۶ ماسک روشن کننده پوست قبل از مهمانی + طرز تهیه

ماسک روشن کننده پوست قبل از مهمانی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

تقریبا همه آدم‌ها تمایل دارند، هنگامی که در یک مهمانی یا مراسم شرکت می‌کنند، ظاهری آراسته و زیبا داشته باشند. جدا از انتخاب لباسی مناسب و شیک، داشتن پوستی شفاف و درخشان نیز یکی از فاکتورهای مهم برای هر فرد محسوب می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید با پوستی روشن و زیبا در یک مراسم شرکت کنید، باید چند روز پیش از مهمانی به فکر آماده سازی پوستتان باشید. خبر خوب این است که در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب می‌توانید با شش ماسک روشن کننده پوست قبل از مهمانی آشنا خواهید شد. این ماسک‌ها به راحتی و با روش‌های خانگی قابل تهیه هستند. در ادامه مقاله نیز چند محصول روشن کننده پوست معرفی می‌کنیم که طرفداران زیادی دارند.

آماده سازی و پاکسازی پوست

پیش از استفاده از ماسک روشن کننده پوست قبل از مهمانی، لازم است پوستتان را کاملا تمیز و آماده کنید. البته توجه داشته باشید که برای پاکسازی پوست باید از پاک‌کننده‌هایی استفاده کنید که در عین موثر بودن، پوستتان را تحریک نکند. برخی از لایه‌بردارها و اسکراب‌های قوی ممکن است باعث قرمز شدن پوست شده و یا جوش‌های ریز ایجاد کنند، لذا استفاده از این محصولات قبل از مهمانی توصیه نمی‌شود.

برای پاکسازی و آماده‌سازی پوست قبل از مهمانی می‌توانید صورتتان را با یک شوینده یا پاک‌کننده شستشو دهید. برای این کار از یک فرچه نرم استفاده کرده و به صورت دایره‌ای پاک کننده را به تمام بخش‌های صورت بمالید. از این طریق آلودگی‌ها، چربی‌ها و کثیفی روی پوستتان کامل پاک می‌شود.

می‌توانید از بخور آب نیز استفاده کنید. این کار باعث باز شدن منافذ پوست شده و آلودگی هوا و چربی‌های زائد پوست را از بین می‌برد. همچنین استفاده از یک خنک‌کننده مانند روغن درخت چای یا نیاسینامید اسید باعث می‌شود احتما جوش زدن پوستتان بسیار کاهش پیدا کند.

ماسک روشن کننده پوست قبل از مهمانی

استفاده از یک ماسک صورت مناسب می‌تواند مواد مغذی را به پوستتان برساند و برای چند روز پوست شما را شاداب‌تر نشان دهد. ماسک‌های صورت باعث می‌شوند التهاب پوست شما کاهش پیدا کند و جوان‌تر به نظر برسید. همچنین استفاده از یک ماسک آبرسان، رطوبت پوست را افزایش داده و به درخشان‌تر شدن آن کمک می‌کند.

شما می‌توانید به کمک یک ماسک روشن کننده پوست قبل از مهمانی، صورت خود را برای آرایش بهتر آماده کنید. برای این منظور هم می‌توانید از ماسک‌های آماده موجود در بازار و داروخانه‌ها استفاده کنید و هم از ماسک‌های خانگی که خودتان ساخته‌اید بهره ببرید. در ادامه مقاله شما را با ۶ ماسک روشن کننده پوست قبل از مهمانی و روش تهیه آن‌ها آشنا می‌کنیم.

ماسک ماست و عسل

ماست و عسل هر دو در از بین بردن لکه‌های تیره و روشن و شفاف کردن پوست نقش دارند. یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه ترکیب کنید. مواد را به اندازه‌ای هم بزنید که یک بافت خامه‌ای و قوام‌دار ایجاد شود. کمی از مواد را روی نوک انگشتان خود قرار داده و با آن صورتتان را ماساژ دهید. سپس صورتتان را بشویید و اجازه دهید خشک شود. این ماسک را می‌توانید ۳ تا ۴ بار در هفته استفاده کنید.

ماسک روشن کننده پوست ماست و عسل

ماسک گلاب و آرد نخودچی

گلاب را همه به خاطر اثر روشن‌کننده و سفیدکننده بودن آن می‌شناسند. گلاب می‌تواند پوست را لایه‌برداری و پاکسازی کند. آرد نخودچی هم نقش تقویت‌کننده پوست را بازی می‌کند که می‌تواند باعث کلاژن‌سازی سلول‌های پوست و رفع چین و چروک صورت شود. به این ترتیب یک ماسک روشن کننده پوست قبل از مهمانی، می‌توانید ترکیب گلاب و آرد نخودچی باشد که به کمک آن پوستی سفید، شفاف، جوان و شاداب به شما هدیه می‌دهد.

۲ قاشق غذاخوری گلاب را با ۱ قاشق غذاخوری آرد نخودچی مخلوط کنید. خمیری که ایجاد می‌شود، با ملایمت روی پوست صورت خود بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید و پس از خشک شدن، مرطوب‌کننده بزنید.

ماسک زردچوبه و لیمو

این ماسک صدها سال است که توسط زنان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک ترکیب معروف است. زردچوبه پوست را شفاف و روشن می‌کند. ترکیب این ماده با لیمویی که نقش لایه‌بردار را دارد، یک ماسک روشن‌کننده طبیعی می‌سازد.

یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با چند قطره آب لیموی تازه مخلوط کنید. مخلوط خمیری را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ترکیب خشک شود و سپس صورتتان را با آب بشویید.

ماسک آب برنج

شما می‌توانید از این ماده پرخاصیت برای سفید کردن پوست صورتتان استفاده کنید. آب برنج خاصیت سفت‌کنندگی منافذ پوست را هم دارد. این محصول حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A و ویتامین C است. همچنین برای از بین بردن لکه‌ها، جای جوش و آکنه و لکه‌های سیاه که همگی باعث تیره شدن پوست صورت می‌شوند، می‌توان از ماسک آب برنج استفاده کرد.

اجازه دهید آبی که برنج در آن پخته شده است، خنک شود. یک تکه پنبه را به آب برنج آغشته کنید. آب را با پنبه روی صورت خود بمالید. اجازه دهید صورتتان در معرض هوای آزاد خشک شود. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، صورت خود را با آب بشویید.

ماسک موز و عسل

موز بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست‌های چرب است. این میوه به لایه‌برداری پوست کمک کرده، منافذ را باز می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. موز همچنین ماسک را نرم و براق جلوه می‌دهد. ترکیب این ماده با عسل که یک ضدمیکروب قوی است، یک ماسک روشن‌کننده صورت می‌سازد. عسل با خاصیت ضدمیکروبی خود، محتویات جوش و آکنه را تخلیه کرده و جوش‌ها را به اصطلاح خشک می‌کند.

به یک موز له‌شده، یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. ترکیب را روی پوست صورت و گردن بمالید. اجازه دهید ماسک روی پوستتان کاملا خشک شود. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک خیار و گلاب

ماسک خیار برای شادابی پوست و رفع خستگی چهره بسیار عالی عمل می‌کند. این ماسک با تنظیم pH اپیدرم و رطوبت‌رسانی به پوست خستگی را از چهره می‌گیرد. ماسک خیار و گلاب برای شفاف‌سازی پوست، از بین بردن جوش‌ها و جای جوش‌ها، درمان آفتاب سوختگی و مواردی از این دست بسیار مفید است. با ترکیب این دو ماده می‌توانید یک ماسک روشن کننده پوست عالی برای قبل از مهمانی‌ها و مراسم درست کنید.

مقداری خیار رنده شده را با دو قاشق گلاب ترکیب کنید. سپس دو عدد پد پنبه‌ای را به مدت دو ساعت در این ترکیب قرار دهید. توجه داشته باشید که در این مدت ظرف محتوی ماسک خیار و گلاب را در یخچال نگهداری کرده و با یک روکش نایلونی بپوشانید یا می‌توانید پد‌ها را داخل فریزر قرار دهید. سپس پد‌ها را روی محل لک‌های صورت یا جای جوش‌ها قرار دهید. اجازه دهید پد‌ها ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بمانند. سپس با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید.

ماسک روشن کننده پوست قبل از مهمانی خیار و گلاب

بهترین ماسک روشن کننده پوست

علاوه بر ماسک‌های خانگی معرفی‌شده در بخش قبل، شما می‌توانید از ماسک‌های آماده موجود در بازار نیز استفاده کنید. محصولات استاندارد و مجاز مختلفی در قالب‌های متنوع (کرم، پن شستشو، ماسک، صابون، ژل و قرص و کپسول خوراکی) به عنوان انواع بهترین روشن کننده پوست صورت در بازار موجود هستند. بسیاری از این محصولات با توجه به تجربه و علم روز تهیه می‌شوند و در ضمن می‌توانند به صرفه جویی در زمان شما هم کمک کنند.

در اغلب محصولات روشن کننده از ترکیباتی مانند آربوتین، کوجیک اسید، بالنگ، لاکتیک اسید، آزلاییک اسید و نیاسینامید استفاده می‌شود. همچنین ممکن است از مواد مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان شامل ویتامین E، ویتامین C، ویتامین D، ال گلوتاتین، امگا ۳، مولیبدن و آلفالیپوئیک اسید نیز در ترکیبات قرار بگیرند. در ادامه شما را با چند ماسک روشن کننده پوست قبل از مهمانی آشنا می‌کنیم:

  • ماسک لایه بردار صورت حاوی زغال (روشن کننده پوست و ضد جوش)
  • ماسک رسی لایه بردار ملایم و روشن کننده پوست (حاوی AHA و خاک رس)
  • ماسک پاک کننده و شفاف کننده پوست چرب (رفع جوش‌های سرسیاه و سرسفید)
  • ماسک سفت کننده و شفاف کننده پوست (رفع افتادگی پوست صورت)
  • ماسک ورقه‌ای ضد لک حاوی ویتامین سی (کاهش آثار پری و لک‌های پوستی)

از طریق لینک زیر می‌توانید هر یک از این ماسک‌ها را با تخفیفات ویژه خریداری کنید. همچنین برای خرید بهترین قرص ویتامین برای پوست اقدام نمایید:

خرید بهترین قرص ویتامین برای پوست

بهترین قرص روشن کننده پوست

تا این بخش از مقاله با انواع ماسک روشن کننده پوست قبل از مهمانی، چه محصولات موجود در بازار و چه ماسک‌های خانگی آشنا شدیم. در این بخش می‌خواهیم یک قرص روشن کننده پوست را به شما معرفی کنیم که می‌تواند برای افرادی که به هر دلیلی نمی‌خواهند از ماسک استفاده کنند یک گزینه مناسب باشد. قرص روشن کننده‌ای که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، یک محصول بسیار مشهور است که سر صدای زیادی بر پا کرده است. قرص پیگمنتا درمکس توانسته رضایت حداکثری مصرف‌کنندگان خود را کسب کند.

قرص روشن کننده پوست پیگمنتا حاوی ترکیباتی مانند ویتامین C، ویتامین E، ال گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید و عصاره هسته انگور می‌باشد. این محصول را می‌توانید از طریق لینک زیر خریداری کنید:

خرید قرص پیگمنتا

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های تغذیه‌ای و محصولات تقویت پوست و مو داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط