معرفی قرص هیرویت
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

آلودگی هوا، تغذیه‌ی ناسالم و مواد شیمیایی بسیاری از ما را با معضل ریزش مو درگیر کرده است. به همین دلیل هم این روزها خیلی از ما به دنبال یک قرص ریزش مو می‌گردیم که با استفاده از آن، ریزش مو و نازک شدن تارهای موی خود را درمان کنیم. قرص هیرویت یکی از شناخته شده ترین مکمل‌های تقویت پوست و مو است که توسط بسیاری از پزشکان و داروسازان برای درمان ریزش مو پیشنهاد می‌شود. اما بسیاری از ما با این قرص تقویت مو به خوبی آشنا نیستیم و نمی‌دانیم چطور ریزش موی ما را درمان می‌کند؟ آیا عوارضی دارد یا نه؟ اگر سؤالات بالا برای شما هم پیش آمده، در این مطلب از مجله‌ی سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا به خوبی متوجه شوید که قرص هیرویت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

قرص هیرویت (Hair vit) ساخت کجاست؟

قرص هیرویت محصولی از کمپانی هلث اید انگلیس است. این قرص ریزش مو در معتبرترین لابراتوارهای انگلستان مورد آزمایش قرار گرفته و همه‌ی تست‌ها را هم با موفقیت پشت سر گذاشته است. به همین دلیل اکثر افرادی که از هیرویت برای ریزش مو استفاده کرده‌اند، پس از یک دوره مصرف نتایج مثبت آن را روی موهای خود دیده‌اند.

معرفی ویژگی‌های قرص هیرویت
قرص هیرویت محصول کمپانی هلث اید انگلستان است.

یکی از ویژگی های هیرویت که آن را به یکی از پرفروش‌ترین مکمل‌های ریزش مو تبدیل کرده است، همین اثرگذاری خوب آن است. در ادامه بیشتر از خواص و فواید این قرص برای تقویت مو می گوییم.

فواید قرص هیرویت چیست؟

  • حاوی آنتی اکسیدان های قوی برای جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • حاوی همه‌ی ویتامین‌های گروه B برای تقویت پوست، مو و ناخن‌ها
  • تقویت ناخن‌ها و جلوگیری از شکنندگی و خم شدن آن‌ها
  • کمک به درمان ریزش موی ناشی از کم خونی
  • مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • قابل استفاده برای خانم‌ها و آقایان
  • افزایش ضخامت تار موها و ناخن‌ها
  • تقویت عملکرد سیستم عصبی
  • مؤثر برای رشد مجدد موها

هیرویت چه ترکیباتی دارد؟

اولین چیزی که می‌تواند ما را بیشتر با عملکرد این قرص تقویت پوست و مو آشنا کند، دانستن ترکیبات هیرویت است. هیرویت یک مولتی ویتامین مینرال کامل برای تقویت و رشد موها محسوب می‌شود زیرا هرچه که بدن برای افزایش ضخامت موها، کاهش ریزش مو و رشد مجدد آن‌ها نیاز دارد را در اختیار ما قرار می‌دهد.

ترکیبات هیرویت
مکمل تقویتی هیرویت ترکیبات کاملی برای درمان ریزش مو دارد.

در ادامه به طور مختصر با مهم‌ترین ترکیبات قرص هیرویت آشنا می‌شویم.

  • ویتامین ب۱: تنظیم سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها، خونرسانی و اکسیژن رسانی بهتر به فولیکول‌های مو، تولید انرژی برای تغذیه سلول‌ها، بهبود فعالیت سلول‌های عصبی و کاهش ضعف عضلات از مهم‌ترین وظایف این ویتامین است.
  • ویتامین ب۲: حضور ریبوفلاوین در قرص هیرویت برای تبدیل غذا به انرژی، تأمین انرژی برای سلول‌ها، حفاظت از سلول‌های پوست و فولیکول‌های مو و اثرات آنتی اکسیدان در بدن اهمیت زیادی دارد.
  • ویتامین ب۳: این ویتامین برای افزایش گردش خون و کاهش التهاب در پوست سر، بازسازی کراتین مو، افزایش ضخامت تار موها و افزایش تراکم فولیکول‌های مو نقش مهمی دارد.
  • ویتامین ب۵ (پانتوتنیک اسید): یک آنتی اکسیدان قوی برای حفاظت از فولیکول‌ها و ساقه‌ی موها و آبرسانی به پوست است. این ویتامین در بهبود خارش و شوره سر نیز نقش دارد.
  • ویتامین ب۶: این ویتامین برای کنترل سبوم یا چربی سر کاربرد دارد. تأمین ویتامین ب۶ به کاهش چربی سر و افزایش فعالیت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.
  • فولیک اسید (ویتامین ب۹): برای درمان کم خونی مگالوبلاستیک، تقویت فولیکول‌های مو، کاهش ریزش مو و تقویت پوست و افزایش ضخامت ناخن‌ها این ویتامین ضروری است.
  • بیوتین (ویتامین ب۷): کمبود این ویتامین یکی از دلایل اصلی ریزش مو است؛ زیرا حضور ویتامین ب۷ برای تولید کراتین مو و رشد سریع‌تر موها نقش مهمی دارد. این ویتامین برای داشتن ناخن‌هایی ضخیم و زیبا نیز برای ما ضروری است.
  • ویتامین ب۱۲: این ویتامین برای افزایش تعداد گلبول‌های قرمز، کاهش ریزش مو و جلوگیری از پیری زودرس پوست در قرص هیرویت گنجانده شده است.
  • زینک: برای تغذیه‌ی سلول‌های پوست، تقویت فولیکول‌های مو، سنتز کلاژن بیشتر، تقویت سیستم ایمنی و… ضروری است.
  • آهن: تأمین اکسیژن مورد نیاز برای تغذیه‌ی سلول‌ها، افزایش ضخامت ناخن‌ها، کاهش زردی پوست و رشد مجدد موها به عهده‌ی این عنصر حیاتی در بدن است.
  • کلسیم: تقویت ناخن‌ها، تقویت عضلات و استخوان‌ها، افزایش ساخت کراتین و افزایش ضخامت موها از وظایف اصلی کلسیم محسوب می‌شود.

علاوه بر موارد بیان‌شده فوق، این قرص حاوی ترکیبات دیگری از جمله مس، کولین، اینوزیتول، مخمر، ژلاتین، منگنز و آمینواسیدهای ضروری (متیونین و سیستئین) نیز هست که در تقویت پوست، مو و ناخن‌ها نقش موثری دارند.

قرص هیرویت را از اینجا بخرید

موارد مصرف قرص هیرویت چیست؟

تا اینجا به طور مختصر با فواید کپسول hair vit و به طور کامل با ترکیبات آن آشنا شدید. حال می‌خواهیم دقیق‌تر و جزئی‌تر عملکرد قرص هیرویت را بررسی کنیم و ببینیم که چطور باعث جلوگیری از ریزش مو، تقویت پوست و ضخیم شدن ناخن‌ها می‌شود. پس در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده از مکمل هیرویت برای ریزش مو

مهم‌ترین نکته‌ای که باعث شده که لقب بهترین قرص جلوگیری از ریزش مو نصیب قرص هیرویت شود، این است که تمام ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز برای رشد بهتر موها را درون خود دارد.

ویتامین‌های گروه B و املاح موجود در قرص تقویت موی هیرویت با چند مکانیسم به تقویت موها کمک می‌کنند. اولین مکانیسم، تأمین انرژی و تغذیه و خونرسانی به فولیکول‌های مو است که ویتامین‌های B1، B3، B12 و فولیک اسید بیشترین نقش را در این مکانیسم دارند. این مکانیسم به رشد مجدد موها، افزایش چرخه‌ی رشد و بلند شدن سریع‌تر موها و افزایش تعداد فولیکول‌های مو کمک زیادی می‌کند.

خواص هیرویت برای تقویت مو
مولتی ویتامین هیرویت به طور تخصصی برای درمان ریزش مو و تقویت مو تهیه شده است.

دومین مکانیسم، افزایش ضخامت موها و تقویت فولیکول‌های مو است. با توجه به توضیحات بالا، بیوتین، کلسیم، زینک، ویتامین ب۵ و آمینو اسیدهای ضروری با افزایش تولید کراتین و کلاژن می‌توانند مواد مورد نیاز برای ساخت تار موهای ضخیم را برای فولیکول‌ها فراهم کنند. هرچه کراتین و کلاژن در بدن بیشتر باشد، موهای سالم‌تر، براق‌تر و ضخیم‌تری خواهیم داشت.

مکانیسم سوم حفاظت از فولیکول‌های مو و تار مو در برابر عوامل مخرب طبیعی از جمله اشعه‌ی خورشید، آلودگی، خشکی یا سرمای شدید هوا، مواد شیمیایی و رادیکال‌های آزاد است. آنتی اکسیدان‌ها در این بخش نقش اصلی را به عهده دارند. بنابراین ویتامین ب۵، زینک و ویتامین ب۶ در این مکانیسم نقش پررنگ‌تری دارند.

خرید سریع قرص هیرویت برای ریزش مو

همانطور که می‌بینید قرص هیرویت با ترکیبات کاملی که دارد می‌تواند همه جانبه باعث تقویت مو شود و از ریزش مو به خوبی جلوگیری کند.

اثر قرص هیرویت بر سلامت پوست و ناخن

مکمل تقویت پوست و موی هیرویت با تأمین ویتامین ب۵، فولیک اسید، بیوتین و زینک، مواد مورد نیاز بدن برای آبرسانی و خونرسانی به پوست را فراهم می‌کند. این ترکیبات نه تنها از رطوبت پوست محافظت می‌کنند، بلکه در بهبود آبرسانی پوست و کاهش چین و چروک‌ها نیز نقش مهمی دارند. این ریزمغذی‌ها برای داشتن ناخن‌های مستحکم و سالم نیز ضروری‌اند.

خواص قرص هیرویت برای تقویت پوست و ناخن‌ها
ویتامین‌ها و املاح موجود در مکمل هیرویت برای جوانسازی پوست و افزایش ضخامت ناخن ها نیز موثر است.

علاوه بر این، آهن و زینک نیز به عنوان دو تا از املاح ضروری بدن، باعث تقویت سلول‌های پوست شده و روند ترمیم زخم و بازسازی سلول‌های آسیب دیده‌ی پوست را سرعت می‌بخشند. در نتیجه با مصرف قرص هیرویت، پوست سالم‌تر و شفاف‌تری هم خواهید داشت.

تقویت سیستم ایمنی با قرص هیرویت

یکی از بهترین راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن، استفاده از مکمل‌های تغذیه‌ای است. هرچند در این مطلب بیشتر روی فواید قرص هیرویت برای ریزش مو و تقویت پوست و ناخن‌ها تاکید داشتیم؛ اما یکی از مهم‌ترین فواید مصرف این مکمل تقویتی، تقویت سیستم ایمنی است.

از هرچه بگذریم، تأثیر ویتامین‌های گروه B، زینک و آهن برای تقویت ایمنی بدن را نمی‌توانیم نادیده بگیریم. این ترکیب، به خصوص همراهی فولیک اسید و ویتامین B12 با دو ریزمغذی حیاتی یعنی زینک و آهن، برای تولید گلبول‌های سفید و قرمز خون، افزایش خونرسانی به سلول‌های سیستم دفاعی، افزایش تولید آنتی بادی در بدن و مبارزه با عوامل عفونی نقش بسیار اساسی و مهمی دارند.

در واقع اگر بخاطر کمبودهای تغذیه‌ای دچار ریزش مو شده باشید و قرص هیرویت را برای جلوگیری از ریزش مو مصرف کنید، قطعاً پس از یک دوره مصرف سیستم ایمنی قوی‌تر و بدنی سالم‌تر و پر انرژی تری خواهید داشت.

قرص هیرویت را چه زمانی باید مصرف کرد؟

به عقیده‌ی برخی از پزشکان بهترین زمان مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای، به صورت ناشتا و نیم ساعت قبل از صبحانه است چرا که در این صورت حداکثر جذاب مواد مغذی را خواهیم داشت. اما خوردن قرص هیرویت به صورت ناشتا ممکن است عوارض گوارشی زیادی برای شما ایجاد کند. از این رو توصیه می‌شود این قرص تقویت مو را همراه با وعده‌ی صبحانه مصرف کنید.

عوارض جانبی قرص هیرویت چیست؟

بسیاری از افرادی که این مکمل را برای درمان ریزش مو مصرف می‌کنند، نگران عوارض و معایب قرص هیرویت هستند. باید به شما بگوییم که خوشبختانه تاکنون عوارضی برای این قرص تقویت پوست و مو گزارش نشده است و شما به راحتی می‌توانید برای درمان ریزش مو و داشتن موهایی ضخیم از آن استفاده کنید.

هیرویت برای تقویت سیستم ایمنی
نگران نباشید؛ قرص ریزش مو هیرویت هیچ عوارضی ندارد.

 تنها تغییری که ممکن است در پی مصرف این قرص مشاهده کنید تأثیر قرص هیرویت بر رنگ ادرار است. احتمالاً رنگ ادرار پس از مصرف به رنگ زرد تغییر کند که بخاطر متابولیسم ویتامین ب۲ در بدن است و امری بسیار طبیعی است. پس اگر با این رنگ مواجه شدید، نگران نشوید.

موارد احتیاط و تداخل دارویی قرص هیرویت

هرچند مصرف قرص هیرویت عوارضی به دنبال ندارد؛ اما نکاتی وجود دارد که قبل از مصرف آن حتماً باید از آن‌ها آگاه باشید:

  • اگر سابقه حساسیت، به ویژه حساسیت به مخمر، ژلاتین و سویا را دارید حتماً کپسول هیرویت را با احتیاط مصرف کنید.
  • به دلیل آنکه این قرص تقویت مو حاوی املاحی چون زینک و آهن است، بهتر است با دو ساعت فاصله از فیبرهای غذایی، لبنیات، سبوس و مواد حاوی فسفات، کلسیم و کافئین آن را مصرف کنید.
  • آهن و زینک موجود در قرص هیرویت ممکن است با برخی داروها از جمله آنتی بیوتیک‌ها، لووتیروکسین، وارفارین، آلندرونیت، لوودوپا و داروهای ضد اسید معده تداخل کنند.
  • اگر از داروهای ضدتشنج استفاده می‌کنید، پیش از مصرف این کپسول که حاوی فولیک اسید است، با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
  • به صورت کلی اگر مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای هستید یا دارو مصرف می‌کنید، توصیه می‌شود پیش از مصرف کپسول هیرویت با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

سؤالات و نظرات درباره قرص هیرویت هلث اید

با خواندن مطلب تا اینجا به طور کامل با فواید، ترکیبات، عملکرد، عوارض و نحوه‌ی مصرف قرص هیرویت آشنا شدید. از اینجا به بعد می‌خواهیم به سؤالات و نگرانی‌های شما درباره‌ی این مکمل تقویت مو پاسخ دهیم و نظرات دکتر داروساز را درباره‌ی این سؤالات در اختیار شما قرار دهیم. ممکن است هرکدام از این سؤال‌ها قبل از خرید قرص هیرویت برای شما هم ایجاد شود؛ پس بهتر است این بخش را از دست ندهید.

قرص هیرویت چند دوره باید مصرف شود؟

دوره‌ی مصرف این مکمل بهتر است توسط پزشک و با توجه به کمبودهای تغذیه‌ای بدن شما مشخص شود. با این حال به صورت عمومی توصیه می‌شود برای نتیجه گیری کامل و قطعی از قرص هیرویت برای درمان ریزش مو، سه ماه به طور متوالی روزی یک عدد از آن را مصرف کنید و پس از آن دو هفته مصرف را متوقف کنید و دوباره به مدت ۲ یا ۳ ماه دیگر مصرف آن را ادامه دهید.

آیا قرص هیرویت باعث رویش مجدد مو می‌شود؟

اکثر افرادی که بخاطر کمبودهای تغذیه‌ای دچار ریزش مو می‌شوند، این سؤال برایشان پیش می‌آید که کمبود چه ویتامینی در بدن باعث ریزش مو می‌شود؟

پزشکان و محققان طی سال‌ها آزمایش، تحقیق و بررسی در این باره به اتفاق نظر رسیده‌اند که کمبود زینک، آهن و بیوتین می‌تواند بیشترین نقش را در ریزش مو ایفا کند. خوشبختانه قرص هیرویت با تأمین این ریزمغذی‌ها و سایر ترکیبات مؤثر برای تقویت مو، به کاهش ریزش مو و رشد مجدد موها کمک می‌کند.

قرص هیرویت برای ریش و پر پشت شدن آن نیز مؤثر است؟

هرچند در فواید قرص هیرویت اشاره‌ای به تقویت ریش نشده است؛ اما مصرف آن ممکن است به پرپشت شدن موهای ناحیه ریش در آقایان نیز کمک کند. البته که برای تقویت ریش بهتر است با پزشک مشورت کنید و از محصولات تخصصی‌تر استفاده کنید.

قرص هیرویت چاق کننده است؟

آیا کپسول هیرویت چاق کننده است؟ این بیشترین سوالی است که افراد در هنگام خرید قرص هیرویت از مسئول فنی داروخانه‌ها می‌پرسند. جواب دکتر داروساز به این جواب خیر است. این مکمل تقویتی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو تهیه شده و اثری روی افزایش وزن ندارد. البته ممکن است برطرف شدن کمبودهای ویتامینی و همچنین زینک موجود در هیرویت سبب افزایش اشتها شوند.

مصرف قرص هیرویت همراه با بیوتین ضرر ندارد؟

خیر. اگر بخاطر کمبود بیوتین دچار ریزش مو شده باشید، مصرف قرص هیرویت با بیوتین نه تنها ضرر ندارد؛ بلکه اثر بهتری هم برای درمان ریزش موی شما دارد.

برای جلوگیری از ریزش مو، قرص هیرویت بهتر است یا پرفکتیل؟

برای مقایسه‌ی این دو باید بگوییم قرص هیرویت به صورت تخصصی برای درمان ریزش مو و تقویت موها تهیه شده است، در حالی که قرص پرفکتیل یک مکمل عمومی‌تر برای تقویت پوست، مو و ناخن است. هرچند این دو مکمل تقویت پوست و مو تفاوت‌های جزئی در ترکیبات دارند، اما در نهایت شما باید با توجه به نیاز بدن خود و هدف خود از خرید یک مولتی ویتامین، بهترین را از بین این دو گزینه برای خود انتخاب کنید.

قرص هیرویت برای ریزش موی ارثی هم اثر دارد؟

خیر. ریزش موی ارثی عوامل پیچیده‌تری دارد که باید توسط پزشک بررسی شود. گاهی ریزش ارثی به دلیل اختلالات هورمونی است که به درمان‌های مخصوص نیاز دارد. با این حال در طول درمان‌های تخصصی، برای تقویت بیشتر موها، با مشورت پزشک می‌توانید از این مکمل نیز استفاده کنید.

هر دوره‌ی مصرف قرص هیرویت چقدر است؟

همانطور که بالاتر گفتیم، هر دوره‌ی مصرف قرص هیرویت ۲ الی ۳ ماه است.

مصرف قرص هیرویت در زمان پریودی مشکلی ندارد؟

خیر. مصرف این قرص در زمان قاعدگی نه تنها ضرری ندارد؛ بلکه باعث افزایش انرژی بدن و جلوگیری از بی حالی و کم خونی در این دوران نیز می‌شود.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در این متن گفتیم، هیرویت یک مکمل تخصصی برای ریزش مو است که نه تنها برای کاهش ریزش مو استفاده می‌شود، بلکه برای رشد مجدد موها و افزایش ضخامت آن‌ها نیز بسیار مؤثر است. پس اگر بخاطر کمبودهای تغذیه‌ای دچار ریزش مو شده‌اید، هرچه سریع‌تر خرید قرص هیرویت را در برنامه‌های خود قرار دهید.

خرید بهترین مکمل تقویت پوست، مو و ناخن

برای خرید سریع و آسان قرص هیرویت، کافی است وارد اپلیکیشن خرید آنلاین دارو مفیدطب شوید. در داروخانه اینترنتی مفیدطب می‌توانید تنها با چند کلیک این محصول را برای خود سفارش دهید.

اگر از هیرویت برای درمان ریزش موی خود استفاده کرده‌اید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین شما می‌توانید سؤالات خود درباره این قرص را از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم .


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط