اکولایف بهتر است یا هیرویت؟ مقایسه دو مکمل تقویت موی پرطرفدار

قرص هیرویت بهتر است یا اکولایف
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

اکولایف بهتر است یا هیرویت؟ وقتی بخواهیم بین مکمل‌های غذایی مختلف، بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو را انتخاب کنیم، با گزینه‌های متعددی رو به رو می‌شویم. برای اینکه سردرگم نشوید، می‌توانید اطلاعاتی مختصر درباره کاربرد و ترکیبات هر یک از مکمل‌ها به دست بیاورید. مقاله‌ای از مجله سلامت مفید طب را به مقایسه دو مکمل مناسب مو اختصاص داده‌ایم. می‌خواهیم توضیح دهیم که اکولایف بهتر است یا هیرویت؟ ترکیبات، کاربرد‌ها، نقاط ضعف، نقاط قوت و… را برای هریک از این محصولات بررسی می‌کنیم. اگر شما در جستجوی مکمل مناسبی برای پوست و مو هستید، لطفا با ما همراه باشید.

پیش از اینکه بهترین مکمل پوست و مو را انتخاب کنید، بهتر است هدف خود را از مصرف این نوع محصول واضح‌تر نمایید. برای مثال آیا دچار ریزش مو شده‌اید و به دنبال راه حلی برای درمان این عارضه هستید؟ ریزش مو ندارید اما ضخامت تار مو کم شده و می‌خواهید به آن‌ها استحکام ببخشید؟ آیا عامل اصلی ریزش مو، استرس است؟ آیا بنا بر دلایل مختلف، رژیم غذایی سالم یا کافی ندارید و می‌خواهید این کمبود را با مکمل‌های غذایی جبران کنید؟ و… پیشنهاد ما این است که برای انتخاب بهترین مکمل غذایی از پزشک یا داروساز راهنمایی بخواهید تا مناسب‌ترین گزینه‌ها را به شما معرفی کنند.

قرص اکولایف بهتر است یا هیرویت؟

قرار است در این مقاله به طور اختصاصی به بررسی دو مکمل غذایی محبوب یعنی قرص اکولایف و هیرویت بپردازیم. شایان ذکر است که هر یک از این محصولات دارای ویژگی‌هایی هستند که باید پیش از خرید به آن‌ها توجه کنیم. ترکیبات هر یک از این مکمل‌ها، باعث شده تا تاثیرگذاری نسبتا متفاوتی داشته باشند. البته در بعضی موارد می‌توان هریک را جایگزین دیگری کرد، برای اطلاعات بیشتر، ادامه مطالب را بخوانید.

بررسی قرص هیرویت

قرص هیرویت هلث اید مکمل غذایی محبوبی است که به طور تخصصی برای درمان ریزش مو تولید و عرضه می‌گردد. با مصرف این محصول می‌توانید موهایی زیباتر و درخشان‌تر داشته باشید، از ریزش آن‌ها جلوگیری کنید، به ریشه موها استحکام ببخشید و تارهای مو را ضخیم‌تر کنید.

هیرویت حاوی ویتامین‌های گروه B، زینک، آهن و ریز مغذی‌های دیگری است که برای رشد و سلامت موها ضروری هستند. همچنین در ترکیبات هیرویت هیچ گونه رنگ مصنوعی و مواد حساسیت زا به کار نرفته است. به همین دلیل بسیاری افراد می‌توانند از این مکمل غذایی برای درمان ریزش مو کمک بگیرند.

با اینکه قرص هیرویت برای درمان ریزش مو در خانم‌ها فرموله شده است، اما آقایان هم می‌توانند از این محصول استفاده کنند. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره نحوه مصرف قرص هیرویت یا خرید اینترنتی این محصول، روی دکمه زیر کلیک نمایید.

خرید قرص هیرویت

قرص هیرویت هلث اید

ترکیبات قرص هیرویت

جهت مقایسه کامل دو قرص هیرویت و اکولایف، لازم است ترکیبات این دو محصول را بشناسیم. برخی از مهم‌ترین ترکیبات قرص هیرویت شامل موارد زیر است که در ادامه به بررسی خواص آن‌ها می‌پردازیم:

ویتامین B1

ویتامین B1 که با نام تیامین شناخته می‌شود، در ترکیبات قرص هیرویت وجود دارد. این ویتامین محلول در آب است و نقش مهمی در بعضی فرآیندهای ضروری بدن ایفا می‌کند. متابولیسم کربوهیدرات‌ها، بهبود عملکرد عضلات، بهبود فعالیت‌های سیستم عصبی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش از جمله فرآیندهایی هستند که ویتامین B1 در آن‌ها نقش دارد. این ویتامین خواص ضد استرس داشته و به نوعی در بهبود عملکرد بدن در زمان فشارهای روحی کمک می‌کند.

اگر در حال مقایسه مکمل‌های غذایی هستید و می‌خواهید بدانید اکولایف بهتر است یا هیرویت؟ این نکته را در نظر بگیرید که هر دو محصول حاوی ویتامین‌های گروه ب و از جمله B1 هستند.

ویتامین ‌B2

ریز مغذی دیگر از گروه ویتامین‌های ب که در قرص هیرویت وجود دارد، ویتامین B2 است که با نام ریبوفلاوین هم شناخته می‌شود. این ویتامین در بسیاری مواد غذایی به صورت طبیعی موجود بوده و نقش مهمی در بدن ایفا می‌کند. با توجه به اینکه ویتامین B2 در بهبود جریان خون، تنظیم فعالیت غده تیرویید، افزایش جذب املاح معدنی و… نقش مهمی دارد، می‌تواند در جلوگیری از ریزش مو هم مفید باشد.

ویتامین B3

ویتامین B3 با نام نیاسین شناخته شده و از جمله ویتامین‌های محلول در آب است. این ماده مغذی نیز در ترکیبات قرص هیرویت وجود دارد. ویتامین B3 در سلامت مو و پوست مفید واقع می‌شود. وقتی بررسی می‌کنیم که قرص اکولایف بهتر است یا هیرویت؟ باید در نظر بگیریم هر دو مکمل برای سلامت پوست (به واسطه ویتامین‌های گروه ب) نیز موثر هستند.

ویتامین B5

ویتامین B5 یا پانتوتنیک اسید، دارای خاصیت آنتی اکسیدان بوده و محلول در آب است. این ویتامین در بدن تبدیل به ترکیبی به نام کوآنزیم A می‌شود. کمبود این ترکیب باعث خاکستری شدن موها می‌گردد. به دلیل خواص آنتی اکسیدان ویتامین B5، این ماده می‌تواند در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد موثر باشد. بنابراین اگر در معرض آلودگی‌های محیطی یا غذایی هستید، ویتامین B5 مضرات این آلاینده‌ها را در بدن خنثی می‌کند و همین ویژگی از ریزش مو‌ها نیز جلوگیری می‌نماید. ویتامین B5 در ترکیبات قرص هیرویت موجود است.

ویتامین B6

ویتامین B6 یا پیریدوکسین از جمله مفید‌ترین ریزمغذی موجود در قرص Hairvit است. این ویتامین برای ساخت هموگلوبین، اکسیژن رسانی کافی به مغز، تقویت سیستم ایمنی، رفع خستگی و افسردگی و… مفید واقع می‌شود. همچنین ویتامین B6 دارای خواص آنتی اکسیدان است و در ترکیبات بسیاری از انواع مکمل پوست و مو وجود دارد. در مقایسه و بررسی اینکه آیا اکولایف بهتر است با هیرویت؟ شایان ذکر است که هر دو حاوی مقادیری از ویتامین B6 هستند.

ویتامین B12

ویتامین B12 یکی دیگر از ترکیبات قرص هیرویت بوده و در ساخت دی ان ای، بهبود عملکرد سلول‌های خونی، تقویت سیستم ایمنی و… موثر واقع می‌شود. در نبود این ویتامین متابولیسم بدن دچار اختلال می‌گردد. ویتامین B12 در سنتز و متابولیسم سروتونین، جزو فاکتور‌های اساسی بوده و به بهبود خلق و خو کمک می‌کند. این ماده مغذی به جلوگیری از ریزش مو هم کمک می‌کند.

عنصر آهن

آهن از جمله مهم‌ترین مینرال‌ها در بدن انسان است. این ماده معدنی در ساخت دو پروتئین مهم یعنی هموگلوبین و میوگلوبین نقش دارد. اگر بدن دچار کمبود یا فقر آهن شود، هموگلوبین کاهش می‌یابد و به سلول‌ها، اکسیژن کافی نمی‌رسد. معمولا اولین نشانه‌ای که در چنین شرایطی مشاهده می‌کنیم، ریزش مو است زیرا سلول‌های مو با اختلالاتی که نام بردیم، مواجه شده‌اند. در پاسخ به این سوال که اکولایف بهتر است هیرویت؟ باید بگوییم اکولایف حاوی آهن نیست. بنابراین اگر ریزش مو شما ناشی از کمبود آهن است، قرص هیرویت پیشنهاد می‌گردد.

زینک (روی)

زینک یا روی مینرال بعدی است که در برچسب ترکیبات قرص هیرویت مشاهده می‌کنید. این ماده معدنی در کنترل ترشح چربی از پوست، سنتز پروتئین و به دنبال آن کلاژن، ساخت سلول، حفظ تعادل هورونی و… موثر است. تمام فواید زینک باعث شده که در ترکیبات قرص هیرویت گنجانده شود.

در بررسی اینکه اکولایف بهتر است یا هیرویت؟ هر دو محصول دارای زینک هستند و می‌توانند برای جلوگیری از ریزش مو موثر باشند.

ژلاتین

پودر ژلاتین جزو ترکیبات موجود در قرص هیرویت است. این ماده برای تامین پروتئین‌های مورد نیاز برای ساخت کلاژن نقش اساسی دارد. نهایتا پودر ژلاتین به افزایش ضخامت مو و سرعت رشد آن کمک می‌کند. اگر رژیم گیاه‌خواری را برای حمایت از حقوق حیوانات برگزیده‌اید و از داروها و مکمل‌های حاوی ترکیبات حیوانی، اجتناب می‌کنید پس هیرویت مناسب شما نیست.

مخمر

مخمر ماده‌ای سرشار از آمینو اسیدهای ضروری بوده و حاوی ب کمپلکس است. مواد معدنی مختلفی مانند کروم، مس و سلنیوم در مخمر یافت می‌شوند که برای سلامت مو مفید هستند. مخمر موجود در قرص هیرویت فاقد گلوتن بوده و به همین دلیل مصرف آن برای مبتلایان به سلیاک، بلامانع است.

پس اگر مبتلا به سلیاک و در حال بررسی هستید که اکولایف بهتر است یا هیرویت؟ هیرویت برای شما مناسب خواهد بود.

بررسی قرص اکولایف

قرص اکولایف مولتی ویتامین کامل برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن است. این مکمل غذایی حاوی بعضی آمینو اسیدهای ضروری، ویتامین‌های گروه ب، زینک و… بوده و برای جلوگیری از ریزش مو، بهبود پوست و ناخن پیشنهاد می‌گردد. با مصرف قرص اکولایف بسیاری از مواد مغذی بدن را تامین کرده و علاوه بر بهبود سلامت مو و پوست، به سلامت عمومی بدن نیز کمک می‌کنید.

قرص اکولایف یک برتری مهم نسبت به بعضی مکمل‌های غذایی دارد. این محصول علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، برای سلامت و جوان‌سازی پوست مفید بوده و مانع شکنندگی ناخن‌ها می‌شود. اکولایف با تامین ویتامین‌ها، املاح معدنی، اسیدهای آمینه ضروری و… به عنوان مکملی مناسب پیشنهاد می‌گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید اینترنتی قرص اکولایف روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید قرص اکولایف

خرید قرص اکولایف

ترکیبات قرص اکولایف

بعضی ترکیبات قرص اکولایف مشابه قرص هیرویت است. بنابراین درباره فواید ترکیبات مشابه صحبت نمی‌کنیم. این ترکیبات عبارتند از: ویتامین‌های گروه ب و زینک. در این بخش می‌خواهیم سایر مواد مغذی قرص اکولایف را که با قرص هیرویت تفاوت دارد، بررسی کنیم.

سیستئین

سیستئین نوعی اسید آمینه مهم برای تشکیل پروتئین در بدن است. متابولیسم انرژی، سنتز اسیدهای چرب، تکثیر سلول‌های ایمنی، تقویت سیستم ایمنی بدن و… از جمله فرآیندهایی هستند که به سیستئن نیاز دارند. سیستئین برای سلامت پوست، مو و ناخن‌ها موثر بوده و ضخامت ساقه مو را افزایش می‌دهد. تولید کلاژن، حفظ خاصیت الاستیکی پوست نیز از جمله فواید دیگر سیستئین هستند. حدود ۱۰ تا ۱۴ درصد بافت مو و پوست از سیستئین تشکیل می‌شود. در بررسی اینکه اکولایف بهتر است هیرویت؟ توجه داشته باشید که مقدار سیستئین بیشتری در قرص اکولایف وجود دارد.

متیونین

متیونین اسید آمینه دیگری است که در ترکیبات قرص اکولایف گنجانده شده است. این ماده مغذی در ساخت سلول‌های مو، نقش مهمی دارد. با مصرف قرص اکولایف می‌توانید کمبود این ماده را در بدن جبران کرده و به سلامت موها کمک کنید.

اسپیرولینا

اسپیرولینا (Spirulina) نام جلبکی است که فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد. این جلبک سرشار از پروتئین، مواد معدنی و اسید چرب است. اسپیرولینا در ترکیبات قرص اکولایف گنجانده شده و برای زیبایی پوست و مو بسیار مفید واقع می‌شود.

بالاخره قرص اکولایف بهتر است یا هیرویت؟

در بخش‌های قبلی گفتیم برای خرید بهترین مکمل ریزش مو، بهتر است با پزشک یا داروساز مشورت کنید. همچنین می‌توانید برای خرید قرص اکولایف یا هیرویت به موارد زیر توجه نمایید:

  • اگر مبتلا به سلیاک یا عدم تحمل لاکتوز هستید، قرص هیرویت مناسب‌تر است.
  • چنانچه به رژیم گیاه‌خواری روی آورده‌اید و از فرآورده‌های حیوانی اجتناب می‌کنید، قرص اکولایف را تهیه نمایید.
  • اگرعامل ریزش مو، کمبود آهن است، مصرف قرص هیرویت توصیه می‌گردد.
  • قرص اکولایف برای پوست و ناخن، فواید بیشتری نسبت به قرص هیرویت دارد.
  • قرص اکولایف محصول شرکت داروسازی رازک ایران است و قرص هیرویت در ایران تحت لیسانس شرکت هلث اید انگلستان تولید می‌گردد.

اکولایف و هیرویت را از کجا بخریم؟

در این مقاله به معرفی قرص اکولایف رازک و کپسول هیرویت پرداختیم، تفاوت و تشابه آن‌ها را نیز بررسی کردیم. اکولایف، هیرویت و سایر مکمل‌های غذایی را از داروخانه‌های مجاز تهیه کنید. برای خرید آسان و صرفه جویی در وقت، داروخانه اینترنتی مفید طب را پیشنهاد می‌کنیم. به سهولت چند کلیک می‌توانید محصول مورد نیاز خود را، از داروخانه آنلاین بخرید.

اگر قصد خرید قرص هیرویت را دارید، «پک ویژه سه عددی هیرویت» را توصیه می‌کنیم که برای مصرف حدود ۳ ماه مناسب است. این پکیج با توجه به این که تاثیرگذاری هیرویت معمولا پس از این مدت مصرف خود را نشان می‌دهد، تهیه شده است و با قیمتی مناسب تر و مقرون به صرفه تر ارائه می‌شود.

خرید قرص هیرویت

جهت تهیه قرص اکولایف نیز می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید قرص اکولایف

کلام آخر

با انتخاب سبک زندگی سالم، مدیریت استرس، رژیم غذایی مناسب و… به سلامت پوست و موی خود اهمیت بدهید. به یاد داشته باشید که عادت‌های مخرب مانند مصرف دخانیات یا مشروبات الکلی، چنان مضراتی به همراه دارد که تقریبا هیچ مکمل غذایی قادر به جبران کردن خسارات آن‌ها بر سلامت نیست. بنابراین عادت‌های سالم را جایگزین کنید و از زندگی بیشتر لذت ببرید.

برای خرید انواع مکمل غذایی به داروخانه اینترنتی مفید طب مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید سوالات خود را درباره موضوع اصلی این مقاله، در بخش نظرات ثبت کنید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط