بررسی دقیق قرص لاغری مراتریم: آیا ارزش امتحان کردن را دارد؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

قرص لاغری مراتریم: علم پشت این قرص چیست؟ آیا ارزش امتحان کردن را دارد؟ اگر درباره ترکیب مراتریم شنیده باشید، احتمالا آمار امیدوارکننده‌ای از اثرات آن برای لاغری به گوشتان خورده است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب، می‌خواهیم ترکیب لاغری مراتریم و تاثیر آن در کاهش وزن را با ذکر مطالعات انجام‌شده، معرفی کنیم. در ادامه به یک قرص لاغری گیاهی حاوی مراتریم یعنی قرص ردوکسا نوتراکس اشاره می‌کنیم که در صورت تمایل به مصرف این ترکیب برای لاغری و کاهش وزن، گزینه‌ای مناسب است. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مراتریم چیست؟

مراتریم (Meratrim) یک ترکیب گیاهی است که برای کمک به لاغری و کاهش وزن طراحی شده است. این ترکیب شامل دو عصاره گیاهی است:

  • عصاره گل اسفرانتوس ایندیکوس (Sphaeranthus indicus)
  • عصاره پوست میوه گیاه گارسینیا منگوستانا، منگوستین یا ترگیل (Garcinia mangostana).

این دو گیاه به دلیل خواص بالقوه‌ای که در کاهش وزن و بهبود سلامت متابولیک دارند، در ترکیب مراتریم برای لاغری انتخاب شده‌اند.

اسفرانتوس ایندیکوس یک گیاه آروماتیک (معطر) از خانواده کاسنیان است. این گیاه کاربرد درمانی طولانی مدتی در طب سنتی آسیای جنوب شرقی به خصوص آیوروردای هند داشته است. اسفرانتوس ایندیکوس علاوه بر فوایدش در کمک به کاهش وزن، جهت کاهش التهاب، بهبود دیابت و پسوزیازیس و بسیاری از مشکلات دیگر مفید شناخته می‌شود.

از طرفی گارسینیا منگوستاتا نیز به طور گسترده در آیورودا کاربرد داشته است. میوه این گیاه به طور عمده برای کاهش وزن و به عنوان یک مکمل لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که روی متابولیسم تاثیرگذار است.

گیاهان تشکیل دهنده ترکیب مراتریم برای لاغری

پوسته میوه گارسینیا منگوستانا (سمت راست) و عصاره گل اسفرانتوس ایندیکوس (سمت چپ) ترکیب مراتریم برای لاغری را تشکیل می‌دهند.

فواید مراتریم برای لاغری

در بعضی از انواع قرص لاغری از ترکیب مراتریم بهره می‌برند. اما چرا؟ چه چیزی موجب آن شده که این ترکیب به عنوان داروی گیاهی برای لاغری انقدر مورد توجه قرار گیرد؟ در پاسخ باید گفت که برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مراتریم می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

مطالعه اول

یک مطالعه با ۶۰ شرکت‌کننده با میانگین BMI برابر با ۲۸.۳ نشان داد که افرادی که مراتریم مصرف کرده‌اند کاهش بیشتری در وزن خود و همچنین اندازه دور شکم و باسن خود داشته‌اند.

مطالعه دوم

در یک مطالعه دیگر ۸ هفته‌ای ۱۰۰ نفره، شرکت‌کنندگانی که مراتریم مصرف کرده بودند، به طور متوسط کاهش وزن و کاهش دور کمر بیشتری را نسبت به گروه کنترل تجربه کردند.

این مطالعه نشان داد که مصرف روزانه مراتریم می‌تواند به کاهش وزن و بهبود شاخص‌های متابولیک کمک کند.

این مطالعه یک آزمایش تصادفی، دوسوکور و کنترل‌شده با دارونما بود که به عنوان استاندارد طلایی برای آزمایش‌های علمی در انسان‌ها محسوب می‌شود.

در این مطالعه، شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم شدند:

  • گروه مراتریم: افراد در این گروه ۴۰۰ میلی‌گرم مراتریم، ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه و شام مصرف کردند.
  • گروه دارونما: این گروه در همان زمان، یک قرص دارونما ۴۰۰ میلی‌گرمی مصرف کردند.

هر دو گروه یک رژیم غذایی سختگیرانه ۲۰۰۰ کالری را دنبال کردند و به آن‌ها گفته شد که روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند.

در پایان مطالعه، گروه مراتریم ۵.۲ کیلوگرم وزن کم کردند، در مقایسه با ۱.۵ کیلوگرم در گروه دارونما.

افرادی که قرص لاغری مراتریم meratrim را مصرف کرده بودند همچنین ۱۱.۹ سانتیمتر از دور کمر خود کم کردند، در مقایسه با ۶ سانتیمتر در گروه دارونما. این تأثیر قابل توجه است، زیرا چربی شکم در بروز بسیاری از بیماری‌ها به شدت موثر است.

گروه مراتریم همچنین بهبودهای بسیار بیشتری در شاخص توده بدنی (BMI) و دور باسن داشتند.

مراتریم برای چربی شکم
از تاثیرات مشاهده‌شده در اثر مصرف مراتریم بر کاهش چربی شکم و لاغری، می‌توان فهمید که دلیل توجه ویژه به ترکیب مراتریم چیست.

فواید دیگر مراتریم چیست؟

اگرچه کاهش وزن و لاغری اغلب به عنوان یک فایده برای سلامت جسمی شما دیده می‌شود، برخی از مزایای پرارزش‌ترِ کاهش وزن به کیفیت زندگی مرتبط هستند. در آزمایش ذکرشده در بخش قبلی، افرادی که مکمل را مصرف کردند، بهبود قابل توجهی در عملکرد جسمی و اعتماد به نفس خود گزارش کردند و همچنین استرس عمومی کمتری در مقایسه با گروه دارونما داشتند.

سایر شاخص‌های سلامتی نیز بهبود یافتند:

  • کلسترول کل: سطح کلسترول در گروه مراتریم به میزان ۲۸.۳ میلی‌گرم در دسی‌لیتر کاهش یافت، در مقایسه با ۱۱.۵ میلی‌گرم در دسی‌لیتر در گروه دارونما.
  • تری‌گلیسیریدها: سطح خونی تری گلیسیرید در گروه مراتریم به میزان ۶۸.۱ میلی‌گرم در دسی‌لیتر کاهش یافت، در مقایسه با ۴۰.۸ میلی‌گرم در دسی‌لیتر در گروه کنترل.
  • گلوکز ناشتا: سطح گلوکز در گروه مراتریم به میزان ۱۳.۴ میلی‌گرم در دسی‌لیتر کاهش یافت، در مقایسه با تنها ۷ میلی‌گرم در دسی‌لیتر در گروه دارونما.

این بهبودها ممکن است در بلندمدت خطر بیماری قلبی، دیابت و سایر بیماری‌های جدی را کاهش دهند.

اگرچه این نتایج چشمگیر هستند، مهم است به خاطر داشته باشید که مطالعه دومی که ذکر کردیم، توسط یک شرکتی که مکمل را تولید و فروش می‌کند (شرکت خارجی)، حمایت مالی شده است. منبع تأمین مالی یک مطالعه می‌تواند بر نتایج تأثیر بگذارد.

مکانیسم اثر مراتریم برای لاغری

مطالعات بالینی نشان داده اند که مراتریم موجب دشوار شدن تکثیر سلول‌های چربی، کاهش مقدار چربی جذب‌شده از خون توسط سلول‌های چربی، کمک به سوزاندن چربی ذخیره‌شده در سلول‌های چربی و بهبود متابولیسم چربی می‌گردد. به طور خلاصه مراتریم به روش های مختلف زیر برای کمک به کاهش وزن عمل می‌کند:

  • مهار تشکیل سلول‌های چربی: مطالعات نشان می‌دهند که ترکیبات موجود در مراتریم می‌توانند فرآیند تبدیل سلول‌های پیش‌چربی به سلول‌های چربی کامل را مهار کنند.
  • افزایش چربی‌سوزی: این ترکیبات می‌توانند متابولیسم چربی‌ها را افزایش دهند، که منجر به سوزاندن بیشتر چربی‌ها در بدن می‌شود.
  • کاهش ذخیره چربی: مراتریم ممکن است از ذخیره چربی‌های جدید در بدن جلوگیری کند.

ترکیب مراتریم به کاهش اشتها نیز کمک می‌کند که همین موضوع باعث شده که قرص لاغری مراتریم به دسته انواع قرص کاهش اشتها نیز اضافه شود.

مراتریم برای کاهش ذخیره چربی
یکی از فواید بالقوه مراتریم برای لاغری، کاهش ذخیره چربی در بدن است.

عوارض مراتریم و ملاحظات

هیچ مطالعه‌ای گزارشی از عوارض جانبی هنگام مصرف مراتریم در دوز توصیه‌شده ۸۰۰ میلی‌گرم در روز (تقسیم شده به ۲ دوز)، نداشته است. به نظر می‌رسد که این مکمل ایمن و قابل تحمل باشد. البته نتایج برای مصرف کوتاه مدت ذکر شده است و درباره مصرف بلند مدت قرص مراتریم برای لاغری اطلاعاتی در دسترس نیست.

عوارض جانبی احتمالی در دوزهای بالاتر در انسان‌ها نیز مطالعه نشده است.

ارزیابی ایمنی و توکسیکولوژی (سم شناسی) در موش‌ها نشان داد که هیچ عارضه جانبی در دوز کمتر از ۰.۴۵ گرم به ازای هر پوند (۱ گرم به ازای هر کیلوگرم) از وزن بدن مشاهده نشده است.

مراتریم به طور کلی به عنوان یک مکمل ایمن در نظر گرفته می‌شود. با این حال، مانند هر مکمل دیگری، ممکن است برخی افراد به ترکیبات آن حساسیت داشته باشند یا عوارض جانبی خفیفی مانند مشکلات گوارشی را تجربه کنند. پیش از شروع مصرف هر نوع مکمل جدید، مشورت با پزشک توصیه می‌شود.

ردوکسا نوتراکس، بهترین قرص لاغری مراتریم

قرص ردوکسا نوتراکس (Nutrax Reduxa) یک داروی گیاهی حاوی ترکیب مراتریم برای لاغری می‌باشد. این قرص گیاهی تاثیر خوبی در کاهش اشتها، کم کردن میل به پرخوری و رفع چاقی افراد دارای اضافه وزن دارد. این اثرات قرص ردوکسا در دو هفته پس از مصرف به طور قابل توجهی خود را نشان می‌دهند.

کپسول ردوکسا نوتراکس توسط شرکت لابراتوار پارس حیان تولید شده است و در هر قوطی آن ۶۰ عدد کپسول وجود دارد. با مصرف روزانه ۲ عدد کپسول ردوکسا (دستور توصیه‌شده توسط بروشور محصول)، یک قوطی آن برای مصرف یک ماه کافی است.

جهت مطالعه موارد منع مصرف، احتیاطات و تداخلات دارویی و همچنین اطلاع از قیمت قرص لاغری مراتریم meratrim نوتراکس، میتوانید به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید.

مشاهده صفحه قرص لاغری مراتریم (ردوکسا)

قرص ردوکسا نوتراکس برای لاغری
قرص ردوکسا نوتراکس (Nutrax Reduxa) یک داروی گیاهی حاوی ترکیب مراتریم برای لاغری است.

خرید قرص لاغری مراتریم

در این مقاله گفتیم که ترکیب مراتریم چیست و چه تاثیری در لاغری و سلامتی دارد. برای خرید قرص لاغری مراتریم ردوکسا نوتراکس، می‌توانید به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و با ثبت سفارش آنلاین خود در چند دقیقه، کالاهای خریداری‌شده خود را در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

خرید قرص لاغری مراتریم (ردوکسا)

منابع: healthline، verywellfit

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط