قرص آلگومد چیست
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

با افزایش اطلاعات علمی و دسترسی به تحقیقات جدید، بسیاری از افراد با توجه به این دانش، به دنبال راهکارهای طبیعی و موثر برای بهبود وضعیت جسمی و روانی خود هستند. یکی از این راهکارهای نوین که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، مصرف مکمل‌های غذایی با ترکیبات طبیعی است. در این میان، قرص آلگومد به عنوان یک مکمل غذایی دارویی طبیعی که حاوی جلبک کلرلا ولگاریس است، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. قرص آلگومد با بهره‌گیری از خواص منحصر به فرد این جلبک، می‌تواند به بهبود سلامت عمومی بدن از جمله تقویت سیستم ایمنی، کاهش وزن و لاغری و… کمک کند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب می‌گوییم که قرص آلگومد چیست و چه خواصی برای بدن ما به همراه دارد. با ما همراه باشید.

قرص آلگومد چیست؟

مکمل کلرلا ولگاریس آلگومد یک مکمل غذایی دارویی است که غنی از فیبر بوده و انواع مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. قرص آلگومد با داشتن پودر کلرلا ولگاریس (که به عنوان یک «ابَر غذا» شناخته می‌شود)، مکملی ویژه و منبعی طبیعی از کلروفیل، ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب و همچنین اسیدهای آمینه ضروری، محسوب می‌شود.

آلگومد نام تجاری پودر خالص جلبک کلرلا ولگاریس می‌باشد که در بزرگترین سیستم بسته جهان در کشور آلمان کشت و تولید می‌گردد و از تکنولوژی منحصر به فرد فتوبایوراکتور بهره می‌برد.

در ایران، مکمل آلگومد تحت لیسانس آلگومد آلمان (ALGOMED) توسط شرکت فردای سبز ایرانیان تولید می‌شود.

در هر بسته قرص آلگومد ۱۰۰ عدد قرص وجود دارد.

خرید قرص آلگومد

قرص آلگومد برای سلامت بدن
قرص آلگومد برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن مفید است.

در ادامه با توضیح درباره ترکیبات و تاثیرات این محصول، دقیق‌تر می‌گوییم که قرص آلگومد چیست و چه خواصی دارد.

ترکیبات قرص آلگومد چیست؟

قرص آلگومد با داشتن عصاره کلرلا ولگاریس (Chlorella Vulgaris)، غنی از فیبرها، املاح معدنی مفید مانند کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس و … بوده و همچنین دارای ویتامین‌های A ،K ،C ،E و ویتامین‌های گروه B است. آلگومد به علاوه دارای اسیدهای آمینه ضروری و اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ و PUFA (چربی غیراشباع چندگانه) نیز می‌باشد.‌

کلرلا ولگاریس نوعی جلبک سبز رنگ میکروسکوپی در آب‌های شیرین می‌باشد که مطالعات و مقالات علمی زیادی روی آن انجام شده است. در ادامه برخی از نتایج مطالعات را توضیح می‌دهیم. به همین دلیل، آلگومد به قرص جلبک کلرلا ولگاریس نیز معروف است.

بسیاری از مصرف‌کنندگان کلرلا توانسته‌اند با مصرف این مکمل، خود را از آسیب‌ها و بیماری‌ها رها کرده و جوانتر و شاداب‌تر بمانند.

کلرلا ولگاریس موجود در آلگومد در هضم غذا، تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد کبدی، کاهش فشار خون بالا و کنترل قند خون نیز موثر است.

خوب است اشاره کنیم که دوز روزانه قرص آلگومد می‌تواند نیاز روزانه ویتامین B12 را به طور کامل پوشش دهد و این کار را به صورت طبیعی، کاملاً گیاهی و با داشتن قابلیت جذب زیستی بالا انجام می‌دهد. (دوز روزانه توصیه شده ویتامین ب۱۲، ۲.۵ میکروگرم است.)

با دانستن این که خواص ترکیبات موجود در قرص آلگومد چیست، در بخش بعدی به تفکیک می‌گوییم که این قرص چه کاربردهایی دارد.

قرص آلگومد برای چیست؟

همانطور که گفتیم قرص آلگومد به خاطر داشتن جلبک کلرلا ولگاریس و ترکیبات مغذی موجود در آن، می‌تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت عمومی بدن داشته باشد. در ادامه با مهمترین خواص قرص آلگومد آشنا می‌شوید و می‌خوانید که قرص آلگومد سبز برای چیست.

قرص آلگومد برای لاغری

قرص آلگومد می‌تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند. کلرلا ولگاریس، ماده اصلی این قرص، حاوی فیبرهای محلول است که می‌توانند احساس سیری را افزایش داده و اشتها را کاهش دهند. همچنین، فیبر به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کرده و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد که می‌تواند به کنترل و کاهش وزن بینجامد.

قرص آلگومد برای لاغری
آلگومد میتواند با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) به لاغری و کاهش وزن کمک کند.

قرص آلگومد برای سلامت مو و پوست

کلرلا ولگاریس حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین‌های A, C, E و کلروفیل است که می‌توانند به بهبود سلامت پوست و مو کمک کنند. این آنتی‌اکسیدان‌ها با مقابله با رادیکال‌های آزاد و کاهش التهاب، به بهبود وضعیت پوست و جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کنند.

قرص آلگومد برای تقویت گوارش

مصرف قرص آلگومد می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کند. فیبر موجود در کلرلا ولگاریس به بهبود اجابت مزاج (حرکات روده) و جلوگیری از یبوست کمک می‌کنند.

همچنین، کلرلا می‌تواند به تعادل میکروبیوم روده و افزایش رشد باکتری‌های مفید کمک کند.

قرص آلگومد موثر بر سلامت قلب و عروق

مصرف قرص آلگومد می‌تواند به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند. کلرلا حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌توانند به کاهش التهاب و بهبود سلامت رگ‌های خونی کمک کنند.

کاهش کلسترول با قرص آلگومد نیز ممکن است. مطالعات نشان می‌دهند که مواد مغذی موجود در جلبک کلرلا به کاهش کلسترول بد (LDL) و تری‌گلیسریدها کمک می‌کنند. این دو عامل می‌توانند باعث تجمع در عروق و ایجاد فشار بر قلب شوند.

مطالعه کوچکی در مردان سالم نشان داد که مصرف مکمل‌های کلرلا با کاهش سختی عروق مرتبط است، که عاملی است که بر فشار خون هم تأثیر می‌گذارد. یکی از نظریه‌ها برای توضیح این اثر، این است که برخی از مواد مغذی کلرلا، از جمله آرژنین، پتاسیم، کلسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ به محافظت از عروق در برابر سخت شدن کمک می‌کنند.

این موارد موجب بهبود عملکرد عروق خونی و کاهش فشار خون می‌شوند. حفظ کلسترول خوب، فشار خون و عروق خونی سالم، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

تنظیم فشار خون با قرص آلگومد

همانطور که در بخش قبل نیز گفتیم، آلگومد برای فشار خون می‌تواند مفید باشد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که کلرلا (ماده تشکیل‌دهنده قرص آلگومد) می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. مصرف کلرلا می‌تواند باعث افزایش تولید نیتریک اکسید شود که به گشاد شدن رگ‌های خونی و کاهش فشار خون کمک می‌کند.

آلگومد می‌تواند به تقویت سلامت قلب و کلیه کمک کنند، که برای فشار خون نرمال ضروری است.

در یک مطالعه، افراد با فشار خون خفیف بالا روزانه چهار گرم کلرلا به مدت ۱۲ هفته مصرف کردند. در پایان، این افراد خوانش فشار خون کمتری نسبت به شرکت‌کنندگانی که دارونما مصرف کردند، داشتند.

قرص الگومد برای فشار خون بالا
فشار خون می‌تواند تحت تاثیر مصرف قرص آلگومد کنترل شود.

قرص آلگومد بهبود سطح قند خون

قرص آلگومد ممکن است برای بهبود سطح قند خون مفید باشد. برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که کلرلا می‌تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که مصرف کلرلا به مدت ۱۲ هفته سطح قند خون ناشتا را در افراد سالم و کسانی که در معرض خطر بالای بیماری‌های مرتبط با سبک زندگی هستند کاهش داده است.

مطالعات دیگر نشان داده‌اند که دریافت مکمل کلرلا کنترل قند خون را بهبود می‌بخشد و حساسیت به انسولین را در بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی افزایش می‌دهد.

هنوز تحقیقات کافی برای اینکه به طور قطعی بگوییم از کلرلا برای مدیریت قند خون استفاده کنید، وجود ندارد؛ اما ممکن است هنگامی که مکمل حاوی این ماده، از جمله آلگومد در کنار سایر درمان‌ها مصرف شود، مفید باشد.

قرص آلگومد برای سم زدایی بدن

قرص آلگومد برای تصفیه و سم زدایی از فلزات سنگین و برخی سموم شیمیایی مفید است.

به ندرت اتفاق می‌افتد که فلزات سنگین در سیستم بدن ما به سطح خطرناکی برسد، اما برخی افراد می‌توانند به خاطر آلودگی محیطی یا برخی شغل‌ها مانند کار معدن بیشتر در معرض این فلزات قرار گیرند.

در آزمایشات حیوانات نشان داده شده است که جلبک‌ها از جمله کلرلا می‌توانند سمیت فلزات سنگین در کبد، مغز و کلیه‌ها را کاهش دهند.

به علاوه، نشان داده است کلرلا، ترکیب تشکیل‌دهنده آلگومد، می‌تواند میزان سایر مواد شیمیایی مضر که گاهی در غذا یافت می‌شوند را کاهش دهد. یکی از این مواد دیوکسین است که یک مختل‌کننده هورمونی بوده و می‌تواند حیوانات در زنجیره غذایی را آلوده کند.

خاصیت آنتی اکسیدانی قرص آلگومد

کلرلا حاوی چندین ترکیب است که به عنوان آنتی‌اکسیدان‌ها شناخته می‌شوند، از جمله کلروفیل، ویتامین C، بتاکاروتن، لیکوپن و لوتئین. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به مبارزه با بسیاری از بیماری‌های مزمن کمک کنند.

برخی از این آنتی‌اکسیدان‌ها به نظر می‌رسد که تولید محصولات گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) را کاهش می‌دهند؛ این ترکیبات، بسیاری از عوارض دیابت را تحریک می‌کنند.

به علاوه، در مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی، کلرلا در نحوه پیر شدن ژن‌ها مداخله کرده است.

همچنین، یک مطالعه انسانی نشان داد که مکمل‌های کلرلا (مثل قرص آلگومد) سطح آنتی‌اکسیدان‌ها را در افراد سیگاری مزمن که در معرض خطر بالای آسیب اکسیداتیو هستند، افزایش داده است.

اگرچه بسیاری از این تحقیقات امیدوارکننده هستند، اما هنوز مقدماتی هستند.

قرص آلگومد برای تقویت سیستم ایمنی

کلرلا ولگاریس به دلیل محتوای غنی از ویتامین C، بتا کاروتن و کلروفیل می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی موجود در جلبک کلرلا دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد تومور هستند. در مطالعات بالینی، کلرلا سطح گلبول‌های سفید خون را افزایش داده که می‌تواند سیستم ایمنی را تحریک کرده و به مبارزه با عفونت‌ها کمک کند.

یک نمونه مطالعه درباره اثر کلرلا بر سیستم ایمنی، یک مطالعه کوچک است که در آن مردان زمانی که کلرلا مصرف کردند نسبت به زمانی که دارونما مصرف کردند آنتی‌بادی‌های بیشتری تولید کردند. آنتی‌بادی‌ها به مبارزه با مهاجمان خارجی در بدن کمک می‌کنند. این نتایج بسیار امیدوارکننده است.

قرص آلگومد برای کبد چرب

کلرلا ولگاریس به عنوان یک مکمل غذایی مورد توجه قرار گرفته است و برخی تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است در مدیریت کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) مفید باشد. بنابراین قرص آلگومد نیز می‌تواند خاصیت بالقوه ای در بهبود کبد چرب غیر الکلی داشته باشد.

در یک مطالعه، بیماران مبتلا به NAFLD که کلرلا مصرف کردند، بهبودهایی در پروفایل لیپیدی و کنترل قند خون نشان دادند. نتایج این تحقیق نشان داد که مکمل کلرلا می‌تواند تأثیر مثبتی بر متابولیسم لیپیدها و گلوکز داشته باشد که هر دو عامل مهم در مدیریت NAFLD هستند.

مطالعه دیگری نشان داده است که کلرلا می‌تواند اثرات ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی در مدل‌های حیوانی NAFLD داشته باشد. مصرف کلرلا موجب کاهش نشانگرهای التهابی و بهبود وضعیت آنتی‌اکسیدانی در کبد شد.

با این حال، همچنان نیاز به مطالعات بیشتر و دارای مقیاس بالاتری برای تایید کامل این اثرات در انسان‌ها وجود دارد.

آلگومد برای سلامت دستگاه تنفسی

اثرات ضد التهابی کلرلا ممکن است به مدیریت شرایط تنفسی مانند آسم یا بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) کمک کند. مطالعات نشان می‌دهند که این جلبک علائمی مانند سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس را کاهش می‌دهد.

کلرلا ممکن است به بهبود عملکرد ریه و استقامت نیز کمک کند. یک مطالعه نشان داد که سطح اکسیژن ریه‌ها را بهبود می‌بخشد. این امر اجازه می‌دهد اکسیژن بهتری در بدن منتقل شود و می‌تواند استقامت هوازی را بهبود بخشد (البته در این مورد نیاز به تحقیقات بیشتر وجود دارد).

سلامت دستگاه تنفسی با آلگومد
آلگومد ممکن است به بهبود عملکرد ریه و ارتقای سطح اکسیژن آن کمک کند.

نحوه مصرف قرص آلگومد چیست؟

نحوه مصرف قرص آلگومد برای سنین مختلف، به صورت زیر است:

  • سنین ۷-۴ سال: روزی ۱ عدد
  • سنین ۱۰-۷ سال: روزی ۲ عدد
  • سنین ۱۴-۱۱ سال: روزی ۳ عدد
  • سنین ۱۵ سال به بالا: روزی ۳ تا ۶ عدد

طریقه مصرف قرص آلگومد برای لاغری و بهره‌مندی از خواص این مکمل در کاهش وزن هم به صورتی که گفتیم، می‌باشد، مگر این که پزشک دستور دیگری وصیه کرده باشد.

عوارض قرص آلگومد

آلگومد عموما محصولی ایمن و بدون عارضه است. امکان بروز برخی مشکلات گوارشی جزئی مانند موارد زیر در اوایل مصرف، به خصوص در هفته اول، وجود دارد:

  • اسهال
  • نفخ
  • حالت تهوع
  • رنگ سبز مدفوع

تداخلات دارویی

به علت دارا بودن مقادیر بالای ویتامین K، از مصرف همزمان قرص آلگومد با وارفارین بپرهیزید.

از آنجایی که کلرلا ممکن است سیستم ایمنی را تحریک کند، می‌تواند اثرات داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی را کاهش دهد. پس در صورتی که از این دسته از داروها استفاده می‌کنید، قبل از مصرف قرص آلگومد با پزشک مشورت نمایید.

به طور کلی توصیه می‌کنیم قبل از مصرف هر مکملی از جمله قرص آلگومد، به خصوص اگر دچار بیماری یا مشکل خاصی هستید، با پزشک خود مشورت کنید.

قرص آلگومد در بارداری و شیردهی

تحقیقات کافی برای تأیید ایمنی کلرلا برای زنان باردار یا شیرده وجود ندارد. با این حال، یک مطالعه نتیجه‌گیری کرد که احتمالاً مشکلات مهمی برای مادران و نوزادانشان ایجاد نمی‌کند.

توصیه می‌شود برای مصرف قرص آلگومد در دوران بارداری و شیردهی، با پزشک خود مشورت کنید.

جمع بندی

در این مقاله گفتیم که قرص آلگومد چیست و چه خواصی برای بدن به همراه دارد. آلگومد از پودر جلبک کلرلا ولگاریس که یکی از سودمندترین مواد طبیعی می‌باشد، تشکیل شده است. شما می‌توانید برای مشاهده بروشور محصول و خرید قرص آلگومد به سایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید. مفیدطب سفارشات شما را در سریعترین زمان ممکن به محل مورد نظرتان در سراسر ایران تحویل می‌دهد.

خرید قرص آلگومد

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط