برای ریزش مو چه قرصی بخوریم؟

برای ریزش مو چه قرصی بخوریم؟
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

ظاهر زیبا و آراسته، تناسب اندام و داشتن موهای پرپشت و مرتب از جمله معیارهایی هستند که افراد در طول زندگی خود برای به دست آوردن و حفظ آن بسیار تلاش می‌کنند. اما مشکل ریزش مو، کم پشت شدن و یا نازک شدن موها تا حد زیادی می‌تواند ظاهر شخص را تغییر دهد. از همین رو بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از ریزش مو و یا روش‌های تقویت و رشد مجدد موهای خود هستند. برای ریزش مو چه قرصی بخوریم؟ بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو چیست؟ بهترین قرص برای جلوگیری از ریزش مو چیست؟ قرص رویش مجدد موهای ریخته شده چه نام دارد؟ این پرسش‌ها ممکن است جزو سوالات شما نیز باشند.

در این مقاله با بررسی انواع ریزش مو و علت‌های اصلی آن سعی داریم به شما در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین قرص برای ریزش مو کمک کنیم. در انتهای این مطلب نیز باهم بررسی می‌کنیم که برای ریزش مو چه قرصی بخوریم و چند نمونه از بهترین مکمل‌های تقویت‌کننده و ضد ریزش مو موجود در داروخانه را معرفی خواهیم کرد.

انواع ریزش مو و علائم آن چیست؟

زمانی می‌توان بگوییم ما در حال ریزش مو هستیم، که در طول روز ریزش بیشتر از ۱۰۰ عدد مو که ته آن‌ها پیاز مو هم دیده می‌شود، را شاهد باشیم. یا اینکه تعداد زیادی از موهای ما به صورتی بریزند که پیاز مو در آن‌ها دیده نمی‌شود و انگار از وسط مو قیچی شده است. در اینگونه موارد معمولا این نشانه‌ها، علائم یک بیماری زمنیه‌ای در نظر گرفته می‌شوند و احتیاج به درمان وجود دارد.

ریزش مو گاهی به شکل تدریجی و گاهی کاملا ناگهانی اتفاق می‌افتد. ممکن است این پدیده به صورت موقت ایجاد شده باشد و بعد از مدتی از بین برود ولی در برخی افراد هم به شکل دائمی خواهد بود. ریزش موی سر دارای انواع زیر است:

  • ریزش موی سر آندروژنیک: شایع‌ترین نوع ریزش مو (آلوپسی) است که به دلیل اختلال ارثی ایجاد می‌شود.
  • ریزش موی سکه‌ای: در قسمتی از سر، ابرو یا ریش و به صورت لکه‌ای اتفاق می‌افتد.
  • تلوژن افلوویوم: به دلایلی مانند تیروئید، جراحی، زایمان و یا کمبود ویتامین و آهن ایجاد شده و در آن فولیکول‌های پوست به طور همزمان وارد مرحله استراحت می‌شوند.
  • آناژن افلوویوم: بر اثر برخی داروهای قوی و درمان‌های شیمی درمانی اتفاق می‌افتد.
  • طاسی منطقه‌ای (آلوپسی آرئاتا): یک نوع عارضه خود ایمنی است که سلول‌ها به فولیکول‌های مو حمله کرده و باعث ریزش مو می‌شوند.
  • کچلی سر (تینیا کپیتیس): اختلال به وجود آمده در این نوع ریزش مو، نوعی عفونت قارچی سر است. نواحی کچلی به شکل دایره‌های کوچک دارای التهاب و قرمزی پوست درمی‌آیند.

علاوه بر موارد ذکر شده، انواع ریزش مو در زنان و مردان ممکن است متفاوت باشد.

انواع ریزش مو زنان چیست؟

معمولا ریزش مو در زنان ابتدا به شکل نازک شدن تار مو دیده می‌شود. این اختلال بعد از بلوغ و در چرخه افزایش سن اتفاق می‌افتد. ریزش مو در زنان به ندرت به طاسی ختم می‌شود و در اکثر موارد به شکل ضعیف و نازک شدن موها و یا کم پشت شدن ایجاد می‌شود. آلوپسی کششی یکی از انواع ریزش مو زنان است که بر اثر بستن و بافتن زیاد موها و یا صاف کردن و استفاده از مواد شیمیایی اتفاق می‌افتد. آلوپسی آندروژنیک، کچلی ناشی از عفونت قارچی و آلوپسی آرئاتا از دیگر انواع ریزش مو زنان هستند که در بخش قبل نیز ذکر شدند.

انواع ریزش مو مردانه کدامند؟

ریزش مو در مردان بعد از سنین بلوغ آغاز می‌شود و ممکن است تا سال‌ها طول بکشد. در مردان ریزش شقیقه مو اختلالی است که در قسمت فوقانی سر و در دو طرف پیشانی ایجاد می‌شود. آلوپسی آندروژنیک از شایع‌ترین انواع ریزش مو مردانه است که نتیجه عوامل ارثی می‌باشد.

انواع ریزش مو مردانه
ریزش مو در مردان به طور معمول به صورت ریزش شقیقه‌ مو است.

اگر بخواهیم به بهترین نحو تصمیم بگیریم که برای ریزش مو چه قرصی بخوریم، اولین نکته شناسایی علت اصلی این اختلال است. دلایل احتمالی برای ایجاد ریزش مو بسیار زیاد و متنوع هستند و در برخی موارد نیز ریزش مو ممکن است نشان‌دهنده یک بیماری باشد.

علت ریزش مو چه می‌تواند باشد؟

زمانی که شما به دلیل اختلال ریزش موی سر به پزشک یا متخصص تغذیه مراجعه می‌کنید، تمامی عوامل مختلف که ممکن است علت ریزش موی شما باشد را بررسی خواهد کرد. این دلایل می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • ریزش مو به علت آندروژنیک و وراثت
  • ریزش مو بعد از زایمان
  • ریزش مو بر اثر استرس‌های جسمی یا روحی
  • ریزش مو بر اثر کمبود آهن، زینک و سایر ویتامین‌ها
  • ریزش مو هورمونی
  • ریزش مو بر اثر مصرف داروهای خاص

راه‌های درمان ریزش مو شدید

همانطور که می‌دانید راهکارهای زیادی برای جلوگیری از ریزش مو و درمان آن وجود دارد. رایج‌ترین درمان برای مبارزه با این اختلال بسیار شایع، درمان دارویی است. به خصوص برای ریزش مو آندروژنیک که فقط دو دارو برای درمان آن تایید شده است. این دو دارو ماینوکسیدیل و فیناستراید هستند که حتما باید توسط پزشک تجویز شوند.

علاوه بر این ریزش مو درمان‌های متنوع دیگری نیز دارد، مانند: لیزر تراپی، تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، مزوتراپی و همچنین مصرف مکمل‌های حاوی آهن و زینک و درمان‌های خانگی ریزش مو.

برخی از مراقبت‌ها نیز در کاهش ریزش مو و جلوگیری از آن بسیار موثر عمل می‌کنند. به طور مثال استفاده مداوم از رنگ مو، دکلره، کراتین، اتو کشیدن و سشوار کشیدن بعد از حمام تا حد زیادی در بروز این اختلال سهیم هستند که کاهش دادن این موارد قطعا کمک‌کننده خواهد بود. همچنین سعی کنید از شانه غیرپلاستیکی استفاده کنید، دریافت آفتاب روزانه داشته باشید، موخوره‌ها را حذف کنید و از فرآورده‌های مراقبتی استفاده کنید.

در کنار تمامی موارد ذکر شده، استفاده از مکمل‌های حاوی ویتامین، آهن و زینک نیز دارای تاثیر بسیار خوبی در تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو دارند. شرکت‌های دارویی طیف وسیعی از انواع مکمل‌ها، شامپوها و داروهای ضد ریزش مو را روانه بازار کرده‌اند، به طوری که انتخاب برای ما بسیار سخت شده است.

در ادامه شما را با چند نمونه بسیار پرطرفدار و محبوب از قرص‌های ضد ریزش مو آشنا خواهیم کرد. جهت انتخاب و خرید بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید. تمامی محصولات دارای مجوز بهداشت و جزو پرفروش‌ترین مکمل‌های تقویت پوست و مو هستند.

خرید قرص برای ریزش مو

برای ریزش مو چه قرصی بخوریم؟

قطعا داروهای بسیار زیادی از برندهای مختلف برای ریزش مو وجود دارد، اما در بین این بازار متنوع ما به معرفی محصولاتی می‌پردازیم که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی موثر در تقویت مو هستند. مهم‌ترین ریزمغذی‌هایی که برای رشد مو و تقویت فولیکول‌های مو مورد نیاز هستند عبارتند از:

  • زینک: کمبود زینک در اغلب موارد منجر به ریزش مو می‌شود. این ماده در رشد و بازسازی سلول‌های بدن نقش اساسی دارد.
  • آهن: افرادی که دچار کم خونی ناشی از فقر آهن می‌شوند، معمولا با ریزش موی شدید نیز مواجه خواهند شد.
  • ویتامین‌های گروه B: این ویتامین‌ها نقش بسیار موثری در حفظ سلامت و زیبایی پوست و مو دارند و کمبود آنها باعث ریزش مو می‌شود.
  • ویتامین D: تحریک فولیکول مو برای بازسازی و افزایش ضخامت مو از جمله مهم‌ترین نقش‌های ویتامین D در سلامت موها است.
  • ویتامین A: کمبود این ویتامین معمولا خیلی رایج نیست ولی در صورت اتفاق آن، ریزش مو نیز یکی از علائم آن خواهد بود.
  • ویتامین E: در بسیاری از موارد مشاهده شده که مصرف غذاها و مکمل‌های حاوی ویتامین E به درمان ریزش مو کمک کرده است.
  • ویتامین C: این ویتامین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد از تاثیرات مخرب آن‌ها بر مو جلوگیری خواهد کرد.

خب همانطور که می‌بینید استفاده از یک مکمل که حاوی تمامی مینرال‌های فوق و یا برخی از آن‌ها باشد، می‌تواند یک درمان کمک‌کننده برای ریزش مو و یا جلوگیری از آن باشد. در ادامه با چند نمونه از بهترین این مکمل‌ها آشنا خواهیم شد.

قرص هیرویت برای ریزش مو و رشد مجدد موها

حتما اسم قرص هیرویت را بین محصولات تقویت مو موجود در بازار بارها شنیده‌اید. این محصول بسیار پرطرفدار چندین سال است که به واسطه تاثیر خوبی که بر سلامت و زیبایی موها دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. هیرویت حاوی آهن، زینک، ویتامین‌های گروه B، کلاژن و ترکیبات دیگری است که فرمولاسیون آن را خاص و تاثیرگذار کرده است.

از مهم‌ترین خواص قرص هیرویت برای رشد مو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

افزایش خونرسانی به فولیکول‌های مو، تغذیه و تقویت فولیکول‌های مو، افزایش ضخامت تار موها، پیشگیری از سفیدی مو و توقف ریزش موی ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای.

این محصول برای خانم‌ها و آقایان قابل استفاده بوده و می‌توانید روزانه یک عدد از این کپسول را همراه با صبحانه میل کنید.

خرید قرص هیرویت
جهت خرید قرص هیرویت برای ریزش مو کلیک کنید.

قرص یونی زینک، بهترین مکمل برای تقویت مو

ترکیبات این قرص نیز همانند قرص هیرویت، شامل زینک سولفات، بیوتین، فولیک اسید و سایر ویتامین‌های گروه B است. قرص یونی زینک در افزایش کلاژن سازی پوست، جلوگیری از ریزش مو، افزایش ضخامت موها و تامین کمبودهای بدن برای تقویت موها موثر شناخته شده است. در این مکمل تقویتی، ویتامین C نیز برای افزایش کلاژن سازی و پیشگیری از پیری زودرس پوست گنجانده شده است.

جهت استفاده از قرص یونی زینک برای ریزش مو می‌توانید روزانه یک عدد قرص را همراه با وعده غذایی و یک لیوان آب میل کنید.

خرید قرص یونی زینک
جهت خرید قرص یونی زینک برای ریزش مو کلیک کنید.

قرص هماتینیک برای ریزش مو موثر است؟

همانطور که گفتیم، کمبود آهن باعث تولید هموگلوبین ناقص شده و کمبود B12 و فولیک اسید نیز سبب کاهش تعداد گلبول‌های قرمز سالم خون می‌شوند. در نتیجه تأمین این ریزمغذی‌ها می‌تواند مشکل اصلی فولیکول‌های مو یعنی بی اکسیژنی را برطرف کند.

قرص هماتینیک با در اختیار داشتن هر سه این عوامل مؤثر در خونرسانی صحیح و کامل به فولیکول‌های مو، از ریزش مو جلوگیری کرده و در طول زمان باعث افزایش ضخامت موها نیز می‌شود.

در حالت کلی اگر مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن، فولات یا B12 هستید، مصرف روزانه یک عدد از این کپسول می‌تواند به رفع کم خونی شما کمک کند.

خرید قرص هماتینیک رازک
جهت خرید قرص هماتینیک برای ریزش مو کلیک کنید.

قرص مگنیفورت برای ریزش مو چقدر تاثیر دارد؟

منیزیم، ویتامین B1 و ویتامین B6 مهم‌ترین ترکیبات قرص مگنیفورت هستند که در کنار سایر ویتامین‌های موجود در این فرآورده، می‌توانند باعث تقویت ساقه‌ها و ریشه‌های مو شوند. ویتامین B1 با نقشی که در تولید انرژی از مواد غذایی دارد، تغذیه یا همان انرژی مورد نیاز فولیکول‌ها را می‌سازد. این ریزمغذی همراه با ب۶ به تولید هموگلوبین و گلبول قرمز کمک کرده و به طور منظم خونرسانی و اکسیژن رسانی را به ریشه‌های مو انجام می‌دهند. منیزیم نیز با کمک به سنتز سایر پروتئین‌های ضروری برای ساقه موها، به تشکیل موهایی سالم با رشد طبیعی کمک می‌کند.

جهت مصرف قرص مگنیفورت برای ریزش مو می‌توانید روزانه ۱ الی ۲ کپسول بعد از غذا میل کنید.

خرید قرص مگنیفورت
جهت خرید قرص مگنیفورت برای ریزش مو کلیک کنید.

قرص سیستین b6 برای ریزش مو

اگر به دنبال یک قرص خوب برای قوی‌تر شدن ریشه موهای خود یا رفع شکنندگی آن‌ها بوده باشید، احتمالا نام قرص سیستین b6 را شنیده‌اید. تاثیر ترکیب سیستین B6 بخصوص در کنار زینک، در درمان انواع ریزش و شکنندگی مو ثابت شده است و انواع نمونه‌های داخلی و خارجی از این مکمل وجود دارد. یکی از پرفروش‌ترین مکمل‌های حاوی سیستین ب۶ و زینک، قرص سیستین B6 شرکت رازک است.

توصیه شرکت سازنده این است که روزی ۴ عدد از این قرص را استفاده کنید. اما بهتر است این ۴ قرص را در طول روز به صورت منقسم همراه با وعده‌های غذایی و با میزان آب کافی میل کنید.

خرید قرص سیستین B6 زینک
جهت خرید قرص سیستین b6 برای ریزش مو کلیک کنید.

قرص المان برای ریزش مو موثر است؟

بله این قرص نیز حاوی ویتامین‌های گروه B، آهن، زینک و ویتامین‌های C و E است که به حفظ سلامت مو در افرادی که موخوره یا خشکی و شکنندگی مو دارند موثر عمل می‌کند. این قرص تمام ویتامین‌ها و مینرال‌های ضروری برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو را دارا می‌باشد.

کودکان بالای ۱۲ سال و بزرگسالان می‌توانند روزانه یک عدد از قرص المان را برای ریزش مو مصرف کنند.

جمع بندی

اگر بخواهیم به راحتی تصمیم بگیریم که برای ریزش مو چه قرصی بخوریم و محصول مناسب خود را پیدا کنیم، مطالعه این مقاله برای ما بسیار مفید خواهد بود. بهترین و محبوب‌ترین مکمل‌های حاوی ویتامین‌های مورد نیاز بدن برای سلامت مو در این مطلب معرفی شده‌اند. جهت خرید هر یک از محصولات ذکر شده می‌توانید روی عکس آن کلیک کنید و وارد سایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید.

همچنین می‌توانید برای مشاهده لیست کاملی از تمامی محصولات تقویت پوست و مو شامل بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید قرص برای ریزش مو

هر سوال دیگری در مورد محصولات ضد ریزش مو و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو چیست؟

زینک، آهن، ویتامین‌های گروه B مخصوصا بیوتین، ویتامین A و ویتامین C از جمله مواد معدنی موثر در تقویت مو هستند. پس اگر برای جلوگیری از ریزش مو به دنبال یک مولتی ویتامین هستید، مکملی را انتخاب کنید که تعدادی از ویتامین‌های ذکر شده را دارا باشد. به طور مثال قرص هیرویت و قرص یونی زینک از بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو هستند.

برای درمان سریع ریزش مو چه باید بکنیم؟

اولین قدم برای درمان سریع ریزش مو شناسایی علتی است که باعث ایجاد این اتفاق در ما شده است. پزشک متخصص بهتر از هر کسی می‌تواند علت ریزش مو را تشخیص دهد. درصورتی که ریزش مو بر اثر کمبود ویتامین ایجاد شده باشد، مصرف مکمل و مولتی ویتامین‌ها توصیه می‌شود.

ریزش مو زنان و ریزش مو مردان چه تفاوتی دارند؟

انواع و علل ایجاد ریزش مو در زنان و مردان تقریبا یکسان است. با این تفاوت که طاسی و کچلی در زنان به ندرت اتفاق می‌افتد، در حالی که این مشکل در مردان رایج‌تر است. ریزش مو در زنان معمولا به صورت کم پشت شدن و نازک شدن تار موها دیده می‌شود.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط