمن اینکه بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را نیز تامین خواهد کرد.

در ادامه دقیق‌تر به تاثیرات پودر اسلیم لست در لاغری می‌پردازیم.

نقش فیبر در لاغری

فیبرهایی مانند فیبر پسیلیوم (اسفرزه) در پودر اسلیم لست فیبر با ویسکوزیته بالا هستند که به کاهش اشتها و مصرف کمتر غذا کمک می‌کنند. ویسکوزیته یا گرانروی یا به زبان ساده، غلیظ و چسبناک بودن یک ماده است (مثلا عسل نسبت به آب گرانروی بیشتری دارد). چنین فیبرهایی با قرار گرفتن در روده، ماده‌ای ژل‌مانند تشکیل می‌دهد و همین موضوع به خروج آهسته‌تر غذا و بهبود هضم و جذب مواد مغذی کمک می‌کند. برخی از تحقیقات، اثر کاهش وزن این فیبرها را به طور خاص برای چربی شکمی نیز ذکر کرده‌اند. گرچه فیبر جدا‌شده از برخی از گیاهان، ممکن است به اندازه مصرف گیاه کامل این اثر را نداشته باشد.

نقش پروتئین در کاهش وزن

پروتئین نیز در کاهش اشتها موثر بوده و کمک می‌کند مدت طولانی‌تری بتوانید احساس سیری خود را حفظ کنید. در واقع پروتئین با تغییر در سطوح هورمون‌های تنظیم‌کننده اشتها می‌تواند گرسنگی شما را کاهش دهد، به این معنی که ممکن است در نهایت بتوانید راحت‌تر کالری کمتری مصرف کنید.

از طرفی، به طور طبیعی با کاهش وزن، همانطور که چربی بدن کم می‌شود، مقداری از عضلات نیز از بین می‌روند. از آن جایی که عضلات نقش مهمی در سلامت بدن و بالا نگه داشتن متابولیسم دارند، این مکمل با داشتن پروتئین به شما کمک می‌کند که پروتئین مورد نیاز روزانه خود را تامین کنید. با انجام تمرینات ورزشی، بتوانید از دست دادن عضله‌های خود را در هنگام کاهش وزن به حداقل برسانید و از آن جلوگیری نمایید.

مصرف بالاتر پروتئین همچنین با کاهش چربی شکمی (چربی مضری که می‌تواند در اطراف اندام‌ها تجمع یابد و موجب بیماری شود) مرتبط دانسته می‌شود.

بهبود میکروبیوم روده برای لاغری

ترکیباتی در پودر اسلیم لست وجود دارند که ممکن است به بهبود عملکرد میکروبیوم روده در جهت کاهش التهاب و کاهش وزن کمک کنند. مثلا نشاسته مقاوم به عنوان یک فیبر پری‌بیوتیک می‌تواند در این مسیر کمک‌کننده باشد.

***

با ذکر همه این موارد، آیا واقعا پودر اسلیم لست لاغر میکنه؟ می‌توان به این سوال این‌گونه پاسخ داد: اسلیم لست با مکانیسم‌هایی مثل کاهش اشتها که در بدن ایجاد می‌کند، به طور طبیعی به لاغری کمک می‌کند. به عبارتی اگر شما کالری زیادی دریافت کنید و فعالیت بدنی مناسبی نداشته باشید، مصرف پودر اسلیم لست معجزه نمی‌‌کند، اما باید بدانید که مصرف فیبر و پروتئین باعث می‌شوند شما به صورت طبیعی و حتی بدون فکر کردن، کمتر غذا بخورید، زیرا اشتهای کمتری خواهید داشت.

از طرفی با توجه به ترکیبات مفیدی که این مکمل دارد و درباره تاثیر آن‌ها بر میکروبیوم توضیح دادیم، می‌توان گفت که فواید این مکمل، حتی بیشتر از کاهش اشتها و کمک به جلوگیری از پرخوری است و می‌تواند در کاهش التهاب در بدن و تامین فیبر کافی برای سلامت میکروبیوم روده کمک کند. به علاوه این مکمل حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن بوده که می‌تواند در هنگام رژیم غذایی کمک‌کننده باشد.

جهت دستیابی به بهترین نتیجه در کاهش وزن و تناسب اندام، رعایت رژیم غذایی سالم و داشتن فعالیت بدنی مناسب و خواب کافی به همراه با مصرف پودر کاهش وزن اسلیم لست بسیار کلیدی خواهد بود.

خرید پودر اسلیم لست

اسلیم لست به همراه رژیم غذایی مناسب و ورزش
رعایت رژیم غذایی سالم و داشتن فعالیت بدنی مناسب و خواب کافی به همراه با مصرف پودر کاهش وزن اسلیم لست کلیدی است.

نحوه مصرف پودر اسلیم لست برای لاغری

  • یک پیمانه از پودر را درون لیوان بریزید.
  • لیوان محتوی پودر را با آب ولرم یا شیر کم چرب به طور کامل پر کنید.
  • محتویات لیوان را هم بزنید تا کاملا حل شود.
  • ۴ تا ۵ ساعت در یخچال نگه دارید.
  • سپس آن را نیم ساعت قبل از صرف غذا میل نمایید.

جمع بندی

در این مقاله به این سوال که آیا واقعا پودر اسلیم لست لاغر میکنه؟ پاسخ دادیم و با بررسی تاثیراتی که این مکمل لاغری می‌تواند در بدن ایجاد کند، گفتیم که نحوه کمک آن به لاغری چگونه است.

شما می‌توانید پودرهای اسلیم لست را از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورت اینترنتی تهیه کنید. همچنین انواع مکمل و قرص ضد اشتهای قوی دیگر نیز در این داروخانه قابل مشاهده و خریداری هستند.

مشاهده و خرید مکمل کاهش اشتها

***

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط